01 dec 2010, 22:15
Så NAS mig forstået er altså en ekstern harddisk som kan forbindes til netværket uden at skulle forbindes til en computer først?
Kan man ikke bare have filer på sin computer, og afspille dem over netværket?
Mig forstået er dette muligt.
MEN vil det FORRINGE kvaliteten at afspille filer fra ens computer med en PS3 fremfor en WD live boks?
mhca skrev:At den bruger cpu'en gør vil ikke noget?Insany skrev:Jo, det er det jeg har forsøgt at forklare at man kan med en PC, fx. gennem PS3 Media Server. Jeg vil dog ikke kalde det afspille, men snarere dekode. Altså PC'en dekoder/omkonverterer live til noget som PS3'eren kan afspille.mhca skrev: Men da MKV skal dekodes, så kan man altså ikke bare have MKV-filer der hentes direkte fra en NAS af PS3'eren. Det kan man derimod, hvis man har en WD TV Live (så vidt jeg ved).Er der ikke programmer som kan afspille .mkv formater fra computeren, over netværket, og så ud til playstation 3'en?
Men som sagt, så kræver det en del CPU-kraft af PC'en, og jeg kender ikke til nogen NAS, som kan dekode og streame til PS3.
Så NAS mig forstået er altså en ekstern harddisk som kan forbindes til netværket uden at skulle forbindes til en computer først?
Kan man ikke bare have filer på sin computer, og afspille dem over netværket?
Mig forstået er dette muligt.
MEN vil det FORRINGE kvaliteten at afspille filer fra ens computer med en PS3 fremfor en WD live boks?