Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Returretten er røget når emballagen er væk. Det skal returneres i væsentlig samme stand.
Af Yankee
negroj skrev:Ehm modtager mit signal gennem et antenne stik, aner ikke om det var svaret du ledte efter :P

Men altså, det slør det er er bare så slemt at det ikke er værd at se tv næsten og det er HD kanaler eller ej, det virker underligt at man vil producere et så ringe tv. Men mener slør som i deres ansigt bliver "hængende" der hvor det lige har været i noget tid, som om den ikke opdatere eller sådan noget fis.
Jeg mente om du modtager TV via kabel, antenne eller parabol? Det kunne sagtens være dårligt tv-signal for et fjernsyn til 5000 kroner skal altså levere et godt billede.

Det lyder virkelig til at være en dårlig billedoplevelse. Jeg synes du skulle tage fjernsynet med ned i Elgiganten og klage. Du har immervæk købt et fjernsyn til 5000 kroner og det skal altså levere et godt billede. I Elgiganten vil de sandsynligvis teste fjernsynet og så kan du se om fjernsynet bare er så dårligt, om det er defekt, eller om det er dit signal, den er gal med.

Uanset hvad - hvis du får muligheden, så returnér fjernsynet. Grundig er et discount-mærke, og 5.000 er i mine øjne en grotesk overpris for et 32" i den klasse. Elgiganten tjener væsentligt mere på et Grundig end på et Samsung, så det er dog ikke så underligt at sælgeren anbefaler dette tv.
Af THM
mine svigerforældre har også købt et lille 32" grundig til godt 3k, da sælgeren i elgiganten sagede at det var bedre end samsung eh5500, som jeg anbefalet.

det har ok billede, er egentlig positivt overrasket over out of the box billedet.
men det hænger også i bevægelser indimellem, det er ligesom billedet deler sig op.
det skulle være 100hz, som sælgeren forklarede svigermor var meget vigtigt 8)
kan dog ikke finde noget sted at slå 100hz fra på tv'et, da jeg syntes fejlen ligner noget der er introduceret af sådan et system.
Af negroj
Modtager antenne, det er derfor jeg tænkte en boks kunne ændre noget :)
Af Bent odense
Hvor mange tv har i husnstanden.Jeg forstår at det en antene der er montert på loft eller tag eller gavl på huset.For man ser tit at sådan en antene kan give et meget dårligt signal.Det man gør ofte at monter en antenneforstærker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det er signalet, så vil det ikke vise sig som slør. Et dårligt digitalt signal vil give udfald i billede eller lyd, eller måske blot pixelleringer i billedet. Det vil ikke blive uskarpt.

En "boks" vil derfor også kun hjælpe på problemet hvis selve tunerne i TVet er ringere end den du køber i boksen. Det er set før, at der er synlig forskel på tunere, men igen, så tvivler jeg ret kraftigt på, at det vil være slør du ser som resultat heraf.
Af dk9000
Hvis du har købt det i Elgiganten som jeg tror du har, så kan du stadig returnere det til butikken, klag over for meget slør på billedet, det KAN være du kommer af med en 500 mand for kassen eller sådan noget men synes ikke lige det plejer at være det store problem at bytte noget.
Af OleA
Er du sikker på at du ser kanalerne digitalt?
Af lennon
Er der slør på DVD eller Bluray ?