Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Det er folks HELT eget valg hvad de vælger. (Nu er det ligesom skåret ud i pap)

Hvis nu trådstarter vælger et model vil jeg da prøve at hjælpe ham så meget så muligt med indstillinger osv.

Nøjagtig som jeg også vil gå ud fra at du ville.
Uanset mærke.
Af jng
PeterD skrev:Det er folks HELT eget valg hvad de vælger. (Nu er det ligesom skåret ud i pap)

Hvis nu trådstarter vælger et model vil jeg da prøve at hjælpe ham så meget så muligt med indstillinger osv.

Uanset mærke.
Trådstarter har vel ikke udbedt sig din hjælp med hensyn til indstillinger?
Han har formentlig opgivet at få en fornuftigt svar på dette site.
Af PeterD
Jeg men det kunne jo være han skriver herinde når han har valgt en skærm og hvordan den skal indstilles.

Hvis han ikke gider/orker kunne det jo være jeg gad?

Utroligt så negative/dømme folk er blevet, men det kan da godt være jeg skal til at være ligeså negativ..
Af Mfede
PeterD skrev:Det er folks HELT eget valg hvad de vælger. (Nu er det ligesom skåret ud i pap)

Uanset mærke.
Fatter du ikke kritikken af dig eller vælger du bevidst at misforstå den?
Der er ingen, som skriver at det ikke er folks eget valg, hvad de vil købe.
Til gengæld vælger du konstant at "hjælpe" folk ved at give et skævt indtryk af bestemte mærker fordi bedre kan lide Sony og Panasonic end du kan lide Samsung og uden at have belæg for det.
Når så mange kritiserer dig og har gjort det så mange gange, bør det give stof til eftertanke - hvis du ikke er en troll...

Til trådstarter: Beklager off-topic-kommentarer men PeterD er efterhånden gået i selvsving med at give useriøs hjælp til folk på dette forum. Du må endelig spørge løs til de nævnte modeller.
Af jankrabbe
Trådstarter tager lige ordet.

Tak for interessen! Hellere en debat der er løbet løbsk end en tråd uden svar.

Har været i nogle butikker, og synes at 55" bliver for voldsom i min stue. Så vi ligger nærmere på 48" og 50", hvilket udelukker samsung 8 serie (selvom jeg synes den er vildt fed).

Min tv skal enten stå i hjørnet, eller hænge på væggen med et drejebeslag, da min placering er 90grader i forhold til den frie væg.

Overvejede lidt en samsung skærm på en vg-smn2500j fod ovre i hjørnet. Nogle erfaringer?

Og lidt et side spørgsmål. Har i erfaringer med lyd igennem apple tv ved brug af airplay? Er der delay, eller fungere det fint nok?

Niklas
Af PeterD
Mfede skrev:

Uanset mærke.
Til gengæld vælger du konstant at "hjælpe" folk ved at give et skævt indtryk af bestemte mærker fordi bedre kan lide Sony og Panasonic end du kan lide Samsung og uden at have belæg for det.
Når så mange kritiserer dig og har gjort det så mange gange, bør det give stof til eftertanke - hvis du ikke er en troll..
Du læser åbenbart ikke hvad jeg skriver.

Hvis folk skriver de har købt et tv UANSET mærke, vil jeg da hjælpe dem med at finde noget de kan bruge og gøre opmærksom på HVAD ANDRE SKRIVER positivt OG negativt mht. billed.

Der er altså forskel på reklametekst og test test. Både hos Panasonic. LG, Sony, Samsung og Philips.

Igen: UANSET MÆRKE.

Når det er sagt behøves jeg jo ikke reklamere vedr nogle mærker for det klarer nogle butikker helt af sig selv.

Du nævner konstant Samsung. Hvorfor skulle jeg så nævne det. Og hvad er der galt med de andre mærker?

Kan ikke se problemet. Og hvis folk ønsker et bestemt mærke kan de jo bare skrive. I overskriften
"KUN Mærke XX" eller "Jeg kigger KUN på skærme af mærket XX og du kan godt droppe det Peterd. Jeg køber KUN mærke XX og det er MIT VALG".

Så slipper vi for al denne totale hetz som er gået langt over gevind, til skade for det generelle forum og kvaliteten herinde.

PS. Jeg har altså hjulpet folk med andre mærker end kun det du tror.

Tilbage til trådstarter og hans spørgsmål. Anyone? :)
Af Grandahl
I kan godt glemme det, PeterD fatter det simpelthen ikke..

Enten forstår han ikke dansk, eller hans øjne læser kun den del af teksten han synes han har lyst til.. Total selektiv læsning..

I spilder jeres tid, ovenstående tekst er igen et glimrende eksempel på det.. Det er nærmest lidt tragisk
Af Mfede
jankrabbe skrev:Trådstarter tager lige ordet.

Tak for interessen! Hellere en debat der er løbet løbsk end en tråd uden svar.

Har været i nogle butikker, og synes at 55" bliver for voldsom i min stue. Så vi ligger nærmere på 48" og 50", hvilket udelukker samsung 8 serie (selvom jeg synes den er vildt fed).

