Log ind med sociale netværk
14 mar 2011, 22:03
har du link eller noget til et beslag så ? 
nå jeg sidder og kigger på det skema der er jeg lidt i tvivl om hvad for en 720 model jeg skal tage :S
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1295455318
nå jeg sidder og kigger på det skema der er jeg lidt i tvivl om hvad for en 720 model jeg skal tage :S
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1295455318
14 mar 2011, 22:17
) at finde et tv, der kan vise sort som sort. De er kommet meget tæt på, men er der ikke helt endnu
Med det du søger, altså et tv til at vise tv, vil jeg helt klart anbefale plasma. Og de samme modeller som "Mysen" skriver. Det er der du får mest for pengene, og Panasonic VT20E er mere eller mindre "kongen" når det gælder rå billed kvalitet. Tror ikke rigtig nogle af LCD/LED modellerne i samme prisklasse kommer bare tæt på!
Og 50" er slet ikke for stort ved 3 meters afstand. det er helt perfekt
Foomar skrev:Ronni R.På dit tidligere tv er sort altså ikke sort? Du får meget svært ved (umuligt
oki sidder lige og kigger på 820 modellen kan nu godt lide hvor det hele går ud i et syntes det er flot design..
mysen:
Jeg tænker på jeg har kun haft LCD også det jeg beskriver der syntes nu LED er flot især den philips jeg lige har haft men desværre med fejl og orker ikke flere af dem.. Det må godt være sådan at billede er rigtigt godt hvor sort er sort og hvid er hvid og ville tro andre også har det, mener det er LED Pro de kalder det ved philips´s tver.
kan nu godt lide det design sony har især dem der er laver så det hele går ud i glas eller tager jeg fejl der...
Med det du søger, altså et tv til at vise tv, vil jeg helt klart anbefale plasma. Og de samme modeller som "Mysen" skriver. Det er der du får mest for pengene, og Panasonic VT20E er mere eller mindre "kongen" når det gælder rå billed kvalitet. Tror ikke rigtig nogle af LCD/LED modellerne i samme prisklasse kommer bare tæt på!
Og 50" er slet ikke for stort ved 3 meters afstand. det er helt perfekt
14 mar 2011, 23:00
oki det må jeg nok sige fordi jeg skriver det med sort er fordi på feks det nye philips 40pfl9705h må man sige den sorte er godt nok meget sort i forhold til det LCD philips jeg havde før.
Men oki syntes bare folk siger så meget dårligt om plasma, men et er hvad folk siger noget andet er virkelighed.
Hvad angår sony KDL-46NX725 syntes jeg faktis det ser skide godt ud :< eller er det bare mig der har det sådan . men sytnes deres side er svær at finde ud af når man skal check spec på deres tv
men er der måske nogen der har erfaring med nogle af de ældre modeller af denne type tv ?
Men oki syntes bare folk siger så meget dårligt om plasma, men et er hvad folk siger noget andet er virkelighed.
Hvad angår sony KDL-46NX725 syntes jeg faktis det ser skide godt ud :< eller er det bare mig der har det sådan . men sytnes deres side er svær at finde ud af når man skal check spec på deres tv
men er der måske nogen der har erfaring med nogle af de ældre modeller af denne type tv ?
14 mar 2011, 23:15
Men plasma er stadigvæk kongen hvad angår rå billed kvalitet pr krone. Prøv at læs testen på f.eks Panasonic VT20E. Det er stadig det bedste hvad angår billed kvalitet
Dit Philips skulle jo også gerne være bedre end dit gamle tv. Målet er jo at komme så tæt på sort som muligt....Men de er der altså ikke helt endnu
Jeg gik selv fra en Philips topmodel som jeg synes var super godt. Men hvor var/er et nyt plasma tv bare SÅ meget bedre (B
Foomar skrev:oki det må jeg nok sige fordi jeg skriver det med sort er fordi på feks det nye philips 40pfl9705h må man sige den sorte er godt nok meget sort i forhold til det LCD philips jeg havde før.Hvis du læser lidt indlæg herinde, samt lidt forskellige tests, vil du opleve at meget af det dårlige der siges om plasma er gamle rygter, samt producenternes forsøg på at promovere LED (som er LCD) som det eneste rigtige
Men plasma er stadigvæk kongen hvad angår rå billed kvalitet pr krone. Prøv at læs testen på f.eks Panasonic VT20E. Det er stadig det bedste hvad angår billed kvalitet
Dit Philips skulle jo også gerne være bedre end dit gamle tv. Målet er jo at komme så tæt på sort som muligt....Men de er der altså ikke helt endnu
Jeg gik selv fra en Philips topmodel som jeg synes var super godt. Men hvor var/er et nyt plasma tv bare SÅ meget bedre (B
14 mar 2011, 23:19
det der har gjort jeg valgt philips igen men orker som sagt ikke mere så valgt at slutte her med at få mine penge igen. Var det ambilight syntes det gav det sidste.
Og nu er jeg så faldet for det Sony. Men må da lige tag et kig på det plasma du snakker om så, er bare lidt i tvivl
Og nu er jeg så faldet for det Sony. Men må da lige tag et kig på det plasma du snakker om så, er bare lidt i tvivl
15 mar 2011, 00:22
jeg er varm på de nye sony fordi de kommer med ny billed processor.. som jeg håber og ber til sparker røv. desuden er deres priser blevet bedre.
og så har de trods alt den laveste fejlrate af producenterne (afaik).
men det er klart billedkvaliteten der kommer i første række.. og så lige efter design. jeg ville aldrig i livet sætte en vt20 op i min lejlighed.. den er simpelthen for klodset til min smag.
men held og lykke til med jagten på din skærm. jeg kan give et kald når nx720 lander i butikken så du kan komme ud og se den.
og så har de trods alt den laveste fejlrate af producenterne (afaik).
men det er klart billedkvaliteten der kommer i første række.. og så lige efter design. jeg ville aldrig i livet sætte en vt20 op i min lejlighed.. den er simpelthen for klodset til min smag.
men held og lykke til med jagten på din skærm. jeg kan give et kald når nx720 lander i butikken så du kan komme ud og se den.
