Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Penny5
Dejligt med et hurtigt svar :)

Når du snakker om 'billedbehandling' og TV'ets evne til at håndtere DVB-C, hvilke indikatorer kunne man så bruge på at vurdere TV'et? (Herz, kontrast etc.). Grunden til at jeg spørger er, at jeg er nødt til at købe noget billigt på tilbud ala Bilka, hvor de - som du selv nævner - ikke kan vise mig mine muligheder, da jeg jo ville investere i en kortlæser osv.
Af Kief
Penny5 skrev:Dejligt med et hurtigt svar :)

Når du snakker om 'billedbehandling' og TV'ets evne til at håndtere DVB-C, hvilke indikatorer kunne man så bruge på at vurdere TV'et? (Herz, kontrast etc.). Grunden til at jeg spørger er, at jeg er nødt til at købe noget billigt på tilbud ala Bilka, hvor de - som du selv nævner - ikke kan vise mig mine muligheder, da jeg jo ville investere i en kortlæser osv.
Hehe er lige på vej i seng, så du er heldig... :)

Ang. billedbehandling så kan du ikke bruge specifikationer til noget - det siger desværre alt for lidt om tv'et reelle ydeevne. Et dårligt tv med 100 hz er ikke nødvendigvis bedre end et godt tv med 50 hz hvis du forstår..

Hvis du er nødt til at købe billigt, så vælg et Toshiba tv. De leverer et "ok" billede til en pris som er ret fornuftigt. Men ja forvent ikke noget ud fra hvad Bilka kan vise dig :) (hvis de kan give dig et tv med de ting du har brug for - hvis du har kabeltv så DVB-C osv)

Alternativet er at finde en test eller to på nettet, men der skal du naturligvis have forbehold da de måler sig op i mod tv i en bedre klasse..

Som sagt så er sådanne forums til for at hjælpe en "bilka-køber" som dig til at vælge. Du har ingen mulighed for at se hvad det er du får, så du må tro på vores anbefalinger i stedet... sørgeligt men sandt - sådan er det at købe billigt :)
Af sketchpad
pas lidt på med det der med størrelser. Når du kommer
op i HD. så bliver billedkvaliteten så god at 32" er
for lidt i længden.

En ven af mig brokker sig konstant over at han har købt
et 32" tv til hans lejlighed, og skulle ønske det var
større.

Jeg sidder selv med et 50" i en 16m2 stue, på ca 2 meters
afstand, og tro mig...jeg kan ikke engang se opløsningen
godt nok selv om det er alm HD (720p) jeg havde FULL HD
før (1080i/p) og ovenikøbet i 40", jeg kan simpelthen
ikke se forskellen.

Men en ting er sikkert, når du først er vandt til 40-50"
så er det ikke for stort efter 14 dage, så vil du aldrig
nogensinde tilbage til 32-37", I promise!

Hvis du nu udelukkende skulle se analog tv. du ved..standard
tv, så ville 32 være langt godt nok - men hey...det
er ikke de tider vi lever i. ;)
Af Kief
John Poulsen skrev:Hej igen

Kan panasonic TX-P37X10Y http://www.av-connection.dk/?PGr=2650&ML=714 håndtere HD kanaler fornuftigt samt FULL HD
fra blueray afspiller ?
PÅ forhånd tak
John
Ja John, X10'eren kan klare alt hvad du kan ønske dig fremover - både på alm. tv og blu-ray.

Godt nok står der at opløsningen er 1024 osv men den viser 720P og når man snakker billedekvalitet, så er opløsningen kun en af elementerne og på et 37" får du ikke noget ud af fuld hd eksempelvis..
Af TYBO
Altså.....3 meter over til TVet så er 32" altså for småt.
Med digital signal så mindst 37".

42" vil også være ok.
Af Kief
TYBO skrev:Altså.....3 meter over til TVet så er 32" altså for småt.
Med digital signal så mindst 37".

42" vil også være ok.
Ja - jeg har selv 3 meter til mit tv og jeg skal ud og købe en 42" - har 37" nu... (faktisk havde jeg en 32" før det :) )

50" på 16m2 er måske lige vildt nok til mig, tv'et behøver ikke dominere alt i stuen :)

John: Det var så lidt.. du kan se alle de nye tv fra Pana på www.ppradio.dk - så kan du se om det er C, X, S, V'eren du vil have :)
Af Baloudk
Nogen der kan komme med nogle gode tv'er i str 32" og 37" med DBC-C og MPG4 tuner? pris ca lige meget.

DBC-C det er til yousee ikke? :)
Af Kratz
Tror de er nævnt tidligere i tråden...
For 32 tommer: Sony 32W4000
For 37 tommer: Panasonic P37X10Y

Og ja, DVB-C er til YouSee og andet kabel TV