Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Insany
mhca skrev:
Insany skrev:
mhca skrev: Men da MKV skal dekodes, så kan man altså ikke bare have MKV-filer der hentes direkte fra en NAS af PS3'eren. Det kan man derimod, hvis man har en WD TV Live (så vidt jeg ved).
Er der ikke programmer som kan afspille .mkv formater fra computeren, over netværket, og så ud til playstation 3'en?
Jo, det er det jeg har forsøgt at forklare at man kan med en PC, fx. gennem PS3 Media Server. Jeg vil dog ikke kalde det afspille, men snarere dekode. Altså PC'en dekoder/omkonverterer live til noget som PS3'eren kan afspille.
Men som sagt, så kræver det en del CPU-kraft af PC'en, og jeg kender ikke til nogen NAS, som kan dekode og streame til PS3.
At den bruger cpu'en gør vil ikke noget?
Så NAS mig forstået er altså en ekstern harddisk som kan forbindes til netværket uden at skulle forbindes til en computer først?
Kan man ikke bare have filer på sin computer, og afspille dem over netværket?
Mig forstået er dette muligt.
MEN vil det FORRINGE kvaliteten at afspille filer fra ens computer med en PS3 fremfor en WD live boks?
Af Supergris
Kvaliteteten er det samme, dog vil jeg foretrække WD tv Live eller en anden media-afspiller til at afspille film med, da den afspiller langt flere formater samt iso-filer direkte og er meget mere brugervenlig. Desuden siger den ikke en lyd, så hvorfor ikke købe begge??? Den koster jo ikke en bondegård, og kan vel altid bruges andre steder. F. eks soveværelset...
Af mhca
Insany skrev: At den bruger cpu'en gør vil ikke noget?
Så NAS mig forstået er altså en ekstern harddisk som kan forbindes til netværket uden at skulle forbindes til en computer først?
Kan man ikke bare have filer på sin computer, og afspille dem over netværket?
Mig forstået er dette muligt.
MEN vil det FORRINGE kvaliteten at afspille filer fra ens computer med en PS3 fremfor en WD live boks?
NAS: Ja, det er en ekstern harddisk med egen netværksserver.
Men jo, men kan sagtens dele filer over netværket fra computeren. Men hvis man har flere computere, så er det klart mest attraktivt at dele dem via NAS. Men NAS kan omvendt også være omstændigt.

Det irriterer mig nok bare lidt, at PC'en skal gøre alt arbejdet, når PS3'en er rigtigt kraftig.

De to ting, jeg ellers mest er imod med PS3'eren til film:
- Den spoler ikke så godt MKV, formentlig fordi det er PC'en der dekoder for den.
- Den støjer en smule.
- Dens film-interface er ikke det lækreste.

Jeg ville nok personligt også overveje en Boxee Box. Du kan prøve Boxee's brugerinterface på din egen PC.
Ved dog ikke med støjen fra den.
Af Insany
Supergris skrev:Kvaliteteten er det samme, dog vil jeg foretrække WD tv Live eller en anden media-afspiller til at afspille film med, da den afspiller langt flere formater samt iso-filer direkte og er meget mere brugervenlig. Desuden siger den ikke en lyd, så hvorfor ikke købe begge??? Den koster jo ikke en bondegård, og kan vel altid bruges andre steder. F. eks soveværelset...
Skrev først en besvarelse på dit indlæg hvor jeg skrev at PS3 kunne streame alle filer fra computeren.
Efter lidt research fandt jeg til min store overraskelse ud af at man bliver nød til at konvertere ALLE sine 720p og 1080p rips til PS3 venlige filer.
Så slettede mit indlæg og har nu lagt PS3'en bag mig, tror bare jeg køber en WD tv live boks istedet, lyder som du siger meget mere brugervenligt! :)

- Asger