28 jan 2015, 21:20

Lyden kommer nu ud af højtaler og forstærkeren kan se der er HDMI signal. Billedet mangler stadig :/ Kablet er ca 20 M

sliskie skrev:Jeg begynder mere og mere at tro, at min forstærkers HDMI output er defekt. Er der en måde at tjekke dette på?Du har prøvet med nyt kabel fra forstærker til tv ?
Mht. ARC, vil denne extender så gøre det nødvendige for mig? Og I fald at HDMI out er defekt og jeg skal investere I en HDMI switch, vil lyden så stadig køre via forstærker grundet separate lydudgang?
http://www.keene.co.uk/coosis-hdmi-exte ... ay-ir.html

sliskie skrev:Dvs. at hvis jeg ikke får billedet på TV via forstærkeren og er nødsaget til at køre gennem HDMI switch, så vil jeg godt kunne få lyd gennem højtaleren fra TV'et alligevel, selvom jeg ikke har noget HDMI forbundet fra TV til forstærker, men kun COAX kabel og TV'et og de andre ting er koblet til HDMI switch?
Jeg har prøvet flere forskellige kabler. Det eneste jeg ikke har prøvet er et HDMI direkte fra forstærker og til TV. Jeg prøver at flytte forstærkeren ind I stuen I aften og smide strøm til den for at se, om den kan vise noget med en direkte forbindelse. Det burde virke på den måde, hvis det ikke er porten, der er I stykker.
Jeg har prøvet alle de settings jeg finder under HDMI. Intet hjælper.
Kan du evt. sende mig et billede af, hvordan dit er sat op under HDMI settings? Hvad hver eneste fane står på.

sliskie skrev:Mystisk..
Nu har jeg tjekket det med PlayStation direkte til forstærker og forstærker direkte videre til TV. Dette virker uden nogen form for komplikationer og er bare plug and play. Er det min extender, der er noget galt med? Det må det næsten være?
Har lige sat mit Apple TV til og det viser også billede med det samme, når det er sluttet direkte til gennem forstærker og uden extender.
Jeg har snakket med Pioneer og de mener at det er TV'et, der laver den sorte skærm. Han mener at det at extenderen ikke er HDCP kompatibel i det setup jeg har kørende. AV-cables skriver ellers at den er. Kan det passe det han siger?

sliskie skrev:Begge kabler er cat6 kabler.
Det bliver mere og mere underligt det her. Efter jeg havde haft det sluttes direkte til, så satte jeg det hele på plads og skulle bare for en god ordens skyld lige prøve igen. Denne gang virkede det hele via extender og jeg kunne spille på min PlayStation. Jeg besluttede mig for at slukke og sætte det ordentligt til TV, men da jeg prøvede at tænde igen, virkede det ikke. Jeg synes det tyder mere og mere på at extenderen fejler. Det underlige er dog, at HDMI på forstærkeren ikke lyser, når PlayStation er tændt. Det gjorde den, da det virkede på TV. Kan receiveren mærke, hvis der ikke er signal i output og dermed ikke reagerer på input HDMI?
Kan det have noget at sige at det ene kabel er 25M og det andet 20M? Købte nemlig 2. kabel efter første, og fandt ud af at 20 var nok.

For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.