23 aug 2010, 13:16
Sådan brugte jeg også mit PZ800, men det gør man ikke ustraffet på en VT20.
Jeg så aldrig skyggen af retention på PZ800, men og atter men, VT20 er en helt anden historie.
trykkertor skrev:Jeg er lige lidt på den "anden tro".Hej
Nærmest som at det nu skal blive ennu større, hurtigere og billigere, og mon ikke det går udover kvaliteten.
Min 5 år gamle Panasonic plasma, (42"PV60) tog jeg i almindelig brug fra første stund. Kendte ikke til retention, burn-in og alt det der.
Husker jeg fik lidt panik efter nogle timer med samme Xbox-spil på min helt nye skærm, i DYNAMISK billedmodus.
Speedometeret hang fast på skærmen.
Men det blev væk efter et par timer med annet kildematerialet.
Udover det har min skærm blevet kraftig "misbrugt".
Dvd-er har stået i menuen over lang tid. Vi har sett time på time på time med samme kanallogo. Vi har set DR Update med scrollende tekst nede.
Men skærmen er og forbliver ren.
Der snakkes MEGET mere om burn-in og retention på dagens skærme, end der gjorde tidligere.
Jeg tror dessværre kvaliteten bliver ringere og ringere i jagten på størrelse, pris og hvor tynd den kan være.
Buzz-problemet snakket vi ikke om for 2 år siden, inden de helt tynde skærme kom.
Nu er vi der hvor man nærmest må regne med litt buzz, og er heldig hvis man ikke får det.
Så jeg er mere bange for brændt billede eller kraftig retention på min kommende Samsung Plasma C7705, end jeg nogen gang har været på vores 4-5 år gamle Panasonic Plasma.
Sådan brugte jeg også mit PZ800, men det gør man ikke ustraffet på en VT20.
Jeg så aldrig skyggen af retention på PZ800, men og atter men, VT20 er en helt anden historie.