Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PPB92
Hej, jeg prøver lige at live op i tråden igen! Er der nogle der har en stærk holdning til valget mellem disse to, stadig?

Der er 2000 kr forskel, men synes ikke at det er fordi 803 kommer med meget nyt på bordet? Eller har jeg misforstået noget? Har læst begge anmeldelser herinde.
Brugeravatar
Af Pede8000
Hvis du leder efter stærke holdninger er du kommet til det rette sted! :D

803- tilbyder i forhold til 9002:

et 2018 panel, ny kraftigere processor, samt HDR10+.

Jeg ville mene at det er 2K værd, men det er jo individuelt.
Jeg er stadig rigtig glad for mit 55POS9002, men ville ønske at jeg havde været klog nok til at købe et 65" :D
Af PPB92
Haha, sådan! Jeg synes umiddelbart at 9002'erens fod er federe end 803'eren.. Men at det har et nyt panel var jeg ikke klar over. En ny processor er som udgangspunkt ret fedt, iht. alle TV-menuer jeg har bladret rundt i virker super langsomme?

Hvordan kan det være du fortryder det ikke var 65"? Var nede i Elgiganten og kigge på de to fjernsyn, og synes faktisk at de så ret små ud, sammenlignet med mit nuværende 42" Philips (10 år gammelt)? Sidder 3-4m fra fjernsynet, så hvad ville du anbefale?
Brugeravatar
Af Pede8000
Foden er fin, jeg har dog smækket mit op på væggen.

Jeg ser rigtigt mange film på iTunes og blu ray, så jeg ville gerne have lidt mere bio-effekt, med en større skærm.

Med din sidde afstand kan begge størrelser bruges. Til almindeligt TV-kiggeri er 55" helt OK. :)
Af Ehlz
Hej, nu er dette jo en tråd af lidt ældre dato. Jeg har et specifikt spørgsmål til ambilight forskellen på 803 og 9002. Jeg har i dag et 9002 og oplever desværre at lyset imod min forventning også kastes op på loftet og på mine sidevægge et par meter fra tvet. Dette p åtrods af at tv´et hænger på et slim beslag så tætt på væggen som muligt. Jeg har efterfølgende været nede og kigge på 803 og her virker det til at de har ændret retningen på dioderne ift. 9002 således at disse nu er rettet mere ind imod væggen. Er der nogen der har adgang til begge tv der kan bekræfte det? Synes ambilight er super fedt, men vil gerne nøjes med at se det på væggen umiddelbart bag mit tv og ikke på loft etc.