24 apr 2011, 21:44
Ja, jeg så godt billedet af de to modeller ved siden af hinanden, men jeg tror nu fotoet snyder lidt, for den sorte på G30 er temmelig meget mere lysegrå end man normalt vil se det.Hvad det skyldes, aner jeg ikke, men så grå er min skærm aldrig, og den er på papiret noget ringere til sort. Desuden har han jo også nævnt i sin test, at D8005 har en væsentlig mørkere skærm, når der er få eller slet ingen tændte pixels, og den nye mikro dimming plus har uden tvivl fået det generelle sortniveau længere ned på dette testbillede, end det vil være på et almindelig billede.
Dog har sortfilteret på samsung skærmen da helt klart sin betydning, og det var også netop denne form for "lysbekæmpelse" jeg fremhævede, når der er fokus på at mindske reflektioner.
Om det så er ultra clear panelet, der er coatet, det ved jeg ikke. Men samme filter kunne sikkert sagtens bruges på almindelige glasplader også. Min egen plasmaskærm klarer også reflektioner langt bedre end de fleste andre blanke skærme, jeg har set, og det er jo en glasfront.. - og så er det endda en 2010 model
Dog har sortfilteret på samsung skærmen da helt klart sin betydning, og det var også netop denne form for "lysbekæmpelse" jeg fremhævede, når der er fokus på at mindske reflektioner.
Om det så er ultra clear panelet, der er coatet, det ved jeg ikke. Men samme filter kunne sikkert sagtens bruges på almindelige glasplader også. Min egen plasmaskærm klarer også reflektioner langt bedre end de fleste andre blanke skærme, jeg har set, og det er jo en glasfront.. - og så er det endda en 2010 model
Mangler hifi... - og penge til hifi!