Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bobske
Lad mig komme med et nuanceret og fagkritisk svar:

Der findes ét TV på markedet lige nu.

Det hedder Panasonic VT50.
Af aggedk
Hej igen. Ikke noget endnu, men jeg hælder mest til samsung modellen. Sorry panasonic fans :P Jeg regner med at prisen snart falder på samsung ue 46 7005.
Af lgowner
bobske skrev:Der findes ét TV på markedet lige nu.
den er jo lige til "Louis Nielsen". du sku' ha gået til Louis Nielsen og købt briller.
Af Squeak
Hvad er der galt med Sony? HX 855 er et af de mest velanmeldte tv nogensinde og har et design der sparker røv på alt fra Samsung eller Panasonic. IE. stramt og køligt uden at være kedeligt eller anonymt.
Samsungs ligner et eller andet fra midten af 90erne, med sine billige "alien" "organiske" former. Og Panasonic er bare gedigent middelmådigt at se på.
Når vi er oppe i de priser så køb da det bedste. :-)

HX 855 har de mest naturligt farver, bedste SD billede, mest jævne bagbelysning, hurtigste panel, og sort der er sort uden at detaljerne i det sorte bliver knust, i et desperat forsøg på at få det til at se sortere ud.
Af PhDream
Squeak skrev:Hvad er der galt med Sony? HX 855 er et af de mest velanmeldte tv nogensinde og har et design der sparker røv på alt fra Samsung eller Panasonic. IE. stramt og køligt uden at være kedeligt eller anonymt.
Samsungs ligner et eller andet fra midten af 90erne, med sine billige "alien" "organiske" former. Og Panasonic er bare gedigent middelmådigt at se på.

HX 855 har de mest naturligt farver, bedste SD billede, mest jævne bagbelysning, hurtigste panel, og sort der er sort uden at detaljerne i det sorte bliver knust, i et desperat forsøg på at få det til at se sortere ud.
Sonys egne PR folk kunne ikke have sagt det bedre.

Får du procenter, eller stiger du i niveau for hvert medlem, du skaffer til Sony-sekten?
Af THM
Squeak skrev:Hvad er der galt med Sony? HX 855 er et af de mest velanmeldte tv nogensinde og har et design der sparker røv på alt fra Samsung eller Panasonic. IE. stramt og køligt uden at være kedeligt eller anonymt.

der er ikke noget galt med sony, er enig i hx855 er et godt tv, og det er en af mine spidskandidater hvis jeg sku ha et lcd tv, bla. pga. det naturlige billede i costum/personlig profilen out of the box, samt det flotte design. mener dog efter at have set dem alle i butik at pana's gt og vt50 er lige så pæne, og nogle af samsungs er også godt med på design, men det er jo en smagssag.

det er dog forkert at hx855 har det hurtigste panel. det konkluderes i mindst en test jeg har læst at panelhastigheden er en af akileshælene ved tv'et, og det er ikke ligeså hurtigt som samsungs topmodel, og ej heller panasonics og lg's IPS paneler i deres bedre modeller.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis foden på Sony tv'et tages ud af ligningen (som i min smag gør tv'et klodset ), hvor er forskellen på en VT50 og HX855 i designet?
Brugeravatar
Af edinger
Design er jo en smagssag. Personligt foretrækker jeg – stadig – Pioneers no nonsense design of yesteryear.

Modsætningen er det tynde, 'rammeløse', som forekommer mig at være noget femset.

Men sådan er vi jo heldigvis forskellige :)
Af Bent odense
Har selv 55HX855.og det er jeg meget glad for.Men jeg vil også sige panasonic plasma er bare ikke et middelmådigt tv.Og det lever barer en god billedekvalitet.Man kan jo heller ikke samline LCD/LED med plasma. :)
Af Supergris
Hvis du bare vil have et flot tv, der viser et godt billede, og lader være med at tænke på skærm-teknologi, så er dette mit bud:
http://www.bilka.dk/elektronik/tv/lg/lg ... _other_ds)
Du skriver jo selv, at du íkke er millionær, så spar en masse penge, få bedre billede og nogle flere tommer...
Du får simpelthen mere skærm for pengene med plasma...
Af THM
Supergris skrev:Hvis du bare vil have et flot tv, der viser et godt billede, og lader være med at tænke på skærm-teknologi, så er dette mit bud:
http://www.bilka.dk/elektronik/tv/lg/lg ... _other_ds)
Du skriver jo selv, at du íkke er millionær, så spar en masse penge, få bedre billede og nogle flere tommer...
Du får simpelthen mere skærm for pengene med plasma...
er helt enig.
købte selv dette for et par måneder siden, og er rigtig godt tilfreds, den viser et glimrende billede med indstillingerne herindefra, og så har den en bevægelseshåndtering der sparker røv... dvs. bevægelserne er rene og naturlige uden slør...