Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
KBW skrev:Bedste fjernsyn på markedet er Sony HX920.
det er et fedt tv og har været inde og kigge på, men SD-billedkvalitet er bedre(mindre pixeleret) på mit pana G20, hvilket er lidt skuffende...

derudover vil jeg mene B&O har lavet bedre lcd tv(BV 7) den er dog også noget dyrere...
vil dog også mene at plasma tv som VT30 og Ps64D8005 kan levere bedre billedkvalitet
Af KBW
THM skrev:
det er et fedt tv og har været inde og kigge på, men SD-billedkvalitet er bedre(mindre pixeleret) på mit pana G20, hvilket er lidt skuffende...

derudover vil jeg mene B&O har lavet bedre lcd tv(BV 7) den er dog også noget dyrere...
vil dog også mene at plasma tv som VT30 og Ps64D8005 kan levere bedre billedkvalitet

Ingen pixelering på SD på mit Sony. Bør sammenlignes med B&O bv 10, med backlight, Sony klart bedst. Hvis du kan lide glansbilledekvaliteten på plasma uden billeddybde og med mærkelige geleagtige bevægelser i lyse flader er det op til dig.
Af THM
KBW skrev:
THM skrev:

Ingen pixelering på SD på mit Sony. Bør sammenlignes med B&O bv 10, med backlight, Sony klart bedst. Hvis du kan lide glansbilledekvaliteten på plasma uden billeddybde og med mærkelige geleagtige bevægelser i lyse flader er det op til dig.
ved ik om den er klart bedst, selvom den fremstår sådan i butik. men ville også vælge sonyen af de to da jeg syntes den er klart pænest...
jeg har ik erfaring med hx920 under stueforhold. det har jeg til gengæld med nx810 og her syntes jeg min plasma har klart bedre billeddybde, og mere ubesværet bevægelseshåndtering(kan fornemme sonyens panel er langsommere)...
forstår ik helt hvad du mener med "mærkelige geleagtige bevægelser i lyse flader"
Af Mysen
Det er der vist ikke nogen, der forstår...
Af KBW
THM skrev:
KBW skrev:
THM skrev: det er et fedt tv og har været inde og kigge på, men SD-billedkvalitet er bedre(mindre pixeleret) på mit pana G20, hvilket er lidt skuffende...

ved ik om den er klart bedst, selvom den fremstår sådan i butik. men ville også vælge sonyen af de to da jeg syntes den er klart pænest...
jeg har ik erfaring med hx920 under stueforhold. det har jeg til gengæld med nx810 og her syntes jeg min plasma har klart bedre billeddybde, og mere ubesværet bevægelseshåndtering(kan fornemme sonyens panel er langsommere)...
forstår ik helt hvad du mener med "mærkelige geleagtige bevægelser i lyse flader"
På engelsk "brightness fluctution". Alene dette er årsag nok til ikke at vælge plasma. At tilføje den slags effekter er konstant generende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kunne vi ikke holde os til trådstarters problem i stedet for at diskutere hvilke andre TV, der måske er/ikke er bedre end et Beovision?
Af KBW
Torben Rasmussen skrev:Kunne vi ikke holde os til trådstarters problem i stedet for at diskutere hvilke andre TV, der måske er/ikke er bedre end et Beovision?
Anbefaler et TV til personen der ikke lige er sikker på hvad han vil købe.

Er det ikke OK?
Af kskruger
KBW skrev:
Torben Rasmussen skrev:Kunne vi ikke holde os til trådstarters problem i stedet for at diskutere hvilke andre TV, der måske er/ikke er bedre end et Beovision?
Anbefaler et TV til personen der ikke lige er sikker på hvad han vil købe.

Er det ikke OK?
Noget kunne tyde på, at du så ikke har læst hele tråden, da han allerede i lørdags har meldt ud, at han har købt et Beovision 8-40 :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Præcis. Sidste udmelding fra trådstarter var jo netop, at han gerne ville have hjælp med at få sit indkøbte BV8-40 til at vise andet en sort skærm.
Af Hearts
Grunden til at Beovision 8 udgår er at der komme billige skærme fra B&O i det nye år.

Vi snakker om en pris på omkring 20.000kr.