Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af red_martians
Torben Rasmussen skrev:Ja, den mest optimale ville have været impulse, men i min mening tilføjer den så meget flicker, at det er uudholdeligt at se på til dagligt. Det er dog i høj grad individuelt hvor sensitiv man er på dét punkt.
Min 828 har ikke flicker I impulse. Men hvis du har en 805, og jeg ser på Sonys forklaring på 400 og 800Hz Kan det være her at
at at forskellen ligger. En 800Hz ser ud til at rulle med billedet hvor en 400 nærmest blinker.
Ok, kan det i snakker om her, være det der gør at billedet "hakkede" meget på 805 udgaven i Elgiganten?
Men at det kan indstilles så det ikke gør det?
Og hvordan er Panasonic 47" 3D SMART LED-TV TX47AS650 i forhold til Sony'en, jeg skal som sagt bruge det til at se fodbold og en film i ny og næ....
MortenHansen100 skrev:Ok, kan det i snakker om her, være det der gør at billedet "hakkede" meget på 805 udgaven i Elgiganten?
Men at det kan indstilles så det ikke gør det?
Og hvordan er Panasonic 47" 3D SMART LED-TV TX47AS650 i forhold til Sony'en, jeg skal som sagt bruge det til at se fodbold og en film i ny og næ....
Der er ikke nogen forskel på billede W805- (XR400)og W828-(XR800)du skal blot bruge indstillingerne fra testen, jeg bruger Motionflow standard i stedet for True Cinema.
Af JokoDK
Globulus skrev:
Torben Rasmussen skrev:
JokoDK skrev:Det er bare ærgerligt at Motionflow: clear giver et meget mørkt billede, som jeg ikke rigtig kan få justeret lyst syntes jeg, da jeg allerede har baggrundslys på max og konstrast på 90. Er der nogen som har en ide til hvordan man få et lysere billede når man har motionflow sat til clear/tydelig?
Nu sidder jeg jo med X9005'eren her, så den har ikke dette problem. Det er først på "Pulse" at den bliver for mørk (og for flimrende). Du kan evt. prøve at slå den dynamiske kontrast helt fra hvis det lader sig gøre - det hæver lysstyrken lidt.
Og slå lyssensoren fra mens man er i gang.

Jeg optimerer mit billede ud fra min mest almindelige aftenbelysning og så må jeg bare acceptere en mindre (relativ) lysstyrke i forhold til omgivelserne hvis stuen en sjælden gang imellem er badet i lys.
Jeg fandt ud af at jeg at ikke havde slået lyssensoren fra inde under "eco"/"øko", det hjalp gevaldigt på lyset, så hvis jeg sætter motionflow på "clear"/"tydelig" og har baggrundslys og kontrast på max så ser det helt fint ud. :)

Måske tydelig "clear plus"/"tydelig plus" kan gå til om aftenen.
Umiddelbart tror jeg ikke jeg har dynamisk kontrast slået til, men kan ikke lige finde den indstilling nogen steder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
red_martians skrev:
Torben Rasmussen skrev:Ja, den mest optimale ville have været impulse, men i min mening tilføjer den så meget flicker, at det er uudholdeligt at se på til dagligt. Det er dog i høj grad individuelt hvor sensitiv man er på dét punkt.
Min 828 har ikke flicker I impulse. Men hvis du har en 805, og jeg ser på Sonys forklaring på 400 og 800Hz Kan det være her at
at at forskellen ligger. En 800Hz ser ud til at rulle med billedet hvor en 400 nærmest blinker.
Jeg har ikke et Sony selv, men X9005 er her på bænken. Den blinker stadig alt for synligt til min smag, men igen: det er meget individuelt.