Min tv skal enten stå i hjørnet, eller hænge på væggen med et drejebeslag, da min placering er 90grader i forhold til den frie væg.

Overvejede lidt en samsung skærm på en vg-smn2500j fod ovre i hjørnet. Nogle erfaringer?

Og lidt et side spørgsmål. Har i erfaringer med lyd igennem apple tv ved brug af airplay? Er der delay, eller fungere det fint nok?

Niklas
Jeg synes du skal finde tommelstokken frem og måle op derhjemme for at få et bedre indtryk af hvor stort det ville se ud med 55" i din stue. Hver gang jeg er gået op i størrelse, har jeg i startet fundet det lidt voldsomt i starten, men på kort tid har jeg vænnet mig til det og været glad for det.
Vil et drejebeslag ikke give mere plads i stuen, når du ikke bruger TV'et? Selvom jeg synes at foden ser ret pæn ud :)
Af jng
PeterD skrev: ... Og hvis folk ønsker et bestemt mærke kan de jo bare skrive. I overskriften
"KUN Mærke XX" eller "Jeg kigger KUN på skærme af mærket XX og du kan godt droppe det Peterd. Jeg køber KUN mærke XX og det er MIT VALG".
...
Hvordan skal nye "folk" på dette site vide, at hvis det drejer sig om et spørgsmål om tv, så skal disse "folk" huske at bede om ikke at blive chikaneret eller få ødelagt tråden af dig?
Jeg har ingen anelse om, hvor mange der læser på dette site, men du har en stor del af skylden for den faldende mængde [seriøse] indlæg.
Af Mfede
PeterD skrev:
Mfede skrev:

Uanset mærke.
Når så mange kritiserer dig og har gjort det så mange gange, bør det give stof til eftertanke - hvis du ikke er en troll..
Du læser åbenbart ikke hvad jeg skriver.

Hvis folk skriver de har købt et tv UANSET mærke, vil jeg da hjælpe dem med at finde noget de kan bruge og gøre opmærksom på HVAD ANDRE SKRIVER positivt OG negativt mht. billed.

Der er altså forskel på reklametekst og test test. Både hos Panasonic. LG, Sony, Samsung og Philips.

Igen: UANSET MÆRKE.

Når det er sagt behøves jeg jo ikke reklamere vedr nogle mærker for det klarer nogle butikker helt af sig selv.

Du nævner konstant Samsung. Hvorfor skulle jeg så nævne det. Og hvad er der galt med de andre mærker?

Kan ikke se problemet. Og hvis folk ønsker et bestemt mærke kan de jo bare skrive. I overskriften

Så slipper vi for al denne totale hetz som er gået langt over gevind, til skade for det generelle forum og kvaliteten herinde.

PS. Jeg har altså hjulpet folk med andre mærker end kun det du tror.

Tilbage til trådstarter og hans spørgsmål. Anyone? :)
Du forstår åbenbart ikke at kritikken går på din "hjælp" inden folk har købt.
Hvis du nu læste hvad jeg skrev, går kritikken mest på at du sviner Samsung. At du så også har en forkærlighed for Panasonic og Sony går jo langt tilbage og det danner et generelt billede af, at du slet ikke er objektiv.
Hvis du derimod går mine indlæg igennem vil du finde anbefalinger af Panasonic, Sony, LG og Samsung, så din påstand om at jeg er Samsung-mand er helt i skoven. Jeg har endda selv Panasonic GT50 hængende derhjemme. Samsung har med deres 2015-modeller blot haft nogle modeller som prismæssigt har ligget bedre end Panasonic og Sony, som du elsker, i en stor del af tiden.
Og det er sjovt, at du nævner noget om kvaliteten, når det netop er kvaliteten af dine indlæg, som mange efterhånden har udtrykt deres utilfredshed med. Se indad, PeterD.
Af PeterD
jng skrev:
PeterD skrev: ... Og hvis folk ønsker et bestemt mærke kan de jo bare skrive. I overskriften
...
Hvordan skal nye "folk" på dette site vide, at hvis det drejer sig om et spørgsmål om tv, så skal disse "folk" huske at bede om ikke at blive chikaneret eller få ødelagt tråden af dig?
Jeg har ingen anelse om, hvor mange der læser på dette site, men du har en stor del af skylden for den faldende mængde [seriøse] indlæg.
Folk skal da være velkomne til at lave [seriøse] indlæg. Nøjagtig som trådstarter her. Du starter bare.

Har du en statistik på dine sidste udtalelser?

Igen. Sorry. Kan altså ikke se hvad der galt, ellers må de blokere min adgang fordi jeg ikke anbefaler de "rigtige" eller "forkerte" skærme, men så ved man da hvorfor.

Så fik vi lige ødelagt en tråd fordi nogle havde lyst til at blive personlige...igen..

Det beklager jeg hermed.
Af Supergris
Peter er god nok, han er bare lidt "farvet"...
Objektiv er han i hvert fald ikke, hvilket jeg ser som en vigtig egenskab, når der er tale om anbefalinger.
Tænk på alle de gange, han må trykke "Ctrl c", Ctrl v". :)