Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kjeldbjerg
Husk dog at være opmærksom på vægophæng med 2014 modellen, hvis du ønsker at få den helt tæt på væggen
PeterD skrev:.....Det er nok stedet, hvor udover 100% rene netbutikker, hvor prisen er lavest.

Bare vær 100% sikker på at det er et 2014 W8 og ikke 2013 W8.

Altså sidste års model.
Hvordan finder man ud af det, udover at spørge en sælger (som reelt set kan binde en en historie på ærmet)?
Kjeldbjerg skrev:Husk dog at være opmærksom på vægophæng med 2014 modellen, hvis du ønsker at få den helt tæt på væggen
Kan du uddybe hvad du mener? Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på?
Af Kjeldbjerg
Mig bekendt er der ikke VESA-huller på 7 og 8 serien fra 2014, du skal istedet montere foden bag på tv'et for vægophæng, hvilket betyder at den kommer til at hænge lidt ud fra væggen.

Søg lidt på modelnavnet for at få mere info eller læs anmeldelsen her på sitet (synes i øvrigt det er god stil selv at google lidt info når folk kommer med bud på hvilket tv du skulle købe).

Der skal være et B i enden på model-navnet for at det er en 2014-model.
Af MikaelS
Hej!

Tak for input ang. ophæng og fod. Umiddelbart gør det nok ikke nogen forskel for mig, men det er rart at vide at jeg skal være opmærksom på det.

Jeg har googlet mig gul og blå efter alle modeller der er nævnt her. Desværre er mit tyske og hollandske ikke så godt, men jeg har da fundet en del sider. Problemet er at de fleste sider, bare opridser specs og ikke så meget test, så det giver en del spildtid. Desuden har ikke har fokus på at der skulle være udfordringer mht vægbeslaget.

Jeg har sat mig fast på at det skal være Sony, nu er det bare at finde frem til hvilket et :)
Af MikaelS
Du var hurtigere end mig :)

Jeg har læst flatplanels test og det er en smule deprimerende læsning mht strømforsyning, stikplacering og vægbeslag (nu ved jeg hvad du mente tidligere) og det faktum at man skal købe et ekstra beslag (jvf http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 21&t=31370).

W6 lyder jo umiddelbart som et fint bud men jeg frygter at knægten vil blive skuffet over manglende 3D..

Suk, hvorfor skal det være så svært? :)
Af MikaelS
Yup jeg er her endnu :)

Der er gået lidt tid hvor jeg har fået googlet og læst en del og jeg har både været i Fona, El-Giganten og HiFi Klubben.

Det er end ud med at jeg har lukket øjnene for prisen og købt 55W805A for 9k i Fona. Jeg orkede simpelthen ikke mere at skulle undersøge priser og 'liiiige se mere'.

Jeg rendte så derfra med en dvd afspiller og en soundbar (begge Sony) også, så det har været en god sælger (eller også orkede jeg bare ikke mere :))

Tusind tak for alle gode råd og input.
det bedste er helt klart også at se de forskellige TVs med egne øjne.

og 805a er også en fin model, og burde ikke betyde det store at det er sidste års model :)
og hvis du har fået det oven i prisen lyder det da bestemt som et godt tilbud :)
Af MikaelS
Han ville ikke give yderligere nedslag i prisen, da den allerede er sat ned fra 11k - det er også ca. prisen når man søger på pricerunner, hifipriser.dk osv.

De andre dele har jeg købt med tilbud, så jeg er endt på ca 14k inkl tv, soundbar, dvd afspiller, usb hdd og 2 hdmi kabler.