Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steen_c
Da du har købt en Nordisk model af LG, behøves du ikke bruge sverige som land, "det er ikke en generel fejl fra LG" det er kun de parallelimporteret fjernsyn og ældre modeller at man skal bruge sverige som land.

Det du skal gøre, er at se om fjernsynet kan finde nogle kanaler, igennem stikket i væggen, hvis ikke, så skal du købe en stue eller tag antenne, så du kan modtage de kanaler som du betaler licens for.

DR1, DR2, TV2, DR HD, DR K, DR UPDATE, DR RAMASJANG, + din regional digital kanal.
Af Makaus
steen_c skrev:Da du har købt en Nordisk model af LG, behøves du ikke bruge sverige som land, "det er ikke en generel fejl fra LG" det er kun de parallelimporteret fjernsyn og ældre modeller at man skal bruge sverige som land.

Det du skal gøre, er at se om fjernsynet kan finde nogle kanaler, igennem stikket i væggen, hvis ikke, så skal du købe en stue eller tag antenne, så du kan modtage de kanaler som du betaler licens for.

DR1, DR2, TV2, DR HD, DR K, DR UPDATE, DR RAMASJANG, + din regional digital kanal.
Mit er nordisk, og fra 2010 serien, hvorfor kan jeg så ikke finde på danmark? (jeg er bestemt ikke den eneste)
Af Vilhelm
Som jeg læser denne tråd, er det ikke afklaret om der leveres kabel-tv (DVB-C) til ejendommen. Hvis der ikke leveres kabel-tv, er det omsomst at vælge Sverige. Hvis der leveres kabel-tv, er det muligt at man med dette tv skal vælge Sverige, men man skal også vide, om det er YouSee, Stofa eller en anden, der er udbuderen, før man begynder at søge.

Spørg eventuelle naboer om hvordan man får tv i ejendommen. Det kan jo være at der sidder en antenne på taget eller på loftet, så man kan modtage antenne-tv (DVB-T).

Hvordan man skal søge kanaler, afhænger jo af, hvad man skal søge efter!