Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kastan
Hej!

Jeg skal ud og investere i en ny fladskærm og har besluttet det skal være plasma og helst panasonic da jeg har hørt meget godt om deres plasma modeller.

Mit valg står mellem:
Panasonic TX-P46G20E, pris 7000

Panasonic TX-P42G30E, 6500-7500

Hvad skal jeg vælge?
Er der nogen der kan komme med eventuelle plus og minuser? bruger erfaringer eller noget?

På forhånd mange tak!
Af dfp
Størrelsen er vist en smagssag (og lidt afhængig af hvor tæt du sidder på tvet).

Der er en test af G30 på vej, så måske skulle du vente på den.
Foreløbigt lyder det som om at den største forskel er designet (jf. test af GT30).

Men får du muligheden, så vælg en model med Y til sidst (det er den nordiske model - det andet skulle også virke, men alligevel). Jeg kan anbefale shg.dk - de sælger G30Y til ca. 6500,- kr.

Jeg har lige sendt mit 42" G30 til rep. pga. summen, men det var også et problem på G20 - nu venter jeg spændt om de kan fjerne/minimere den.. Bortset fra det er G30 et super fedt TV - jeg har ikke noget negativt til billedet overhovedet.
Af kastan
dfp skrev: Men får du muligheden, så vælg en model med Y til sidst (det er den nordiske model - det andet skulle også virke, men alligevel).

Jeg har lige sendt mit 42" G30 til rep. pga. summen, men det var også et problem på G20 - nu venter jeg spændt om de kan fjerne/minimere den.. Bortset fra det er G30 et super fedt TV - jeg har ikke noget negativt til billedet overhovedet.
Det med Y-model, panasonic har en model over kompatible produkter, i dk f.eks. yousee osv. http://panasonic.jp/support/global/cs/t ... 11/eu.html og der er E-modellen også godkendt:)

Mht billedet. Har du kalibreret dit tv? Og hvis ja, er det efter G20 modellen der er her inde? :)
shg, er det dem der er blevet til proshop? hvor lang tid gik der før du fik dit tv? :D

Hvor meget summen?

TAK :D
Af dfp
SHG = proshop
Jeg bestilte det onsdag, de fik det på lager torsdag og jeg havde det fredag.
Det er ikke kalibreret - jeg afventer indstillingerne fra dem test Rasmus laver her på siden, men jeg bruger THX profilen, og jeg synes billedet er formidabelt.
Summen blev for meget, så jeg har sendt det til rep, og derfra er meldingen, at de har fundet noget der skal skiftes - ved ikke hvad. Men jeg har set et hos HifiKlubben, og det sagde ikke en lyd...
Så når mit tv kommer tilbage og er stille, er jeg en lykkelig mand :)
Af kastan
Okay, det lyder godt! :D

Jeg var nede i Expert i frederiksberg centeret, men jeg synes jeg var meget skuffet over billedet der nede, det var selvfølgelig også kun butiksdemo, men de satte animal hd på, og var stadig en smule skuffet? :s
Af THM
kastan skrev:Okay, det lyder godt! :D

Jeg var nede i Expert i frederiksberg centeret, men jeg synes jeg var meget skuffet over billedet der nede, det var selvfølgelig også kun butiksdemo, men de satte animal hd på, og var stadig en smule skuffet? :s
det er svært at danne sig et ordentligt indtryk i en butik, da der er mange faktorer der spiller ind som hvor lyst der er i butikken, indstillinger, signal, andre tv ved siden af der forstyrre øjnene mv.
jeg ville bestemme mig for størrelsen og vælge udfra det. selv har jeg et 42" G20 og vil hellere have et 46" G20 end 42" G30, da det ville være rart med de ekstra tommer 8)
Af THM
elgigantens netbutik sælger iøvrigt 46"vt20 til 8000, hvilket er værd at tage med i overvejelserne, da det er lidt af et røverkøb :)
Af mx jelle
dfp skrev:SHG = proshop
Jeg bestilte det onsdag, de fik det på lager torsdag og jeg havde det fredag.
Det er ikke kalibreret - jeg afventer indstillingerne fra dem test Rasmus laver her på siden, men jeg bruger THX profilen, og jeg synes billedet er formidabelt.
Summen blev for meget, så jeg har sendt det til rep, og derfra er meldingen, at de har fundet noget der skal skiftes - ved ikke hvad. Men jeg har set et hos HifiKlubben, og det sagde ikke en lyd...
Så når mit tv kommer tilbage og er stille, er jeg en lykkelig mand :)
Giv endelig lyd fra dig når du får det tilbage, for jeg har også et og det buzzing er også rimelig voldsomt ved mig, jeg har dog aldrig hørt hvor slemt det er på andre g30. Men kan det komme væk, så skal mit da også afsted til rep :P
Af kastan
Hello drenge og piger, jeg har nu købt mig et g30 igår i hifiklubben. Da jeg kom hjem med det og fik sat det op kunne jeg høre en hel del støj! Blæser støj havde jeg regnet med, men hver gang billedet bliver lysere osv, det er en rigtig irriterende hylende tone? er det dét man kalder buzz?
Af mx jelle
kastan skrev:Hello drenge og piger, jeg har nu købt mig et g30 igår i hifiklubben. Da jeg kom hjem med det og fik sat det op kunne jeg høre en hel del støj! Blæser støj havde jeg regnet med, men hver gang billedet bliver lysere osv, det er en rigtig irriterende hylende tone? er det dét man kalder buzz?
Ja, det er det omtalte buzzing som der er på panasonics plasma, det skulle dog være blevet bedre end det var på G20, så det vil jeg nødigt høre, for det er ikke ligefremt lydløst sådan et G30, men billedkvalitet, det kan det i hvert fald levere ;)
Af maskus
kastan skrev:Hello drenge og piger, jeg har nu købt mig et g30 igår i hifiklubben. Da jeg kom hjem med det og fik sat det op kunne jeg høre en hel del støj! Blæser støj havde jeg regnet med, men hver gang billedet bliver lysere osv, det er en rigtig irriterende hylende tone? er det dét man kalder buzz?

Ja!
Af kastan
Maskus, tak :D

Og er det noget man kan få væk?
Jeg ringede nemlig til hifiklubben og de sagde det havde de aldrig hørt om..
Men jeg skulle komme derned så de kunne konstatere det og jeg kunne få byttet model, vil det afhjælpe mit problem eller ej?

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af David Munch
Du skal ikke spørge dem.. Du skal bare sige dit TV buzzer, og du ik er interesseret i det.. De ved udemærket hvad det er, og hvis de siger nej, så er det en nyansat du har i røret.. :P
Af THM
det kan variere fra eksemplar til eksemplar. jeg har en G20, den buzzer lidt, men bemærker det sjældent.
der er dog også foskel på hvor følsomme folks ører er for lyden...