malthe12332 skrev:Hej
hvad mener du med overbevisende lav input lag på PK950n
jeg syns bare det liner en plasma skærm der er på min bærbar den er helt glat hvis man ser på den skærm
jeg som jeg også spurute ham den anden om tror du så at hvis jeg sidder på youtube og nu når der er den start linjen brænder den så ikke hurtig fast når den ikke bliver bevæget
Jo. Det kan den gøre. Men den gør det kun hvis du over en periode bruger youtube meget. Hvis du eksempeltvis roder rundt med youtube i en time eller to, og så herefter afspiller en film eller spil, så er det højst retention, altså midlertidig fastbrænding, du vil døje med. Den permanente burn-in ville kræve at du brugte dit tv hovedsageligt til youtube, eller at du ikke bruger pauseskærm o.l.
Der er meget generalisering blandt paneltyperne. Bl.a. er "sort bedre på plasma, end på LCD", selv om dette faktisk kun gælder på de bedste plasmaskærme fra Panasonic. Generelt er opdateringshastigheden bedre på Plasma, men her er LCD altså også ved at komme efter den med deres 200hz backlight scanning, som bl.a. LD750n har. Måske ikke konkret, men i hvert fald det øjet fanger. (Det hjælper dog ikke ved spil, da det her SKAL slås fra).
En anden generelisering er, at der er lavere input lag på en Plasmaskærm. Dette er også sandt for de fleste, men man kan dog godt få nogle enkelte LCD skærme, der er bedre end de fleste plasmaskærme. Samtidig er der plasmaskærme, der er knapt så gode.
PK950n har et input lag på 50ms, mens C755 er på 40ms og LD750n ved jeg ikke noget om.
En godt spille-tv har et input lag under 25 ms, mens en dårligt har et lag over 60ms. 50ms kan altså mærkes af de fleste, men det er dog ikke sikkert, at det er dessideret dårligt for dig, - afhængigt af spiltype og dygtigheden af selve spilleren.
Mangler hifi... - og penge til hifi!