Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
David Munch skrev:Du skal ikke spørge dem.. Du skal bare sige dit TV buzzer, og du ik er interesseret i det.. De ved udemærket hvad det er, og hvis de siger nej, så er det en nyansat du har i røret.. :P
Man kan ikke bare sende et tv tilbage, fordi det buzzer lidt. Det gælder kun ved internethandet, hvilket selvfølgelig også kan være tilfældet med hifiklubben.

Men det er en direkte løgn, at de ikke ved hvad det er... Ellers har du snakket med praktikanten fra 9.c
Af kastan
Problemet ligger også i at jeg ikke har en bil, jeg har ingen mulighed for at bære mit tv til den nærmeste hifiklub ;s Manden sagde at jeg skulle komme ned med det så de kunne konstatere fejlen og eventuelt bytte det?
Buzzingen er blevet meget være (men det er selvfølgelig også fordi jeg har bidt mig fast i lyden!)
Men det er mest når billedet er meget lyst den larmer!
Ih, kan det overhovedet afhjælpes?
Af Mysen
Lyse billeder bruger mere strøm og derfor er der mere buzz her.
Du kan forsøge, at dække bagbeklædningen til med noget stof forskellige steder. Der kan godt være en lille ting, der mindsker lyden, men det er ikke sikkert.

Mit eget tv summer også. Det hænger i en wire, og hvis jeg rykker og drejer lidt på skærmen, mens den summer, så kan jeg få lyden næsten helt væk. Dvs. lyden er forstærket af måden, den hænger inde ved væggen.
Af kastan
Tak for dit svar Mysen.

Mit tv hænger slet ikke lige pt.
Men jeg har set på youtube osv, og læst at det kan være en skrue der sidder løst?
Er det noget man skal tro på? :)

Forhånd, tak :)
Af Mysen
Nej, det tror jeg næppe, for jeg kan ikke rigtig se nogen grund til, at de ikke skruer den helt sammen ;)... Det er strømforsyningen, der laver lyden, og lyden kan komme direkte fra panelet, men mere ofte et sted fra bagsiden. Prøv at sætte en hånd forskellige steder bagpå, og se om du ikke kan ændre på lydstyrken.
Det er nok nemmest, hvis du muter og sætter et lyst stillbillede på. Så larmer den nemlig monotont og højt.

Hvis du kan ændre på lydstyrken, er det måske en idé at arbejde videre med det.
Hvis ikke må du jo skrue højere op for lyden :S
Af kastan
Tak for dit gode svar :)

Hvis jeg nu vælger at prøve at dække til, kan det så ikke påvirke temperaturen i skærmen?
Af Mysen
Jo... Det er også derfor, jeg foreslog dele af skærme. Det gælder selvfølgelig ikke udluftningskanalerne, hvis der er sådan nogle....

Men altså mit tv hænger 1,5 cm fra væggen, og det må jo også forhøje temperaturen, og det er der jo ikke noget galt med.
Af dfp
Update omkring rep. af summen:

"Fejlen" ved mit G30 er noget der hedder P-board (ved nogen hvad det er?)

Det er i restordre, så jeg ved ikke hvornår jeg får TV'et tilbage.

@Kastan
Hvordan går det med summen på dit eksemplar?
Af kastan
@Kastan
Hvordan går det med summen på dit eksemplar?
Det går i hvert fald bedre! Altså der vil jo altid være noget man kan høre "siges det" Men min summen er blevet meget reduceret betydeligt!

Jeg tog ned i hihiklubben lyngby og fik (efter lang tid) medhold fra medarbejderen at det "sang" mere end dem de havde. og efter lang tid kom jeg hjem og prøvede det af.
Hvor jeg før skulle have volumen op på omkring de 15-20 (og stadig høre summen)
Kan jeg nøjes med 8-10 stykker og stadig høre det. Men summen har ændret sig fra at være meget gennemskærende til mere behagelig, dog stadig tydelig.

Kastan
Af dfp
Behagelig summen - det glæder jeg mig til... :D

Fik du et andet tv, eller har du gjort noget siden det er blevet anderledes?
Af Jodle
Jeg har haft et 50" G30 lidt over en måned. Indtil nu har jeg absolut intet hørt til buzz/støj ved lav/meget lav lydstyrke. Det skal dog nævnes, at mit apparat står på den medfølgende fod, der står helt op til væggen, så afstanden mellem tv og væg er omkring 7-15 cm, da det er drejet en smule.

Det er straks værre med mit gamle Medion inde i soveværelset når jeg vælger aftenlysstyrke. Men jeg tror også, at nogle lytter i det skrummel er ved at være kogt grundigt igennem. :)