Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af -claus-
Nogen der ved hvilken processor/GPU der anvendes til android delen. Dem de anvender i Sonys modeller, er vidst ikke noget, der er værd at skrive hjem om. Sidste års Phillips top Android modeller, brugte så vidt jeg husker nogle hex core processorer.
Af Gil
Har I hørt mere fra Philips omk. test ? Wupti har lige haft 65PUS7600 til 16.999.- (Pris i august: 24.999.-) men et køb kræver jo stadig en god test :-)

Jeg tænker Philips gerne vil have styr på stabiliteten og den ikke funktionelle Netflix app før tv'et skal testes (info om Netflix taget fra deres support forum)
Af -claus-
Der er en på Philips support forum, der skriver at 7600 serien anvender en Marvell armada 1500 pro 4k processor/GPU. Jeg legede lidt med en 7100. Den havde version 5.1 installeret. Der var desværre ikke netværk, så det var kun menu systemet Jeg legede med. Det virkede rimeligt overskueligt og den reagerede fint.
Brugeravatar
Af KimKaos
Det er sgu en skam at flatpanels ikke har fået lov til at teste PUS7600 - den kan lige nu fås til billige penge.

Kan man forresten slå det ambi-halløj fra hvis man ikke orker at glo på det?
Af thg
Syntes nu ikke prisen på PUS7600 i 55" er specielt god!

Jeg kigger selv på 55" tv i den "øvre mellemklasse" hvor mit krav er at det skal have twin tuner og mulighederne er derfor:
Philips 55PUS7600
Panasonic TX-55CX750
Sony KD-55X8505C
Samsung UE55JU7005

Samsung'en fås til 9000,- og alle de andre 3 ligger på 12000,- som for mit vedkommende er et ret stort prishop og jeg syntes derfor ikke at prisen på PUS7600 er billigt :(

Panasonic'en har jeg egentlig frasorteret mine valgmuligheder, da jeg ikke rigtig tror på fremtid og udvikling af deres Firefox!
Brugeravatar
Af KimKaos
11.900 er da en fin pris for et TV med Android - Twin-Tuner - 2 x CI+ og mulighed for at udvide rammen - alt i alt så syntes jeg det har nogle fine spec´s

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... 1205000000

Det kan da godt være at Sony KD-55X8505C koster ca. det samme - men deres twintuner virker endnu ikke - deres android har problemer - deres tv står af ind imellem og så har den ikke 2 stk. CI+ porte
Af thg
Men Samsung'en er 3000,- billigere!

Om 12000,- er en fin pris for et tv med android er da muligt, men om 3-4 mdr. er prisen nok på 7-8000,- for samme tv og så står jeg med et brugt tv som er 4-5000,- værd, så ikke verdens bedste køb! Udskifter egentlig kun mit gamle LG 47LM660T pga. størrelsen, da jeg faktisk er meget tilfreds med det, så det eneste krav jeg egentlig har til mit nye tv er nærmest at det skal være 55" og med twin tuner og så syntes jeg faktisk det er meget at give 12000,- når man kan få mange ok modeller til omkring det halve, dog uden twin tuner!

Hvorfor virker Sony's twin tuner ik?

2x CI+ er for mig ligegyldigt når jeg har YouSee fuldpakken!

Udvide rammen, hvad mener du med det?
Brugeravatar
Af KimKaos
thg skrev:Men Samsung'en er 3000,- billigere!

Hvorfor virker Sony's twin tuner ik?

2x CI+ er for mig ligegyldigt når jeg har YouSee fuldpakken!

Udvide rammen, hvad mener du med det?
Sony har endnu ikke frigivet software til deres twintuner

2 x CI+ er da helt fint for så behøver man ikke en (Yousee)boks - lejer man boks så sparer man 1200,- om året

16 GB plads til apps kan udvides f.eks. men en USB

Samsung er jeg ikke så glad for - mest pga. af deres opera-farver - men jeg er heller ikke Phillips-fan - jeg syntes bare at prisen på deres PUS7600 ser fornuftig ud
Senest rettet af KimKaos 17 okt 2015, 10:46, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af KimKaos
-claus- skrev:Philips har også problemer med deres Android jf. brugerne på Philips support forum. Den har problemer med at afspille 4k videoer.
Det er fuldstændig rigtigt og det er da en af de grunde der gør at PUS ikke stå øverst på min ønskeliste.
Af thg
Dvs. Sony oplyser at deres tv har twin tuner, men når så man kommer hjem virker det ik? Det kan man sku da ik!

Hvad skal man bruge en YouSee boks til? Jeg har fuldpakken med alle kanaler og tilsluttet harddisk så jeg kan optage, pause og spole tilbage! Jeg kan dog ikke starte en udsendelse forfra!

Er det kun Philips der kan udvides med USB så der kan installeres flere apps?
Brugeravatar
Af KimKaos
Jeps den virker ikke - og det var kun en af mange ting der ikke var i orden da de sendte deres tv på gaden - men måske og det er et stort måske - kommer den til at virke i slutningen af december - men de tør ikke love det.

Jeg har selv en Yousee boks - men den er købt og betalt - så nul leje udgifter der - men den har sine begrænsninger og den er heller ikke velegnet til 4K og alt det andet sjove - Jeg vil heller have en twintuner indbygget og så smide en Harddisk på og så optage på den.

Min boks kan se forfra men det bruger jeg kun meget sjældent og alle dine fuldpakke kanaler kan du snildt betjene via af et smart tv - det behøver man ikke en boks til - så har du ikke købt din boks så skal du da sende den tilbage og få et tv med twin plus 2 CI

Phillips PUS7600 er det eneste jeg har set med ramudvidelse - men der kan være andre der kan det samme.
Jeg købte et PUS55s7909/12 (2014 modellen) i April '15.

og det er ganske rigtigt 1,7cm dybt, har et enormt fint billed, og tiltrods for kun at være 100hz levere det flot flydende billeder.

MEN - for det er et kolosalt men!

hvis du oplever signalforstyrrelser af enhver art, fra graverende til nærmest ubetydelige, fryser TV'et og stopper med at modtage instrukser fra remoten, kun power off knappen på bagsiden eller ledningen i væggen "af-hjælper" problemet.

ligeledes ventetiden ved brug af menuerne værende til opsætning, valg af apps, indvalg i indbygget netflix, eller skift mellem sources er hovedrystende langsomt...! jeg har haft opdateret softwaren 2 gange siden købet, sidste i uge 41, det har ikke hjulpet.

Da jeg købte apparatet vidste jeg at der skulle leveres en UHD boks efterfølgende får at kunne stremme 4K materiale, denne er nu blevet udskudt fra 1. kvartal '15 til 1. kvartal '16.

Jeg fik det på tilbud i Bilka til 6500,- og som sådan er prisen hverken astronomisk eller overdrevet, men jeg havde forventet som minimum at softwaren kunne følge med mit 5 år gamle 40' Samsung 6 series...

oh well... once you go PUS... you'll try something else next time...