15 mar 2011, 00:40
bor du i aalborg ? 
har du nogen ide om hvad model man skal tage der er også 723 og 725 nemlig :S forstår ikke helt har kig på Sony 46NX
http://www.sony.dk/product/t46-nx-series/kdl-46nx720
http://www.sony.dk/product/t46-nx-series/kdl-46nx725
har du nogen ide om hvornår de kommer kan se de skriver marts altså 46" modellen.
Med Venlig Hilsen
Thomas
har du nogen ide om hvad model man skal tage der er også 723 og 725 nemlig :S forstår ikke helt har kig på Sony 46NX
http://www.sony.dk/product/t46-nx-series/kdl-46nx720
http://www.sony.dk/product/t46-nx-series/kdl-46nx725
har du nogen ide om hvornår de kommer kan se de skriver marts altså 46" modellen.
Med Venlig Hilsen
Thomas
15 mar 2011, 08:34
Sony har ikke brug for ny billedprocessor for at gøre NX serien god. De har brug for at få de dioder ind bag skærmen i stedet for at lægge dem i siden. Clouding på disse modeller er helt forfærdeligt, og det kan en processor ikke rette op på.
De har muligvis et attraktivt design, men hvis man bare tænder sit tv en gang imellem, er der mange andre langt bedre modeller at vælge imellem til de samme penge.
PFL9705 har et fantastisk sortniveau pga local dimming funktionen. Det er samme grund til at jeg foreslog 47LE850n, for den klarer det samme, blot med færre glorier.
Foomar, med mindre du er rig og pisseligeglad med billedkvalitet så tag et kig på nogle anmeldelser herinde, og kig i de andre tråde. Du må gerne være forelsket i NX720, men du skal ikke kigge på specs og design for at vurdere billedkvaliteten. Her skal du sætte din lid til de professionelle med måleudstyr, og så vil du finde ud af, at plasma er langt fra dårligt... Og at edge-led er en dårlig idé, hvis man kigger på billedkvalitet. Det er til gengæld en god idé, hvis man kun kigger på omsætning.
Og så køb nu stort nok....
De har muligvis et attraktivt design, men hvis man bare tænder sit tv en gang imellem, er der mange andre langt bedre modeller at vælge imellem til de samme penge.
PFL9705 har et fantastisk sortniveau pga local dimming funktionen. Det er samme grund til at jeg foreslog 47LE850n, for den klarer det samme, blot med færre glorier.
Foomar, med mindre du er rig og pisseligeglad med billedkvalitet så tag et kig på nogle anmeldelser herinde, og kig i de andre tråde. Du må gerne være forelsket i NX720, men du skal ikke kigge på specs og design for at vurdere billedkvaliteten. Her skal du sætte din lid til de professionelle med måleudstyr, og så vil du finde ud af, at plasma er langt fra dårligt... Og at edge-led er en dårlig idé, hvis man kigger på billedkvalitet. Det er til gengæld en god idé, hvis man kun kigger på omsætning.
Og så køb nu stort nok....
Mangler hifi... - og penge til hifi!
15 mar 2011, 10:08
Plasma mener jeg også er vejen frem. Mysens råd er slet ikke så dumme som du tror. Jeg sidder 3 meter fra min 50" og det passer lige præcis. Havde jeg brugt 10k på et mindre tv havde jeg ærgret røven ud af bukserne! Alle jeg har snakket med og fortalt jeg har købt 50" siger "wow hvor stort", men når de så ser det siger de at det var godt det ikke var mindre.
Vil du have godt billede så lad være med at købe edge LED. Det er ikke en teknologi på kanten af fremtiden, det er lysene placeret i siden så der oftest kommer enormt ujævn belysning.
SKAL du have LED fordi du har set det i en reklame og hørt fra en elmutant-sælger at det er det bedste, så køb for din egen skyld et full LED (der bliver skærmen oplyst jævnt og ofte har den local dimming, der øger LED's chancer for at indhente sortniveauet på plasma (hvilket alle modeller ikke helt har opnået endnu).
Og igen. SKAL du partout have LED så er LG's modeller hæderlige. Sådan en som LE850N bliver f.eks. anbefalet på denne her fine side. Ja det er med vilje jeg henviser til en 55" og når der ikke er en N model anbefaler jeg at købe en forsikring på securator.dk.
Vil du have godt billede så lad være med at købe edge LED. Det er ikke en teknologi på kanten af fremtiden, det er lysene placeret i siden så der oftest kommer enormt ujævn belysning.
SKAL du have LED fordi du har set det i en reklame og hørt fra en elmutant-sælger at det er det bedste, så køb for din egen skyld et full LED (der bliver skærmen oplyst jævnt og ofte har den local dimming, der øger LED's chancer for at indhente sortniveauet på plasma (hvilket alle modeller ikke helt har opnået endnu).
Og igen. SKAL du partout have LED så er LG's modeller hæderlige. Sådan en som LE850N bliver f.eks. anbefalet på denne her fine side. Ja det er med vilje jeg henviser til en 55" og når der ikke er en N model anbefaler jeg at købe en forsikring på securator.dk.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto