Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mikkelsen91 skrev:
kronholm skrev:
Mikkelsen91 skrev:Jeg havde ikke set det var et LCG TV.

Jeg kommer ikke til at købe det LG jeg vil gerne have et LED tv.

Tror jeg ender med at købe dette; http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=777051#extra
LCG? = LCD?

LCD og LED er det samme. LED er meget kort fortalt bare en tyndere udgave af et LCD tv. Begge tv du har kigget på anvender LCD teknologi.
Ja okay, jeg er godt nok rookie... Men som jeg har forstået på dem jeg kender går jeg aldrig galt i byen med et samsung 6 serie TV som det jeg har linket til.
Jeg ville heller ikke vælge under 100hz. Til gengæld kan jeg ikke se nogle fordel ved at have mere end 100hz, da det vist er noget af det højeste øjet kan opfatte.
Mikkelsen91 skrev:Men vi er enige om at samsung 6 serien er et godt TV til mit behov? og det rammer de 5000kr som er mit budget.

Har kun ejet ét LCD-tv i mit liv, og det blev returneret efter en uge, så jeg er ikke den rette til at guide dig. :) Jeg er på plasma-vognen!

Jeg synes du skal prøve det LG fra bilka. Køb det online så du har fortrydelsesret, og hvis ikke du synes det er godt nok så kan du levere det tilbage. Ifølge LG's hjemmeside er det 100MCI = 50hz.

(edit: Se bort fra de samsung forslag jeg kom med - Jeg kan ikke finde rundt i hvad samsungs 2013 modeller indeholder. 6105'eren har åbenbart flere hz end 6275....)

En 3 mulighed kunne være et panasonic 42" X60 plasma-tv. Det er i hvert fald 100hz. Dog er det ikke fuld-hd.
Samsung 6105 serie er 100 Hz og lgs serie fra 570 opefter er også 100hz.

Ville altid selv vælge 100 Hz frem for 50hz, har prøvet begge dele derhjemme og ser meget sport.