Log ind med sociale netværk
09 jan 2011, 21:07
Mine forældre har et EX500 er er meget tilfredse. Skærmen er mat, så de er sluppet for mange af de reflektioner det gamle fjernsyn havde. Derudover er lyden faktisk ganske fin, det samme kan siges om sortniveauet. Betragtningsvinklen er - ligesom andre LCD'er - ikke optilmal, men bare sid nogenlunde lige for, så har du et godt tv til pengene.
11 jan 2011, 11:26
Jeg følger nu lige op på tråden da jeg har undersøgt sagerne nærmere og besluttet mig og købt et TV.
Jeg ved godt at stort set alle siger billedkvaliteten ved G20'eren (pris 6000,-) er Langt langt bedre end ved eksempelvist Sony ex500 (pris 4500,- i bilka skalborg/aalborg).
Efter at have været ude at se begge TV ved siden af hinanden og se hvordan billedet er ved Blueray film ved panorering osv, vil jeg nu alligevel sige at forskellen ikke er synderligt stor.
Jeg er selvfølgelig også bare et almindeligt dødeligt menneske, som måske ikke ved præcist hvad jeg skal kigge efter. Fik dog kigget og hørt efter mange af de ting som folk har talt om herinde, eksempeltvis backlight bleeding, buzz, hvordan begge klarede panorering (som sagt) osv.
Jeg må sige jeg sætter mine penge på Sony'en. Ved ikke om G20'eren skulle kalibreres bedre, eller hvad der var galt, men synes ikke det var så godt som folk herinde på sitet siger det er.
Nu er det self svært at sammenligne et plasma Tv(panasonic g20) med et LCD tv (Sony Ex500), så i sidste ende er det vel en smagssag. Da jeg fortalte sælgeren, som prøvede at overtale mig til at købe G20'eren, at man kunne få ex500'eren til 4499,- i Bilka, overgav han sig med det samme og sagde:
"Køb det! Det er satme et godt tilbud, og så stor er forskellen heller ikke, selvom G20'eren er et bedre TV".
Jeg kan kun være enig med ham.
Jeg ved godt at stort set alle siger billedkvaliteten ved G20'eren (pris 6000,-) er Langt langt bedre end ved eksempelvist Sony ex500 (pris 4500,- i bilka skalborg/aalborg).
Efter at have været ude at se begge TV ved siden af hinanden og se hvordan billedet er ved Blueray film ved panorering osv, vil jeg nu alligevel sige at forskellen ikke er synderligt stor.
Jeg er selvfølgelig også bare et almindeligt dødeligt menneske, som måske ikke ved præcist hvad jeg skal kigge efter. Fik dog kigget og hørt efter mange af de ting som folk har talt om herinde, eksempeltvis backlight bleeding, buzz, hvordan begge klarede panorering (som sagt) osv.
Jeg må sige jeg sætter mine penge på Sony'en. Ved ikke om G20'eren skulle kalibreres bedre, eller hvad der var galt, men synes ikke det var så godt som folk herinde på sitet siger det er.
Nu er det self svært at sammenligne et plasma Tv(panasonic g20) med et LCD tv (Sony Ex500), så i sidste ende er det vel en smagssag. Da jeg fortalte sælgeren, som prøvede at overtale mig til at købe G20'eren, at man kunne få ex500'eren til 4499,- i Bilka, overgav han sig med det samme og sagde:
"Køb det! Det er satme et godt tilbud, og så stor er forskellen heller ikke, selvom G20'eren er et bedre TV".
Jeg kan kun være enig med ham.
11 jan 2011, 12:58
Marle P skrev:Efter at have været ude at se begge TV ved siden af hinanden og se hvordan billedet er ved Blueray film ved panorering osv, vil jeg nu alligevel sige at forskellen ikke er synderligt stor.Hovedregel no. 1 herinde er ellers at man aldrig må stole på hvad man kan se med egne øjne ved en direkte plasma vs. LCD sammenligning ude i forretningen, men finder det nu meget forfriskende at du turde gøre det alligevel. Tillykke med det nye TV. 8)
12 jan 2011, 00:04
PeterD: Tak 
Steen Bay:
Jah, det har du sikkert ret i. Jeg takker selvfølgelig for at du synes mit valg er forfriskende, hehe
, men hvis jeg svare på tiltale, hvordan skal man så ellers sammenligne de to TV modeller hvis ikke ude i butikken? Man kunne jo godt købe dem begge, stille dem op ved siden af hinanden i sin stue og derefter kalibrerer dem, meeeeen ... det er måske lige i overkanten. En anden mulighed er at se test, undersøge specs og høre hvad folk har af erfaringer om TV'ene eks. her på sitet.
Selvom disse ting uden tvivl er behjælpelige faktorer så må hver enkelt person træffe et valg, og her mener jeg ikke man bør gå efter specifikationer for specifikationernes egen skyld, eller hvad andre måtte mene er det bedste TV.
