Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af killkaj
troopa85:

6499 kr ;) Pricerunner er bagud

Har desuden lige bestilt et 50W805BBN hos wupti - glæder mig !
Var i en anden Elgiganten i dag, hvor jeg kiggede på deres udstillede AS650'er. Den led også kraftigt af vignettering, så det er nok en generel fejl på den model.

Jeg kiggede så på nogle af de andre skærme, og jeg kunne se vignettering i større eller mindre grad på mange skærme fra stort set alle producenter.

Er det et generelt problem med LCD fjernsyn? Jeg har som sagt haft plasma skærme de sidste mange år, så jeg har ikke rigtig fulgt med i LCD udviklingen.
Hola Madbeaverdk

Hvad er det for en test du viser på dit billede? Er det et still billede eller en video du har pauset?

Jeg har selv købt 47"eren og synes også min har for meget vignettering. Min far købte 50"eren, men jeg synes ikke jeg har lagt mærke til det på den. Men checker lige igen snarest.

Mvh Dfir
Af Madbeaverdk
Hej Dfir

Det er et billede fra en kalibreringsdisk der hedder GetGray, men alle ensfarvede lyse billeder viser det helt klart.

Jeg lagde også mærke til det, når jeg startede Netflix app'en, der starter med en rød splash-screen.

Mvh

Martin
Af michaeldk
Jeg var ude at se på 50AS650 i Elgiganten - kunne ikke, umiddelbart, se noget problematisk (ved godt at det ikke var super-kalibreret).

Har nu bestilt det - så kommer det an på en prøve, når jeg får det, med indstilllingerne fra AVforums.

AS600 var egentlig mit "mål", grundet panelet, men ville da gerne have den passive 3D med, hvorfor jeg endte på AS650.

Nu glæder jeg mig til at teste det - ikke mindst med konsollen, i en omgang online COD ;)
Af PartyBent
michaeldk skrev:Jeg var ude at se på 50AS650 i Elgiganten - kunne ikke, umiddelbart, se noget problematisk (ved godt at det ikke var super-kalibreret).

Har nu bestilt det - så kommer det an på en prøve, når jeg får det, med indstilllingerne fra AVforums.

AS600 var egentlig mit "mål", grundet panelet, men ville da gerne have den passive 3D med, hvorfor jeg endte på AS650.

Nu glæder jeg mig til at teste det - ikke mindst med konsollen, i en omgang online COD ;)
Test gerne også lige hvordan det er at se sport på, kan se der flere den har problemer med det. især med fodbold når de parker lange bolde etc.