Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af crt_man
kskruger skrev:
crt_man skrev:Har selv lige købt D7005. Havde læst om clouding problematikken på forhånd, men regnede ikke med det ville genere mig, men det gør det.... :((

Billedet er som sådan rigtigt flot, men når der kommer et meget mørkt eller helt sort billede springer det i øjnene. Jeg skal ikke kunne sige at alle D7005/D8005 lider af det, men min gør.

Overvejer nu en D6505 - hvor clouding skulle være mindre...
Ang. clouding, Bruger du de indstillinger fra testen her på flatpanels.dk? og har du prøvet at ha lidt lys tændt ved tv'et?
Nej - har kun fiflet med mine egne indstillinger, men vil da give det et forsøg... også det med lyset som caxx også skriver. I dagtimerne er der jo ikke noget at se.
Af crt_man
Tilbage til tråden om de GODE ting...

Den bedste DLNA afspiller der findes i TV idag. Har kunnet afspille alt fra min NAS indtil videre.
Super godt billede - især under lyse forhold (lys stue i dagtimer).
Af kskruger
crt_man skrev:
kskruger skrev:
crt_man skrev:Har selv lige købt D7005. Havde læst om clouding problematikken på forhånd, men regnede ikke med det ville genere mig, men det gør det.... :((

Billedet er som sådan rigtigt flot, men når der kommer et meget mørkt eller helt sort billede springer det i øjnene. Jeg skal ikke kunne sige at alle D7005/D8005 lider af det, men min gør.

Overvejer nu en D6505 - hvor clouding skulle være mindre...
Ang. clouding, Bruger du de indstillinger fra testen her på flatpanels.dk? og har du prøvet at ha lidt lys tændt ved tv'et?
Nej - har kun fiflet med mine egne indstillinger, men vil da give det et forsøg... også det med lyset som caxx også skriver. I dagtimerne er der jo ikke noget at se.
Rigtige indstillinger, kan gør clouding meget mindre, dertil får man også et bedre og mere rigtig bllede. Prøv f.eks. de her indst. fra Fredtoft, efter hans test af tv'et.
http://www.av-blog.dk/anbefalede-indsti ... ue55d8005/
Af Hedegaard86
Jeg købte Samsung UE55D7005 i fredags og har hele weekenden ”testet” det i stor stil.

Jeg havde selvfølgelig mine bekymringer med banditten, efter de negative ting man har kunnet læse omkring bl.a clouding osv. Men jeg må sige, at efter at have brugt Rasmus’s anbefalede indstillinger (samt lidt af mine egne), har ”problemerne” gået fra at være mindre irriterende, til at være stort set et ikke-eksisterende problem. Man kan tydelig se en positiv forskel på billedkvaliteten og helhedsoplevelsen efter kalibrering.

Jeg havde nogle venner forbi i går aftes, og bad dem gennemgå skærmen, og se om de kunne finde nogle fejl eller noget de synes ikke var tilfredsstillende…Men de kunne faktisk ikke sætte en finger på noget – Man kan så spørge sig selv, om det evt. kan hænge sammen med at de ikke har læst negative kommentarer mv. på diverse fora, og dermed ikke bevidst leder efter disse fejl og fokusere på dem?

Anyways, jeg tror at man skal passe på med ikke at fokusere alt for meget ved det negative, for så ender man nok skuffet, uanset hvilken skærm man køber.

Men jeg synes selvfølgelig også, at det er helt på sin plads at være kritisk, især når man kaster så mange penge efter en ny skærm. Men som jeg har kunnet læse mig ud af mange steder på nettet, ja så findes den perfekte skærm ikke…endnu.

For mit eget vedkommende er skærmen helt efter mine forventninger og i nogle tilfælde bedre end forventet – Det kan dog også skyldes, at min ”gamle” fladskærm som jeg brugte før, efterhånden har passeret de 5 år. :-)

Jeg har læst en masse kommentarer, om folk som har returneret deres enten D7005 eller D8005, og i nogle tilfælde har de fået byttet til et helt andet mærke. Fair nok, men har man så fået byttet til noget bedre, eller bare byttet skavankerne ud med nogen andre skavanker?
Af lennon
Det handler nok om at disse fora er for entusiaster/nørder ,som jagter marginalerne mht det perfekte billede . Et perfekt billedperformende TV findes desværre ikke ,men PanaVT30 er altså det som kommer tættest på .
Af Letten
lennon skrev:Det handler nok om at disse fora er for entusiaster/nørder ,som jagter marginalerne mht det perfekte billede .
Det har så den kedelige side-effekt at mange "almindelige mennesker" sidder og leder efter de "fejl" (skønhedpletter) de har læst om i anmeldelser eller udsagn fra "Eksperterne" i fora som dette.

Når de så først (nogle gange med møje og besvær) har fundet ud af at se den "fejl" som der skrives om, så kan de ikke fjerne øjnene fra det igen.

Det er min påstand, at mange ender med at blive utilfredse med deres nye TV pga. småting som de muligvis aldrig ville have opdaget hvis ikke de havde læst om dem først.

Der er nok ikke så meget at gøre ved det end at opfordre folk til at huske at nyde deres nye TV, lade være med at lede efter skønhedspletterne.

"Eksperterne" kan også give en hånd med, ved ikke at overdrive "problemer".

Jeg var selv lidt rystet første gang jeg så Clouding på vores KDL-40W5500. Nu husker jeg bare at tænde lidt lys når det bliver mørkt. Mit TV har sikkert en masse andre "fejl", men jeg lever i lykkelig uvidenhed.
Af Gomi
Jeg takker for alle svarene!

Min 55" 8005 ankommer i morgen :p

Glæder mig til at få den op og hænge, så skal der leges med indstillinger.

Jeg vender tilbage med mine første indtryk.

Er der nogen der vil købe en Pioneer 5090H? :p

MVH
Thomas
Brugeravatar
Af edinger
Letten skrev:
lennon skrev:Det handler nok om at disse fora er for entusiaster/nørder ,som jagter marginalerne mht det perfekte billede .
Det har så den kedelige side-effekt at mange "almindelige mennesker" sidder og leder efter de "fejl" (skønhedpletter) de har læst om i anmeldelser eller udsagn fra "Eksperterne" i fora som dette.

Når de så først (nogle gange med møje og besvær) har fundet ud af at se den "fejl" som der skrives om, så kan de ikke fjerne øjnene fra det igen.

Det er min påstand, at mange ender med at blive utilfredse med deres nye TV pga. småting som de muligvis aldrig ville have opdaget hvis ikke de havde læst om dem først.

Der er nok ikke så meget at gøre ved det end at opfordre folk til at huske at nyde deres nye TV, lade være med at lede efter skønhedspletterne.

"Eksperterne" kan også give en hånd med, ved ikke at overdrive "problemer".

Jeg var selv lidt rystet første gang jeg så Clouding på vores KDL-40W5500. Nu husker jeg bare at tænde lidt lys når det bliver mørkt. Mit TV har sikkert en masse andre "fejl", men jeg lever i lykkelig uvidenhed.
Fortsat...

Yderligere afføder det en masse forespørgsler, hvor "alm. mennesker" beder om råd til at vælge mellem to-tre forskellige "konsum-skærme", som reelt er meget ens. Valget bliver således ofte gjort unødig kompliceret.

Og frem for en nørdet afvejning af (ubetydelige) marginaler er det ærligste svar nok i virkeligheden ofte: Hvad synes du selv?
Af lennon
Når man spørger i et forum, vil man altid høre både for og imod .Klart at man kan dybdeanalysere ting helt ud i hampen . .
Der kan afgjort være mange gode grunde til at købe Sam8005, men overall bedste billedkvalitet til prisen er ikke en af dem . Og så tyder et eller andet på Samsungs typiske panellotteri = panelforskelle inden for samme model . I hvert fald har Rasmus Larsens eksemplar tilsyneladende været bedre end de eksemplarer,som HDTVtest.co.uk og AVforums har testet .
Af bobske
Har selv haft d7005 som jeg skiftet med vt30:

Kan man se forskel? Ja!

Skal TV'et primært bruges til alm. tv forbrug (sport, 'de unge mødre' og whatnot): go LED

Er man film-entusiast og lever for biograf oplevelsen: Go plasma.

Vi er snart ved at være ved 2012.. men der er stadig langt til det perfekte TV.
Af Rene
kan ikke forstå de problemer nogle har med 8005. jeg har dem ikke, overhoved. :) kan godt se nogle ting som kan gøres bedre, men det kan jeg med alle skærme
Af Wizz
Jeg startede med et 46D7005, som jeg slet ikke var tilfreds med. Et par billeder til Samsung, og i løbet af et par dage fik jeg besked på at jeg bare skulle have det ombyttet.

Da forhandleren ikke havde flere D7005 smed jeg lidt ekstra for et D8005.

Men på den D8005 jeg fik med hjem, er problemet bare endnu værre, og nu er Samsung pludselig ikke så imødekommende!?

Selv med Rasmus' indstillinger, lys i rummet osv. er det et irritationsmoment, selvom jeg normalt ikke synes, at jeg er "specielt sart eller hysterisk".

Prøv at se billedet nedenfor - er det virkelig indenfor rimelighedens grænser? Samsung oplyser, at baggrundsbelysningen bare skal skrues ned på 3-4, men så er billedet jo også totalt ødelagt :s

Håber I har gode ideer/input...

[img]http://ialt.dk/UE46D8005-03.jpeg[/img]
Brugeravatar
Af edinger
Vanvittigt! Og den bedste reklame for plasma-teknologien.

Jeg håber sandelig ikke, at det er udtryk for dagens standard i LCD-segmentet. I så fald er det jo nærmest gået tilbage.

Du har "forhåbentlig" blot trukket en nitte i Samsungs panel-lotteri :((
Af Wizz
Kom lige til at tænke på, at tråden handler om positive kommentarer - beklager hvis jeg har spammet tråden med min utilfredshed.

Udover bleeding/clouding problemet som illustreret på billedet, har jeg kun godt at sige: DLNA, menuer og betjening, billedkvalitet, indstillingsmuligheder og design er ganske enkelt formidable og klart det bedste jeg har oplevet.

Så hvis du kan få fingre i et eksemplar uden så udtalte problemer som jeg synes, at jeg oplever (= køb et sted med fuld returret, og udnyt returretten), synes jeg ikke du skal have betænkeligheder :)