Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sorhol
1000 tak nanoflower. Jeg vil se om jeg kan installere Serviio på min Qnap.

Ellers må vi jo ud og snolde noget nyt hardware..... :D :D :D
nanoflower skrev:
kennethbrdk skrev:Jeg streamer til mit VT50 fra min pc over mit wifi via serviio media server, hvor der er en særlig panasonic profil og har ingen problemer med 1080P...
Du man slå transcoding helt fra i Serviio i forhold til dit VT50. TV'et kan klare stort set alle formater. Desuden (Når altså transcoding er disabled) kan du skifte mellem embedded subs og audio tracks i MKV filer på din Remote

/nano
Ok, synes den klarer flere formater når det er serviio der klarer transcodingen, men er da rart at vide det med subs, for har luret lidt på hvordan jeg slog subs til hvis der var nogen...
Af kennethbrdk
nanoflower skrev:
sorhol skrev:OK.

VT60 kan sagtens afspille formatet, men desværre ikke 100% flydende. Det er her problemet ligger
Jeg kan kun råde dig til at skifte server. Havde ikke selv held med Twonky
Duskal også holde dig fra Plex media server. Det hakket også + at den afsluttede filerne i tide og utide. Har ingen problemer haft siden jeg installerede Serviio.
Af sorhol
1000 tak for input.

Jeg synes dog stadig det er skuffende, at VT60 ikke kan afspille flydende fra Twonky, når min tudse gamle WDTW klarer det.

Jeg skal prøve at få installeret Serviio i løbet af dagen, så må vi se hvad den siger.

@kennethbrdk - bruger du også Serviio?
Af sorensen31
jeg har en Qnap TS 239 pro turbo nas. har ikke haft nogle problemer endnu
Af sorhol
Så fik jeg installeret Serviio - forbavsende let installation på Qnapen.

Som jeg faktisk også forventede, så er problemet der stadig. Præcis på samme måde som ved Twonky.

Bemærk at dette problem kun er synligt ved 1080p med høj bitrate.

Jeg vil dog vente til jeg er sikker på at al indexering er overstået. Herefter vil jeg også afspille fra server installeret på min PC. Men jeg er overbevist om at resultatet bliver det samme. Jeg kan simpelthen kke tro det har med serveren at gøre, når min gamle WDTV afspiller uden problemer.

Jeg mener også at der blev sat spørgsmålstegn ved kvaliteten af mediaafspilleren i testen her på sitet.

Jeg vil også forsøge at google lidt mere og se om jeg kan finde andre lignende eksempler.
Af sorhol
@sorensen31

Kunne jeg bede dig gøre mig en stor tjeneste. Kan jeg få lov at sende en fil til dig på USB stick, medfølgende en frankeret svarkuvert, som du kan prøve at afspille på dit VT60?

Hvis du er interesseret, så kan du kontakte mig på soren(snabel-a)holte.net

Som du sikkert kan forstå, er jeg urolig over om der skulle være noget galt med mit nye TV
Af sorhol
Så fik jeg også testet med Servioo server på en kraftig Windows PC, med brug af Panasonic VT profilen.

Som forventet samme resultat - VT60 afspilleren kan ikke afspille videoen flydende.

Jeg prøvede også med Transconding slået til, men det blev det ikke bedre af.
Af kennethbrdk
sorhol skrev:1000 tak for input.

Jeg synes dog stadig det er skuffende, at VT60 ikke kan afspille flydende fra Twonky, når min tudse gamle WDTW klarer det.

Jeg skal prøve at få installeret Serviio i løbet af dagen, så må vi se hvad den siger.

@kennethbrdk - bruger du også Serviio?
Jeps :)