Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Toft123
Jeg søger en Tvix M-6500 eller anden media tank med display, der funktionelt kan afvikle musikafspilning, så jeg ikke behøver have mit tv tændt hver gang jeg vil afspille musik.
Af lak
Jeg har en tvix 6500, men bruger den kun til film. Til musik bruger jeg mit logitech duet. Det kræver dog enten en server eller en NAS for at virke med ens eget musik. Jeg vil sige at tvix'en sagtens kan bruges som musikafspiller uden tv'et er tændt, men displayet er ikke så stort så hvis titlen er lang scroller den teksten og det kan tage lidt tid inden man kommer ned til det rigtige nummer.
Min anbefaling er enten sonos system eller et logitech system til musik.
Disse systemer kan dog ikke vise film og billeder.

/lak
Af bleze
at bruge en TViX til dette vil være en super dårlig løsning! se helere på Sonos eller Squeezebox og du vil blive meget gladere. Du kan evt podcaste So Ein Ding hvor de har sammenlignet. Kan klart anbefale Sonos, det er total godt hvor jeg selv bruger en iPhone/iPod Touch eller PC/Mac application til at styre det...
Af Toft123
Tak for info. Der er - klart nok - ikke mange anmeldelser, der gør noget ud af at beskrive musikafspilningsdelen:)J
eg har også tænkt på, om jeg skulle gå Logitech-vejen også, da jeg kan sætte routeren op til en slags nas funktion, men vil helst have en boks, der kan gøre lidt af det hele. Der er efterhånden mange ting, der har et strømforbrug i huset, og med en af de ældre Panasonic fladskærme, suges der en del :)

Du er ikke tilfældigvis interesseret i at bytte din Tvix med en HDX-1000? M-6500 er åbenbart sjældne på brugtmarkedet og bliver solgt ret hurtigt så snart de bliver udbudt
Af Toft123
Svaret var til Lak - vi var nogenlunde lige hurtige, bleze :)

Jeg kan godt se, at specielt Sonos jo er skræddersyet til musikafspilning, men det er både en dyr investering, og så er jeg også lidt træt af at se elregningen ryge længere og længere op. Men klart nok, at man må gå på kompromis med funktioner og kvalitet når man vælger en NMT til at gøre en musikservers arbejde
Af lak
Nej jeg er superglad for min tvix så den ryger først ud af huset når den er brændt sammen. Så ingen bytteri :) . Fik den i øvrigt selv brugt til en god pris.
Hvis jeg skulle igang med at købe igen ville jeg nok nappe en WD live til video (da den kan patches) og er billigere end tvix. Enten sonos eller det jeg i forvejen har nemlig logitech til musik. Jeg har PT. en duet og en V3. Fjernbetjeningen fra duet'en kan også styrer v3'eren så det er fedt.
Begge streamer fra en 2k3 server, men tvix'en har desuden en 1tb disk som jeg lægger HD ting på.
Af bleze
en anden mulighed er at smide XBMC på en computer og hvis du har en iPod Touch så bruge Collect3's fede XBMC remote app... Jeg har selv ION computere med XBMC men bruger nu Sonos til musik, da jeg så ikke behøver tænde medie center (ja klart kunne have været i dvale mode) og vente plus at jeg kan spille i zoner som kan kombineres osv
Af Toft123
Tak for idéerne. Jeg tror umiddelbart at jeg hælder mest til at bruge en Squeezebox kombineret med nas-funktionen i min router. En ekstern harddisk er trods alt mere strømsvag end en ion pc:)