Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ozong
Jeg aner det faktisk ikke, men mon ikke der af og til er nogle gode rettelser at hente :)

Er det kun mig der ikke kan opdatere min firmware??
Af dfds
ozong skrev:hmmm

Nu har jeg prøvet en ny USB men den vil heller ikke opgradere softwaren =(

Har forsøgt at udpakke exe filen direkte til USB, herved kommer filerne i to undermapper. Det virker ikke.

Har forsøgt at tage filerne ud af undermapperne og lagt dem i roden af USB, det virker heller ikke.

Har slutteligt prøvet at tage exe filen og lagt på pennen det virker heller ikke.

Hvad kan der mon være galt???
Har en C4005
Samme problem som dig ...
min usb-nøgle kan godt afspille film ECT.
men ikke opdatere...
Af ozong
Træls at du også oplever problemet, det er åbenbart et kendt fænomen...

Har lige skrevet en PB til branchemedlemmet fra Samsung så må vi se hvad han siger til det =)

/Otto
Af bimbobo
SamsungTech skrev:I skal installere begge firmwares der er beskrevet på siden. 1 ad gangen.
Start med 1023.0 og derefter 2005.4.
Den kan sikkert ikke finde ud af at opdatere med en samme firmware der i forvejen er opdateret. Så tjek det først.

Ikke alle USB kan benyttes. Men de fleste.
Jeg tviler på, at det er spørgsmål om hvilken model USB dongle man bruger...
Har du så en workaroung til dette problem?
Mvh
Af ozong
Nu har det jo lige været nytår og af den grund er det vel rimeligt at Samsung ikke har svaret på ovenstående problem. Men seriøst bør det ikke være muligt ar opgradere firmware?

/Otto
Af ozong
Har talt med Samsung support mandag og fik at vide at jeg bare skulle formatere USB stikken i FAT32 og så ville det virke!

Det gjorde det selvfølgelig ikke =(

Har i dag ringet til supporten og de siger at de vil undersøge sagen. Jeg sagde at jeg havde læst at der er problemer med opdatering af firmware på netop denne version tv, hvilket han kunne bekræfte.
Læs evt. under comments i denne artikel http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 813815.htm

Han lovede at komme tilbage med et svar i dag, enten på telefon eller på mail. Har dog ikke set eller hørt fra ham endnu =(

Håber der snart findes en løsning at have et TV der ikke kan opgraderes virker da en smule træls.

/Otto
Af ozong
ok, Samsung ringede ikke og sendte heller ingen e-mail.

Derfor kontaktede jeg dem for 3. gang i dag.
Her blev jeg igen lovet at de ville ringe tilbage med besked, men intet er sket =(

Nu begynder jeg snart at blive en smule utilfreds med situationen.

Er det nogen der kender et direkte nummer på en supporter hos Samsung, der ved hvad han/hun taler om og overholder de aftaler man laver??

/Otto
Af R.H.J
Har det samme problem med mit LE40C635, som jeg også har skrevet i en anden tråd.

Ja, det er et kendt problem, og de er åbenbart skideligeglade - også derfor jeg overvejer at sende mit tv retur...
Af ozong
Har i dag for 4. gang talt med deres support og beklaget min nød.

Han var meget imødekommende og ville sende mig en USB nøgle med firmware fra Samsung. Nu ser vi hvad det ender med, hvis det lykkedes er det fint, ellers ville han sende en reparatør forbi.
Af tvnoobie
Jeg har med succes flere gange opdateret mit Samsung UE46C7705 via USB. Jeg sørger for, at den downloadede fil placeres på en USB, hvor filen placeres i en folder med navnet: T-VALDEUC

Dette stinavn er angivet i manualen som den rette placering af filen.

Inden placering i denne folder, havde jeg også problemer med softwareopdatering - TV'et fandt ganske enkelt ikke filerne.

Når jeg nu putter USB i TV'ets stik, så spørger TVet via skærmen, om der skal foretages softwareopdatering.
Af ozong
Hej hop

Problemet med C535 er åbenbart af anden karakter.
Jeg har fulgt alle anvisninger Samsung har givet mig og uanset hvad finder tv'et ingen opdatering på nøglen.

Der er i manualen ikke angivet en sti hvor filerne skal ligge, men jf. Samsung skal filerne installeres direkte på nøglen. Helst skal nøglen være ny formateret og i FAT32 format.

Men det er da dejligt det virker for dig =)

Nu glæder jeg mig bare til den der nøgle fra Samsung kommer.
Af ozong
Hej igen

Har i dag modtaget min USB nøgle fra Samsung og nu kunne jeg opdatere TV'et uden problemer, men kun til version 2007.4 og ikke til version 2009.0 som de skriver på deres hjemmeside.

Jeg tror de er kommet til at uploade forkert versioner til deres hjemmeside.

Prøv at kigge i filen "info.txt" i mappen "T-MSX5DEUC" der burde vel stå 2009.0 men der står 2005.4.

Anyway jeg har en nøgle fra Samsung med opdateringer til de versioner i kan se i vedhæftede screendump.

http://img401.imageshack.us/f/samsungr.png/

/Otto