Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
I køkkenet. Når skærmen først er sat op overgiver de sig alligevel, og giver en ret i, at det jo alligevel ikke er for stort...
Af PeterD
...Se nu begynder det at ligne noget :)
Af Supergris
Hvorfor skulle man nøjes med 40 "????
Af Bent odense
enig.Men nu må man nøjes med hvad ens budget er.Og vil man have et tv der har fået en god test.Som er en god lede tråd på det rigtige køb på tv.
Af PeterD
Nu vil vi godt snart have vingummibamsen på banen... :)
Af Bent odense
Alle muligheder for at få et godt tv,ud fra en test her på flatpanels/HDTV test/Avforum.Er nok udtømt.De er bare ved at være udsolgt.
Af vingummibamse
Sorry, så lige jeg havde fået penge tilbage i skat, så det kunne være man skulle opgradere ;)

Ej, jeg er mest tændt på det LG TV der pt. koster 4000 kroner. Jeg går ikke så meget op i designet, men mere hvordan billedet er. Det eneste jeg tænker over, er jo så om 50" er for meget, når man sidder i en afstand af 2.5 meter. Det virker som om der er delte meninger om det. Men ville ærgre mig over, at have valgt en for lille skærm!
Af Bent odense
Nej det er det ikke.Sider selv på 3.05 meter på et Sony 55Hx855. :)
Af Supergris
Bent odense skrev:enig.Men nu må man nøjes med hvad ens budget er.Og vil man have et tv der har fået en god test.Som er en god lede tråd på det rigtige køb på tv.
Nu koster det tv, jeg linker til, jo 1000 kr. mindre end det på 40 ", og jeg ved ved selvsyn, at det leverer et mere end godkendt billede.
Man må så undvære 3D og smart-tv, der alligevel ikke vægter særligt meget i min bog...
50 " på den omtalte afstand er IKKE for stort. Du vil ærgre dig senere, hvis du har købt en for lille skærm...
Af PeterD
Tillykke

Opgrader. Opgrader. :)

Med al respekt for LG og plasmaskærme, så er det bedste Panasonic Plasmaskærme, hvis du regner sortniveau. ansigtstoner, menuresponse, billedet når der vises bluray og DVD...Og nu er der sikkert nogle som hviner op omkring div. problemer, men der er en grund til at de fleste kendere vælgere skærme fra dette mærke..nu når Pioneer er død og begravet..

Og jo. Plasma er det bedste når vi taler om billedekvalitet i forhold til LED/LCD indtil OLED kommer....

Men igen hvis du lige ofrer 500 kr. mere åbner der sig andre muligheder

Jeg ville vælge et 42", men det hænger heller ikke på væggen, som mange sikkert har det..Men omvendt er der jo mange siger at der er størrelsen det kommer an på....Kvaliteten er ikke altid bedre 8)

Jeg vil nu mene at kvaliteten også skal være i orden, når det nu skal være... (B

For 3. gang: Jeg arbejder HVERKEN for Elgiganten, i reklamebrancen eller har aktier i Panasonic. 8)

PS. En god ideer er at vælge en skærm som er populær og hvor du kan finde gode indstillingsmuligheder, hjælp til at indstille dvb-c tuner etc..
Af Supergris
PeterD skrev:Tillykke

Opgrader. Opgrader. :)

Med al respekt for LG og plasmaskærme, så er det bedste Panasonic Plasmaskærme, hvis du regner sortniveau. ansigtstoner, menuresponse, billedet når der vises bluray og DVD...Og nu er der sikkert nogle som hviner op omkring div. problemer, men der er en grund til at de fleste kendere vælgere skærme fra dette mærke..nu når Pioneer er død og begravet..

Og jo. Plasma er det bedste når vi taler om billedekvalitet i forhold til LED/LCD indtil OLED kommer....

Men igen hvis du lige ofrer 500 kr. mere åbner der sig andre muligheder

Jeg ville vælge et 42", men det hænger heller ikke på væggen, som mange sikkert har det..Men omvendt er der jo mange siger at der er størrelsen det kommer an på....Kvaliteten er ikke altid bedre 8)

Jeg vil nu mene at kvaliteten også skal være i orden, når det nu skal være... (B

For 3. gang: Jeg arbejder HVERKEN for Elgiganten, i reklamebrancen eller har aktier i Panasonic. 8)

PS. En god ideer er at vælge en skærm som er populær og hvor du kan finde gode indstillingsmuligheder, hjælp til at indstille dvb-c tuner etc..
Du kan jo ikke andet end anbefale Panasonic, Panasonic og Panasonic!
Jeg mener, det gælder om at finde den bedste skærm til prisen, på det tidspunkt man er købeklar, og der findes altså andet end Panasonic, der dur!
Der er også andet end plasma, der dur, men prismæssigt får man rigtigt meget for pengene ved denne teknologi...
Billedkvaliteten på en 50 " på 2,5 m. afstand er helt i top, så der er ikke tale om, at gå ned i kvalitet i forhold til en 42 ".
Der er fine indstillingmuligheder, også på andre skærme end Panasonic. At indstille tuneren på LGén kan ikke være nemmere, så prøv at lade være med at være så snæversynet, og prøv så, at se på hele markedet, inden du bare udbryder " Panasonic "...
Jeg anbefaler også ofte Panasonic, men i øjeblikket er der altså ikke noget på markedet, der slår førnævnte LG på pris / billedkvalitet, efter min mening...
Af PeterD
Jeg har da før anbefalet Philips og Sony til folk, så der er BESTEMT andre skærme end Panasonic der virker...Ved ikke hvor du har det fra?

Jeg syntes nu skærmen er for stor når jeg sidder og ser bold på et 50" fra 2,5 meters afstand, med mindre det er HD som man ser i butikkerne (lavet til formålet). Især hvis det er ens første..(Lidt ligesom: "SMACK. IN YOUR FACE!!") Men igen hver sin smag.

Du har ret. TV2 Sports HD billede er faktisk ok. I hvertfald når de viser amerikansk fodbold søndag aften..(Eller gjorde).

Folk må da vælge hvilken mærke og størrelse de har lyst til, inkl. vingummibamsen, men bare ærgeligt hvis de kommer og brokker sig hvis de ikke er tilfreds med skærmen....

Men jeg krydser fingrer for bamsen, når skærmen er valgt!

PS. Husk nu at få indstillet den korrekt!!
Af PeterD
http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... pic=297406

"Fast efter allt illa jag läst om LG och deras kvalité på just komponenter, som ofta går sönder och annars dras med problem, utöver illa reflektioner pratar jag om Linebleeding, dålig grå svärta, pixelfel etc.,, så skulle jag vänta på vad Samsung kommer med! "

[quote="PeterD"]Jeg har da før anbefalet Philips og Sony til folk, så der er BESTEMT andre skærme end Panasonic der virker...Ved ikke hvor du har det fra?

Jeg syntes nu skærmen er for stor når jeg sidder og ser bold på et 50" fra 2,5 meters afstand, med mindre det er HD som man ser i butikkerne (lavet til formålet). Især hvis det er ens første..(Lidt ligesom: "SMACK. IN YOUR FACE!!") Men igen hver sin smag.

Du har ret. TV2 Sports HD billede er faktisk ok. I hvertfald når de viser amerikansk fodbold søndag aften..(Eller gjorde).

Folk må da vælge hvilken mærke og størrelse de har lyst til, inkl. vingummibamsen, men bare ærgeligt hvis de kommer og brokker sig hvis de ikke er tilfreds med skærmen....

Men jeg krydser fingrer for bamsen, når skærmen er valgt!

PS. Husk nu at få indstillet den korrekt!![/quote]