Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Tegner du abonnement på Disney+ ?

568
46%
183
15%
227
18%
266
21%
Rasmus Larsen skrev: 01 sep 2020, 11:29
Flemming Larsen skrev: 01 sep 2020, 10:39 Hvor er dette screenshot fra? Hvad med iTunes, forsvinder de også derfra?
Det er fra Viaplay. Det er kun på abonnementstjenester, at indholdet forsvinder.

iTunes, Google Play osv. vil indtil videre stadig sælge/udleje Disney-film. Dog ved vi ikke hvad der konkret sker med Mulan.
Ja, det bliver spændende med Mulan.
Disney bekræfter, at Mulan nu lægges i den normale pakke fra 4. december. Så med 'Premier Access' køber man adgang i cirka 3 måneder - eller hvad der svarer til det typiske biografvindue i USA, altså 90 dage.

"Mulan will be available to all Disney+ subscribers on December 4, 2020 for no additional cost."

PS: Det er senere i dag, at Disney fortæller mere om den danske/nordiske lancering.
Kigger man i kildekoden på Disney+ hjemmesiden, så finder man dette citat. Det fremgår ikke nogle steder på siden, men er lagt specifikt ind for dem, der tager et kig på kildekoden.
Kode: Vælg alt
        "We keep moving forward, opening up new doors and
        doing new things, because we're curious ...
        and curiosity keeps leading us down new paths."

Walt Disney
Apropos kildekoden, så har andre fundet referencer til "groupwatch", hvilket tolkes som en kommende funktion til at se noget på Disney+ samtidig, selvom man sidder hver for sig.
Mulan får dansk premiere på Disney+ og omgår derved biograferne. Det sker dog først til december.

Mulan får dansk Disney+ premiere: "Streg i regningen", siger biograferne

PS: Dem af jer, som allerede har Disney+ og har skiftet til dansk bruger på f.eks. Apple TV, vil se filmen fremgå som PVOD til en dansk pris på 249 kr. Det er vel nok noget man har overvejet, men Disney Danmark siger, at der ikke kommer PVOD-periode i Danmark.
Jeg håber virkelig, at kvaliteten kan holdes i højeste gear på dansk CDN. Vi har holdt lidt igen med at se film fordi kvaliteten har været for ringe. I går var Thor dog i god kvalitet, så det kan være, at serverne er oppe og snurre.
Vi har tjekket hos de forskellige TV-aktører for at bekræfte planerne for Disney+ app'en. Foreløbigt er det blevet til disse artikler:
Disney+ app kun på udvalgte Samsung Smart TV
Disney+ app kun på nyere LG Smart TV
Disney+ lander bredt på Android TV-enheder

Den lander også på både Apple TV HD og Apple TV 4K samt AirPlay. Hvad angår resten, så er det ikke 100% bekræftet, men vi regner med, at den i Danmark også kommer på PS4 og Xbox One. Og hvis Roku og Amazon FireTV en dag kommer til Norden, så findes app'en også til de platforme.
Her kommer et godt tip til jer, som har forudbestilt Disney+ og gerne vil se det gratis indtil, jeres 1. År officielt begynder.

Her kommer hvordan jeg fandt ud af det.
Jeg forudbestille Disney+ for nogle minutter siden. Efterfølgende hentede jeg Disney+ appen ned på min iPad via udlandske Apple ID. Jeg kunne derefter ikke logge ind i appen, da den fortalte mig, at det ikke er tilgængeligt i mit land endnu. Jeg hentede derefter VPN appen “ExpressVPN” og oprettede mig som ny bruger, hvor jeg vil fik 7 dages gratis prøve periode. Efter du har registreret dig, går du ind og afmelder VPN abonnementet, så det kun virker i de 7 dage. I VPN appen tilsluttede jeg til Holland. Da jeg kom ind i appen kunne jeg endelig logge ind med min danske profil. (det kan gå meget langsomt med VPN) Navigationen og loading af indhold i appen går meget langsomt i perioder. Jeg prøvede at afspille noget og det virkede med det samme, uden buffer eller noget. (Tænker at den trækker fra en dansk server). Jeg prøvede derfor at AirPlay til mit Apple TV. Bum det virkede også uden problemer endda i 4K HDR/DolbyVision. I kan også vælge sprog og undertekster via AirPlay. Jeg forstod ikke hvorfor filmen bare begyndte at afspille med det samme, når app navigationen var meget langsom pga. VPN. Jeg prøvede så at slå VPN fra, imens jeg er inde i appen. Det kunne jeg godt gøre uden at den smed mig ud, så nu kunne jeg også navigere hurtigt.

Så med denne guide kan i alle allerede begynde at se Disney+ i 4K HDR gratis, selvom jeres abonnement først begynder 15. September.
Bonus: I kan leje Mulan til 169kr.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 32