Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af malthe12332
haha nice vil bare lige spør om du ved noget om hvis man sidder på youtube man den skærm så er der jo min start linjen den bevære sig jo ikke tror du så ikke hurtig kommer det der burn in eller ?
Af netfors
Jeg har et samsung PS50C7705. Nogle gange har ungerne glemt at slukke for nintendo wii. Og efter et par timer, er der rimelig meget retention på. Men efter 5-10 min på alm. tv er det væk :)

Hvis du køber dit tv på nettet, har du 14 dages returret. Køb et plasma, og hvis du synes retentionen er for voldsom, kan du bare returnere det :D
Jeg tror rimelig hurtigt du opdager om det bliver et problem eller ej?
Af netfors
Nå, har fri fra arbejde nu, så jeg smutter. Håber du bliver glad for dit nye tv, meld gerne tilbage hvad du vælger, og om du er tilfreds med valget :)
Af malthe12332
Iorden skal jeg nok men hvad ikke helt hvornår det bliver tror det bliver om 2 uger jeg køber det ca. :)

skal også lige tænke over hvad jeg vil men tak fordi du gad og hjælpe men vil lige spør dig om en sidste ting hvis det er iorden har også en bærbar og mener der sidder plasma skærm på den gæller det osse det samme for den at den kan få de brun in når det er pc bærbar skærm ?
Af Mysen
Der er ikke plasma på din bærbar. De kommer altid med en eller anden LCD skærm, så det er årsagen til at du ikke har set retention.

Lige en note til Plasma og spil: Der er også en bedre opdateringshastighed på et plasma. Det betyder, at den viser hurtige bevægelser bedre end de fleste LCD'er.

Hvis du skal bruge den hovedsageligt til film og spil fra en PC, så køb den plasma. Bare sørg for at have en aggresiv pauseskærm, der går forholdsvis hurtigt igang.
Der er iøvrigt ikke en overbevisende lav input lag på PK950n, og derfor vinder lige præcis den model ikke på dette punkt.

Bruger du tv'et mest til office, internetsurf osv. og du gider ikke bekymre dig, så køb et LD750n eller et C755
Af malthe12332
Hej

hvad mener du med overbevisende lav input lag på PK950n

jeg syns bare det liner en plasma skærm der er på min bærbar den er helt glat hvis man ser på den skærm

jeg som jeg også spurute ham den anden om tror du så at hvis jeg sidder på youtube og nu når der er den start linjen brænder den så ikke hurtig fast når den ikke bliver bevæget
Af Mysen
malthe12332 skrev:Hej

hvad mener du med overbevisende lav input lag på PK950n

jeg syns bare det liner en plasma skærm der er på min bærbar den er helt glat hvis man ser på den skærm

jeg som jeg også spurute ham den anden om tror du så at hvis jeg sidder på youtube og nu når der er den start linjen brænder den så ikke hurtig fast når den ikke bliver bevæget
Jo. Det kan den gøre. Men den gør det kun hvis du over en periode bruger youtube meget. Hvis du eksempeltvis roder rundt med youtube i en time eller to, og så herefter afspiller en film eller spil, så er det højst retention, altså midlertidig fastbrænding, du vil døje med. Den permanente burn-in ville kræve at du brugte dit tv hovedsageligt til youtube, eller at du ikke bruger pauseskærm o.l.

Der er meget generalisering blandt paneltyperne. Bl.a. er "sort bedre på plasma, end på LCD", selv om dette faktisk kun gælder på de bedste plasmaskærme fra Panasonic. Generelt er opdateringshastigheden bedre på Plasma, men her er LCD altså også ved at komme efter den med deres 200hz backlight scanning, som bl.a. LD750n har. Måske ikke konkret, men i hvert fald det øjet fanger. (Det hjælper dog ikke ved spil, da det her SKAL slås fra).
En anden generelisering er, at der er lavere input lag på en Plasmaskærm. Dette er også sandt for de fleste, men man kan dog godt få nogle enkelte LCD skærme, der er bedre end de fleste plasmaskærme. Samtidig er der plasmaskærme, der er knapt så gode.
PK950n har et input lag på 50ms, mens C755 er på 40ms og LD750n ved jeg ikke noget om.
En godt spille-tv har et input lag under 25 ms, mens en dårligt har et lag over 60ms. 50ms kan altså mærkes af de fleste, men det er dog ikke sikkert, at det er dessideret dårligt for dig, - afhængigt af spiltype og dygtigheden af selve spilleren.
Af malthe12332
Hej

hvad mener du med input lag på 50ms er det godt på det tv jeg har fundet det der LCD tv LG 47LD750N 47" LCD TV ???
Af Mysen
Det har jeg lige skrevet, at jeg ikke ved noget om...

50ms er ikke godt. Det er heller ikke forfærdeligt.
Af malthe12332
Okay men er det responstid du snakker om eller hvad hedder det ?
Af Mysen
Jeg snakker om input lag. Det er ikke det samme. Input lag er den tid, der går fra du giver en kommando, til der sker noget på skærmen. I dette tilfælde efter 50 ms.
Af malthe12332
Okay men ved godt du skriver du ikke ved så meget om det men ved du om det her er godt det står der inde på det LCD tv 1080/24p, 1080/50p, 1080/60p, 1080/30p
Af Mysen
Ja. Det drejer sig om tv'et kan modtage og korrekt afspille de forskellige signaler, den modtager
1080p/24 er eksempelvis signalet fra en bluray, mens de andre er fra almindeligt tv-signal i DK eller input fra en playstation.

Denn understøtter alt, men det gør stort set alle tv idag.
Af malthe12332
Okay ved du noget om om det har noget at sige hvis jeg skal spille på det skal sæt den til min pc ?