Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morten_Hjort
Jeg har lige fået et Panasonic G20 ind af døren (og wow hvor er det godt!) og da vi er nær VM vil jeg meget gerne have nogle flere kanaler i HD.

Er jeg tvunget til at købe/leje en YouSee boks? Når jeg nu kan se DR HD, så burde jge vel også kunne se deres signaler hvis jeg køber deres YouSee Plus abonnement (har selv den store pakke fra dem nu) uden at skulle have noget eksternt?
Af hdmi
Du behøver ikke en ekstern boks.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, ikke uden videre. Du skal have et CA-modul også, som er en kortlæser. Der findes så mange forskellige typer af dekoderkort til DVB-C at man ikke kan indbygge selve kortlæseren direkte i TV'et, så det er en to-komponentsløsning for at få betalingskanaler til at køre (dette gælder også for DVB-T via boxer).

CA-modulet koster ca. 300 kr. og skal hedde "Viaccess" :
http://www.google.dk/search?hl=da&rls=c ... =&gs_rfai=
Brugeravatar
Af Fibber35
Hej Morten

Udover CA modulet som Yakken skriver er nødvendigt, så skal du også have et YouSee kort, det koster 30,- pr. måned. Antallet af yderligere HD kanaler udover DR HD afhænger af hvilket YouSee pakke du har. Hvis du har grundpakken får du ingen ekstra HD kanaler, hvis du har mellempakken får du yderligere 3+ HD og Kanal 5 HD. Hvis du har fuld pakke får du yderligere Eurosport HD, Eurosport2 HD, TV2 film HD, TV2 sport HD.
Du bør dog seriøst overveje at leje en YouSee boks til yderligere 59,- pr. måned, denne giver dig mulighed for at optage i HD kvalitet. Med YouSee boksen kan du i princippet undlade at købe CA modulet, det er så nødvendigt at have YouSee boksen tændt når du vil se de ekstra kanaler.

Mvh.

Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Deres Yousee Plus abonnement er inkl. programkortet. Så vidt jeg kan læse, så er udgangspunktet, at trådstarter køber Yousee Plus (hvilket jo også er trådens emne), og dette implicerer direkte at man får et dekoderkort. Deres standardløsning til 89 kr. er så inkl. boksen, men den kan man jo vælge fra, så man er nede på 30 kr/måned.
Af Morten_Hjort
Tak for svarene :)

Det gør mig ikke så meget om jeg kan optage i HD-kvalitet eller ej (bør jeg ikke kunne det gennem en ekstern harddisk?), så jeg tror næsten jeg bare køber sådan et CA-modul-kort. Kan det kort sættes i G20'eren uden ekstra adaptorer? Så burde jeg vel kunne nøjes med at betale 30,- pr måned for de ekstra HD kanaler...?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, dit TV kan optage i HD alligevel, men dog kun den kanal du ser, da der kun er én tuner indbygget.

Forstå det korrekt: CA-modulet er én ting, og dekoderkortet er en anden. Det er ikke én samlet ting. Du kan se hvordan det fungerer i vores artikel her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1256910240
Af swiim
Jeg har Yousee og overvejer at købe et Panasonic G20 tv. Jeg vil derfor høre, hvordan det er gået med Panasonics PVR funktionalitet med Yousee kort?