Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLL
Hein skrev: SLL -> Jeps, man kan finde mange fine ting :) Er bare lidt konservativ, men det må jeg hellere stoppe med. Det er vist ikke moderne mere, har jeg ladet mig fortælle
Tjoo... der sker ikke noget ved at være lidt skeptisk overfor handel på Internettet mv. Det er jeg faktisk også selv blevet, efter jeg har kastet mig ud i mere og mere nethandel.

Men gå efter de forhandlere som folk anbefaler, og ikke har haft nogen problemer med. Under "forhandler" forum mappen er der nævnt gode og ikke så gode forhandlere.

Også på edbpriser kan du se anmeldelser af forhandlere, som jeg tror folk bruger flittigt når de føler sig dårligt behandlet. Som et lille "hint", er det typisk ikke altid de billigste Internet forhandlere som er de bedste at handle med. Det kan du se på anmeldelserne.

Hvis du ikke er tilfreds med en vare, kan du jo få pengene tilbage inden 14 dage, hvis altså du passer godt på indbakningen din vare skal sende tilbage i.

Jeg købte selv en LG skærm, desværre med pixelfejl. Leverede den tilbage, og købte den igen et andet sted. Her fik jeg en skærm som slet ikke virkede. Her starter problemerne så for mig, eftersom jeg fik bestilt skærmen hos en af de "omtalte (se under forhandlere her på forummet!)" - forhandlere. Men første sted jeg bestilte skærmen, var de venlige og jeg fik pengene tilbage meget hurtigt, ingen problemer.

Men ellers tror jeg også DELL er ret stabile at handle med, hvad angår service, priser m.m.

Så prøv du bare lidt nethandle ;)

Mvh. SLL
Af Hein
ok. det ser ud til, at folk generelt er tilfredse med ComputerSalg.dk A/S.

Men hvis jeg forstår dig ret, så er der ikke garanti mht pixelfejl? Eller skal man bare nå at se den ingen 2 uger?

Hvordan med de små djævle; er det nogle som godt kan komme hen af vejen?
Af SLL
Hejsa Hein,

Du vil aldrig være sikret mod pixelfejl. Og fejlene må godt være der til en hvis grænse. Hver producent har deres egen pixelfejl politik som typisk siger, at der godt må være nogle få pixelfejl, også på en ny skærm. Og fejlene kan godt opstå med tiden, når skærmen bliver brugt.

Hvis du som mig ikke bryder sig om, at få en ny skræm med fejl, så kan du altid benytte dig af 14 dages pengene tilbage garantien. Du skal bare passe utrolig meget på, ikke at ødelægge noget af original indpakningen, altså hvis den skærmen skal sendes tilbage.

ComputerSalg.dk har vidst nok en netbutik mere, husker ikke navnet. Derudover har manden bag computersalg også et par forretningen, bla. en i Haslev (Datacom), samt et erhvervscenter. Jeg mener bestemt også, at de er gode at handle med. Det lader til, at servicen også er i orden.

Til mit næste køb, vil jeg nok selv gå efter Shg, itbutikken, computersalg eller DELL ;)
Dell har en god kundepolitik, samt nogle gode rabat ordninger.

Mvh. SLL
Af Hein
Så må jeg blot åbne kassen med yderste forsigtighed. Der er ikke andet for. Gider dig nemlig ret i, at det er meget irriterende at købe en ny varer med fejl.

Jeg har også selv en DELL stationær, og det kører udemærket. Har oplevet at min bundkort samt begge HDDs brød sammen (ikke optimalt! DELL har ikke lavet nok køling til HDDs. Eller dvs der er slet ingen aktiv køling til dem!!!) Men der ringede jeg også blot til dem, og et par dage efter, der stod der en flink gut i min dør, som monterede alt det nye kvit og frit. Det var ikke til at klage over - altså supporten.

Men nu vil jeg gå på jagt efter en butik, hvor jeg lige kan se skærmen fysisk, også bestiller jeg den :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg var i ComputerCity idag og kan rapportere at de ikke har nogen LG modeller stående. Faktisk var deres udvalg irriterende low-end med meget få fede skærme. Mange af modellerne var ret gamle og vil ikke leve op til nogen velinformeret købers forventning.
Af Hein
Nå for den. Det synes jeg efterhånden man oplever tit. Jeg var også i El-giganten i Odense, og der havde de heller ikke noget, der var værd at skrive hjem om
Af kenneth molin
multimediaworld.dk på Falkoner Alle har flere skærme stående i deres forretning - jeg ved bare ikke om de har nogen lg skærme stående.

Iøvrigt har itbutikken en udvidet pixel garanti, hvor de bytter skærmen indenfor 14 dage efter købet - se link
http://www.itbutikken.dk/submenu/1/11/1619/0/0.htm

Jeg tror de har indset, at mange der køber en skærm med pixel fejl fortryder deres køb indenfor 14 dage og sender den retur. Så kan man ligeså godt have servicen alligevel og bytte den. De får alligevel dækket deres tab ved en forhøjet pris.
Af Hein
Hils velkommen til verdens mest ubeslutsomme mand: Hr. Hein.

Nu er det efterhånden lidt tid siden, at jeg lavede det her indlæg, og der fandt jeg frem til, at jeg skulle have mig den tidligere omtalte LG 17".
Eftersom jeg først flytter om en uge, har jeg haft lidt tid til at tænke videre over dette valg og surfet rundt på må og få.
Pludselig faldt jeg over denne skærm:

LG L203WT-BF

Så kom vi pludselig lidt om i størrelse, men den er jo ikke så fandens dyr længere.
Er der nogen, der har erfaringer eller hørt noget omkring denne skærm? I så fald, så er jeg lutter øre

Opløsningen er på 1680 x 1050, hvilket jo ikke er fandens meget. Er det irriterende at sidde foran så stor en skærm i så lille en opløsning eller er det bare en vanesag?

EDIT: har nu læst brugeranmeldelsen af skærmen her på siden og er blevet mere i tvivl, da den ikke virker så god til spil...