Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jones31
kdho skrev:Hehe, har også overvejet wt kraftig og så fravige fra det jeg altid gør: det sikre.. ;)
Det irriterer mig bare at Fona ikke har 46" ES8005.
Det havde været det sikre valg.

Skal ud og kigge imorgen igen, så håber at kunne anskaffe mig en inden eller i weekenden.. :)

Men flere forslag er mere end velkomne.. :)
Hvorfor vælge et mærke med mange fejl som samsung. det er skam ikke dem der laver de bedste billeder. wt50 er den bedste skærm der er tilbage for 2012 modellerne. og til 8888,- en super pris.
Af kdho
Ja til 8888 i Elgiganten, men 9999 i Fona... Må høre om de ikke vil matche prisen.. Latterligt man ikke kan få pengene udbetalt når de sælger en noget skrammel.. Har ikke haft et produkt i Fona endnu, der ikke er gået istykker indenfor 3 år.... :S

Et fjernsyn og 2 computere.....
Af jones31
kdho skrev:Ja til 8888 i Elgiganten, men 9999 i Fona... Må høre om de ikke vil matche prisen.. Latterligt man ikke kan få pengene udbetalt når de sælger en noget skrammel.. Har ikke haft et produkt i Fona endnu, der ikke er gået istykker indenfor 3 år.... :S

Et fjernsyn og 2 computere.....
det er jo ikke fona der laver produkterne. de skal bare overholde reklamationen.
Af PeterD
Hvis man vælger Samsung pga. "brandet" må man da være lidt af en knold...

Hvorfor ikke vælge en som vinder tests på stribe..og har et bedre billlede når det er tændt end når det er slukket?

Ellers kan man jo bare lave et gennemsnitslig tv og ansætte Samsungs marketingsfolk, så er den jo hjemme...Måske er det noget for kinesiske tvproducenter?

Køb et tv på dets performance, design og BILLEDE.

Alt andet vil da være sygt...og fuldstændigt latterligt!

Nå'e nej. Deres lysende logo kan jo slukkes og tændes efter behag... :s
Af kronholm
kdho skrev:Så hvilket ville du foreslå PeterD? For Panasonic wt50 fik da ikk de bedste anmeldelse fra flatpanels..?
et MEGET forsigtigt bud ville være panasonic plasma! :D Ej, Du bør nok ikke tage PeterD's anbefalinger som endegyldige sandheder. Han har en tendens til godt at kunne lide japanske produkter, især panasonic.
PeterD skrev:Hvis man vælger Samsung pga. "brandet" må man da være lidt af en knold...

Hvorfor ikke vælge en som vinder tests på stribe..og har et bedre billlede når det er tændt end når det er slukket?

Ellers kan man jo bare lave et gennemsnitslig tv og ansætte Samsungs marketingsfolk, så er den jo hjemme...Måske er det noget for kinesiske tvproducenter?

Køb et tv på dets performance, design og BILLEDE.

Alt andet vil da være sygt...og fuldstændigt latterligt!

Pas på at Kim jong fra Nordkorea ikke læser denne tråd. ;)
Af kdho
Mange der siger at wt50 er mega lækker, så det tror jeg da helt sikkert på.. Men sys bar at der er flere positive anmeldelser ved es8005.. Men tror jeg ender op med Pana.. :)
kdho skrev:Mange der siger at wt50 er mega lækker, så det tror jeg da helt sikkert på.. Men sys bar at der er flere positive anmeldelser ved es8005.. Men tror jeg ender op med Pana.. :)
Set ud fra de to forskellige teknologier, så er WT50 et udmærket valg. :)
Senest rettet af Bent odense 25 apr 2013, 21:13, rettet i alt 1 gang.
Af Berith29
Har inden for den sidste måned haft en Samsung ES7005 55" i stuen (billedmæssigt som ES8005), der røg retur pga. dårlig betragtningsvinkel. Billedet mistede hurtigt farve, når man bevægede ud i en skrå vinkel fra skærmen.

Skiftede det ud med en Panasonic 55WT50, der har en langt bedre betragtningsvinkel. Misforså mig ikke Samsung skærmen var også god, men ikke i den vinkel jeg skulle sidde.

Blev så glad for Panasonic at vi nu også har købt en 47WT50, og kunne man få en 42WT50 skulle vi også have en sådan til køkkenet. Men den sælges ikke i DK.

Så bottom line er, kan klart anbefale Panasonics 47WT50. Og jeg vil tage den fremfor Panasonic 47VT50, da 47VT50 også lider lidt med knap så god betragningsvinkel (dog ikke så ringe som Samsungs).

PS med "teknologier" der omtales ovenfor tænkes nok på panelet, der i Panasonic er IPS-panel, der netop har bedre betragtningsvinkel end Samsungs paneltype. Omvendt skulle Samsungs panel have bedre sortniveau (jeg kunne ikke se forskel). Forskellen på sortniveauet er reelt kun interessant, hvis du ser TV i meget mørke omgivelser. Hvis du har alm. stuebelysning om aftenen, vil du sikkert ikke kunne se forskel på sortniveauet på Samsung ES8005 og Panasonic WT50.
Af Berith29
PeterD skrev:
Det kan logoet på Panasonic WT50 også :D :D :D :D

StuetTV'ets logo er slukket, datteren vil have det tændt på sit, men sådan er vi jo heldigvis så forskellige :s