Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal du have en X10 fra Fona denne uge ?

Ja
1
3%
Nej
21
70%
Måske/Ved Ikke
8
27%
Af kaplan
Fik dette tv leveret for ialt 5912 kr fra et foretagende der hedder "edbbiksen". Var i begyndelsen lidt nervøs, da jeg efter at have bestilt opdagede denne butiks afogtil let tvivlsomme anmeldelser, men påtrods af at p37x10y ikke stod til at være på lager fik jeg det alligevel leveret på min adresse efter kun 4 dage og vognmanden ringede sågar dagen inden- fin service. er iøvrigt rigtig tilfreds med modellen.
Af Subbers
Så fik jeg mit 42x10.:)

Ville bare spørge om der er noget jeg skal være opmærksom på,. Om jeg skal køre med nogle indstillinger i bestemte antal timer?

m.v.h. Subbers
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sæt den til "Movie/Biograf/Cinema" (eller hvad den nu hedder) og farvetemperatur "Varm". Du kan skrue lidt ned for kontrasten samtidigt og ellers kan du vente på at Rasmus får testet den, så du får lidt mere input til indstillingerne.
Af Subbers
Har sat den på biograf og varm, kontrasten kan komme op på 60, den står på 42. Hvad skal jeg sætte den på?

Hvad gør disse instillinger?

PS: Super lækkert tv :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De to første indstillinger justerer farverne, så de passer bedre overens med korrekt farvegengivelse. Det er to meget nemme options at indstille hvorefter tingene blot bliver sværere og sværere.

Kontrasten sørger for at du ikke stresser skærmen så meget i de første ~200 timer, hvor plasmaen er mest følsom. Efterfølgende kan du skrue op for den igen hvis du ønsker det.

Det anbefales også at du slår alle billedforbedrende egenskaber fra. Hvis du har digitale kilder, så er det nærmest et must, da eks. BluRay ikke har nogle skavanker dit TV bør forsøge at rette op på via algorimer såsom støjreduktion, MPEG-artefakter osv.
Af Subbers
dvs. sådan noget som lys farve og skarphed, har jeg fået det ned.
Og efter omkring 200 timer(om et par uger) kan jeg sætte det tilbage på standart?:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skarpheden skal du bare lade stå på 0. Den skal ikke bruges.
Af MaddPirate
Vil bare sige at cinemagic.dk sælger det til samme pris og det er også en Y model, altså nordisk. :) Regner med at bestille et 37" derinde fra engang.