Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af truehorses
Nu skriver du jo ikke noget om hvilken model
Flere tv har en whitewash indstilling...

Se du bare tv...faktisk alletiders motion for skærmen....
men skru lidt ned for effekterne......kontrast/lys

and enjoy your tv
Senest rettet af truehorses 14 jun 2009, 22:31, rettet i alt 1 gang.
Af sopa
Sorry... Det er en Panasonic x10Y... Jeg har godt læst om, at nye modeller har en whitewash-funktion... Men jeg kan ikke finde det nogen steder i menuen? Nogen, der kan hjælpe?
Af KuntaKinte
sopa skrev:Sorry... Det er en Panasonic x10Y... Jeg har godt læst om, at nye modeller har en whitewash-funktion... Men jeg kan ikke finde det nogen steder i menuen? Nogen, der kan hjælpe?
Jeg har ingen erfaring med plasma - endnu :) - men hvad jeg har kunne forstå på de anmeldelser der har været, så er risikoen for burn-in ret lav på Panasonic's skærme (ift. andre plasma producenter).

Så jeg tror også du er sluppet med skrækken
Af Askov
Har set Lemans på tv2sport i weekenden med det der logo oppe i hjørnet.
Tvet har kørt 26 timer med de 22 på tv2 sport.
50V10, der er ikke kommet det mindste burnin eller hvad nu alt det andet hedder.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Panasonic og Pioneer er generelt ret resistente overfor burn-in.

Samsung og LG har traditionelt haft flere problemer. Jeg kigger også på burn-in problematikken hos Samsung i forbindelse med min anmeldelse af B850, som er skubbet lidt i tiden, så den formentlig kommer online allerede i morgen i stedet for i slutningen af ugen :)
Af xcardman
Rasmus Larsen skrev:Panasonic og Pioneer er generelt ret resistente overfor burn-in.

Samsung og LG har traditionelt haft flere problemer. Jeg kigger også på burn-in problematikken hos Samsung i forbindelse med min anmeldelse af B850, som er skubbet lidt i tiden, så den formentlig kommer online allerede i morgen i stedet for i slutningen af ugen :)
det bliver jo spændende, men tror stadig de 2000 kr er givet godt ud til en pioneer 500M frem for en 855 som jeg ellers havde bestilt.
Men bliver da spændende og se hvor god den er i forhold til en v10.
Af sopa
Okay.. Så er vi enige om, at fire timer med samme menu-billede ikke burde gøre noget...

Men er godt at høre. Var fandme paranoid. Men er der nogen, der ved noget med whitewash? Er det på denne model, eller er det bare mig, der er blind? Jeg kan ikke finde det.
Af Kejserkamla
Er du solskin jeg glæder mig til at se hvad den samsung 850 kan men hedder den ikke 855 i DK ?

Det bliver en 850 eller en V-10 i 50 tommer :) har ellers altid været til lcd og var da også meget glad for min samsung 46-796 men en tur i panasonic center fik meget hurtigt lavet om på det :)

Så et klip af Pirates of the Caribbean i 24p på både G-10, V-10 og den gamle PZ800 samtidig og G-10 hakkede overdrevet meget hvor V-10 og PZ800 kørte helt perfekt. Men jeg skal have min egen blue-ray film med en dag og se hvordan det så spiller.

Og med hensyn til burn-in så skulle der ikke ifølge panasonic have været rapoteret nogen burn-in i skader i dk de sidste 2 år. Men man skal jo heller ikke tro på alt hvad en forhandler siger ;)
Af xcardman
den hedder 855 i Danmark.

der er noget galt med mange eller alle g10 og 24p.

Jeg har heller ikke hørt om burn in på nogen pansonic. I hvertfald fra deres 2008 model og frem.
Af Kejserkamla
Men er det så en 850 eller en 855 Rasmus har fået til test ?

Jeg tror måske at den er gal med alle G-10er og 24P (nu får jeg nok høvl) for det er kun i enkelte sener at G-10 hakkede det var ihvertfald hvad jeg oplevede. Men som sagt så skal jeg ind og teste det med min egene film (I am legend) som hakkede på mit samsung 46-796. En af de sener som jeg vil teste hos panasonic er starten af filmen hvor man ser byen oppe fra samtidig med at Will køre nede på gaden. Der hakkede det en del (på min 46-796) i forhold til vis man ikke kørte filmen i 24p. Men igen det er jo bare min oplevelse og bestæmt ikke sikkert at andre har oplevet det samme.
Brugeravatar
Af truehorses
ØH...Emnet var da vist "Burn inn" i denne tråd eller ?
Af xcardman
Kejserkamla

rigtig emnet er burn in

men nu har jeg alså set tre g10 som kører 60hz og ikke 96hz. Så kan man selv bedømme. der skulle jo ikke være problemer med x10 og v10.
Af nizzen
Glæder mig til testen.

Har du testet noget mkv input via usb?