cannavaro skrev:xcardman skrev:hvis du vil have noget tilsvarende dit B&O MX7000
en panasonic 42v10 eller en 50 tommer.
Min påstand: lcd, vil ikke kunne give samme type billede.
meget simpelt lcd er en helt anden teknologi, hvor plasma ligner mere et billederør.
at mange så åbenbart er glade for lcd er en ting, men det ligner alså ikke crt billede.
mit pioneer ligner rigtig meget et crt billede, bare bedre på et digtialt signal og HD.
Jeg synes evigt og altid du negligerer LCD, og det er noget fis, at de ikke kan vise gode billeder. Et godt, og ordentligt indstillet LCD, som fodres med et digitalt signal, er bestemt ikke langt fra et godt Plasma-Tv, og ej heller ikke et CRT, ala MX7000.
Jeg har aldrig skrevet et godt lcd ikke kan vise et godt billede.
det er noget som du selv har opfundet.
de kan bare ikke vise det billede jeg ønsker og det er billede som ligner et crt billede og gengiver kildematerialet nogenlunde som det er.
desværre levere stort set alle lcd producenter et tv som laver om på billedet. eller de kan ikke indstilles ordenligt med ISF kalibrering
derfor hilser jeg Otto fra av-precision.dk meget velkommen.
nemlig en lcd skærm som ikke laver om på billedet og viser kilden som den er. Når andre lcd procenter ikke gøre det, ja så må han selv lave et.
men hvilken teknologi ligner et crt tv.
ja det gør plasma.
hvilken skærme ligner et mx7000 mest. et pioneer eller en pan v10 samsung 855.
men hvilken lcd model mener du som er helt på niveau eller lidt under en mx7000.
er enig i b&O er nogenlunde på vej med deres lcd, men 43000 kr for en 40 tommer. så har man for mange penge eller en meget stor fan.
når man kan få et 50 tommer som et rigtig godt billede og fåes ned til 11000-13000 kr
ingen tv er perfekt, heller ikke et crt tv.
min erfaring med lcd er at jeg selv har et sony 32 tommer og har været med et indstille et z5500 og samsung 7070.
de har så købt disse skærme til tv, men ser film på projektor
forstå så stadig ikke nogen vil finde sig i backlight bleeding på et nyt tv.
man kan ikke bedømme noget tv i en butik, ikke når vi snakker om billede