Jeg tror istedet man skal tage ud og se tv'ene (i mit tilfælde har jeg set begge tv to gange hver), gøre op med sig selv hvad man har af behov, og så sætte sig bare en lille smule ind i de forskellige faldgrupper. Hvis man gør disse ting tror jeg man kan få et hæderligt TV til pengene, hvilket var målet for mit vedkommende.
Jeg vil forresten gerne sige tak for alle de gode kommentarer her på sitet. Gør det en del nemmere at fortage et kvalificeret valg af TV.
Steen Bay:
Jah, det har du sikkert ret i. Jeg takker selvfølgelig for at du synes mit valg er forfriskende, hehe
Selvom disse ting uden tvivl er behjælpelige faktorer så må hver enkelt person træffe et valg, og her mener jeg ikke man bør gå efter specifikationer for specifikationernes egen skyld, eller hvad andre måtte mene er det bedste TV.
Jeg tror istedet man skal tage ud og se tv'ene (i mit tilfælde har jeg set begge tv to gange hver), gøre op med sig selv hvad man har af behov, og så sætte sig bare en lille smule ind i de forskellige faldgrupper. Hvis man gør disse ting tror jeg man kan få et hæderligt TV til pengene, hvilket var målet for mit vedkommende.
Jeg vil forresten gerne sige tak for alle de gode kommentarer her på sitet. Gør det en del nemmere at fortage et kvalificeret valg af TV.
12 jan 2011, 11:43
Marle P skrev:Steen Bay:Helt enig, synes bestemt at man skal stole mere på hvad man selv kan se end hvad andre måtte mene. Plasma har en medfødt fordel mht. betragtningsvinkler, gengivelse af bevægelse, og også delvist mht. sortniveau (ved svag rumbelysning), men LCD har også sine styrker såsom f.eks. lysstyrke, skarphed og måske også gengivelsen af farver (uden banding/dithering). Mener ikke at man (med rette) kan sige et den ene teknologi har entydigt bedre billedkvalitet end den anden. Der er forskelle, ja, men tror det mest er et spørgsmål om smag og behag hvad man måtte foretrække.
Jah, det har du sikkert ret i. Jeg takker selvfølgelig for at du synes mit valg er forfriskende, hehe, men hvis jeg svare på tiltale, hvordan skal man så ellers sammenligne de to TV modeller hvis ikke ude i butikken? Man kunne jo godt købe dem begge, stille dem op ved siden af hinanden i sin stue og derefter kalibrerer dem, meeeeen ... det er måske lige i overkanten. En anden mulighed er at se test, undersøge specs og høre hvad folk har af erfaringer om TV'ene eks. her på sitet.
12 jan 2011, 12:00
Problemet med opstillinger i butikkerne er blot, at dårlige indstillinger kan ødelægge ethvert TV-billede, uanset hvad modelnummeret er.
Jeg vil tro, at jeg kan indstille Samsungs ringeste 40" TV til at levere et bedre billede end mit Kuro, hvis jeg samtidigt skruer håndtagene i den forkerte retning på sidstnævnte. Hvis man udelukkende bedømmer ud fra en sammenligning mellem to modeller (og således måske vælger mellem 2 onder i stedet), så er der en stor risiko for ikke at få den bedste kandidat med hjem.
Det er fint nok, hvis man vurderer, at dét man ser er godt og passer til forventningerne, men hvis man står og siger til sig selv, at "noget er bedre end noget andet" hvor ingen af delene faktisk er specielt godt, så går det galt.
Samtidigt, så er der visse faktorer, som gør sig godt i en udstilling, men som gør sig meget skidt i en stue. Det er især disse ting, som springer i øjnene i udstillingen og som vil virke imponerende ved første øjekast (boostet kontrast, høj skarphed, fuld skrue på lyset), men som vil kræve en god portion tilvænning når TV'et er opstillet derhjemme.
Jeg vil tro, at jeg kan indstille Samsungs ringeste 40" TV til at levere et bedre billede end mit Kuro, hvis jeg samtidigt skruer håndtagene i den forkerte retning på sidstnævnte. Hvis man udelukkende bedømmer ud fra en sammenligning mellem to modeller (og således måske vælger mellem 2 onder i stedet), så er der en stor risiko for ikke at få den bedste kandidat med hjem.
Det er fint nok, hvis man vurderer, at dét man ser er godt og passer til forventningerne, men hvis man står og siger til sig selv, at "noget er bedre end noget andet" hvor ingen af delene faktisk er specielt godt, så går det galt.
Samtidigt, så er der visse faktorer, som gør sig godt i en udstilling, men som gør sig meget skidt i en stue. Det er især disse ting, som springer i øjnene i udstillingen og som vil virke imponerende ved første øjekast (boostet kontrast, høj skarphed, fuld skrue på lyset), men som vil kræve en god portion tilvænning når TV'et er opstillet derhjemme.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto