Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
Gaming er nok en af de få situationer, hvor jeg vil sige at LCD er at foretrække plasma, uden dog at ville sige, at plasma er ubrugeligt til det. :)
Brugeravatar
Af xt0m
azrael skrev:Gaming er nok en af de få situationer, hvor jeg vil sige at LCD er at foretrække plasma, uden dog at ville sige, at plasma er ubrugeligt til det. :)
Hmmmmkay :)

Ifølge Mr. Popsmart Samsung Concept Store supersælger (Illum/Kbh) er der 0% odds for burn-in, hvis bare man følger "retningslinierne" de første 150-200 timer.

Uden at vide så forfærdelig meget om det, ville jeg da mene der er stadig er en udemærket risiko, hvis jeg har skærmen tændt 8-12 timer om dagen.
Brugeravatar
Af xt0m
xt0m skrev: Ifølge Mr. Popsmart Samsung Concept Store supersælger (Illum/Kbh) er der 0% odds for burn-in, hvis bare man følger "retningslinierne" de første 150-200 timer.
Stemmer det? :s
Brugeravatar
Af xt0m
Aha.. ...
Brugeravatar
Af azrael
Du kan simpelthen ikke sætte det så firkantet op. Risikoen for burn-in vil altid være der. Den er dog helt klart størst i de første par hundrede timer, hvorefter den aftager markant. Derfor kan man dog altid være uheldig. Umiddelbart vil jeg dog påstå, at hvis du behandler tv'et nogenlunde pænt og ikke direkte bruger det på en måde som fremmer risikoen for burn-in så har du meget lidt at frygte. Og det bør i al fald ikke afholde dig fra seriøst at overveje plasma, hvis det ellers passer ind i dit brugsmønster for tv'et.
Brugeravatar
Af xt0m
Jaerh, men jeg tror ikke det passer alt for fedt - altså pånær at Plasma har (nærmest) nul "responstid".

Bevares, jeg kommer da til at se TV også, men hovedsageligt vil den blive brugt til PC'en.
Brugeravatar
Af azrael
Jamen, så ved du jo hvad du skal gå efter :)
Brugeravatar
Af xt0m
Jojo, men selv jeg kan tage fejl - derfor er I jo med på råd fra sidelinien (B
Brugeravatar
Af xt0m
Tager ud og ser på Sharp X1D'erne nu her :)
Brugeravatar
Af xt0m
xt0m skrev:Tager ud og ser på Sharp X1D'erne nu her :)
Done 8) ..(Hifi-klubben, Frederiksberg)

Til gengæld ser det da ud til at blive dyrere end forventet? Skulle man finde på at købe via nettet, er der som regel tale om parallelimporterede enheder - som ikke modtager samme service fra deres danske afdeling. F.eks. Samsung M86/87 købt via Hifipriser er åbenbart en typisk importvare, så garanti'en (og pixelfejl osv) fastsættes ud fra det land den blev hentet hjem fra?

Huh?! :o :( *blondinesmil*
Brugeravatar
Af xt0m
Hvis jeg køber online er der så tale om en anderledes garanti, reklamation og retningslinier ang. pixelfejl end hvis jeg køber hos en autoriseret butik IRL? O-O
Brugeravatar
Af xt0m
xt0m skrev:Hvis jeg køber online er der så tale om en anderledes garanti, reklamation og retningslinier ang. pixelfejl end hvis jeg køber hos en autoriseret butik IRL? O-O
.... O-O