Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ACN
Vores 5 mdr. gamel Panasonic TX-P42G10E, som efter de "normale" begynder vanskeligheder er fungeret upåklageligt, har pludseligt tabt ALLE DVB-C kanaler fra YouSee. Har forsøgt re-installation, hvor den ikke kan finde andet netværks ID end "0" (skal være 151 hvor vi bor), har forsøgt gendannelse af fabriksindstillinger med efterfølgende ny kanal søgning - samme resultat.
Vi har autoriseret YouSee kabel direkte ind i TV, de analoga kanaler fungerer fint. Vores andet fjernsyn i huset (et Phillips) har ikke problemet.

Er der nogen der ved hvad hulen dette drejer sig om?
Brugeravatar
Af hans123
Yousee har problemer i dag så jeg tror at dit TV er OK
Af blast
Jeg har også et G10 TV, og da jeg tændte for den kl. 15, var alle mine DVB-C kanaler væk, men jeg havde ingen problemer med at finde netværks-ID og gemme kanalerne..

Mon ikk det bare er Yousee som har problemer på netværket eller har rodet rundt på netværket..
Af ACN
så nu har jeg fejlmeldt hos Yousee og hører fra dem inden 5 hverdage... det er da heldigt man kan se de analoge kanaler også!
Af Hithadhoo
Jeg har lige talt med Support hos YouSee, der ikke vidste noget om problemet. De har fejlmeldt og der blandes så vidt jeg kunne forstå en tekniker indover. Kommer i alle fra Lyngby/Gladsaxe ? - Fungerer det hos jer nu ?
Af Jesper Juul
Jeg fejlmeddelte mit i går, og der kommer en tekniker på besøg hos mig på fredag. Jeg bor i Søborg området, og det lader til kun at være Panasonic fjersyn der oplever fejlen, har ihvertfald ikke læst om andre med problemet. Mit er et S10.
Af ACN
Talte med en supporter fra Panasonic i dag, som kunne fortælle at der var en del kunder der havde henvendt sig med samme problem indenfor de sidste par dage.
Ifølge ham, havde YouSee nedlagt et af sine netværk - et testnetværk, som gjorde at det var blevet koks. Fremgangsmåden skulle være at få TV totalt nulstillet igen - ikke til fabriksindstillingen, men en sådan ordentlig reset og så reprogrammere på en speciel måde. Lidt for kringlet for at gennemgå her.
Bemærk, jeg har ikke haft tid til at prøve det endnu så jeg ved heller ikke om det virker. Skal nok skrive når jeg kommer så langt.
Andre Panasonic ejer med tilsvarende problem kan nok med fordel tage en telefon til support for at høre om fremgangsmåde....
Af Jesper Juul
Den gennemgang kunne jeg ellers godt tænke mig, for det er godt nok irriterende.
Af Hithadhoo
Hej ACN

Der er en kasse øl på vej hvis du forfatter en vejledning der kan bruges til at få DVB-C signalet til at fungere igen på mit Panasonic fjernsyn. :)

Er sikker på at Jesper vil dele.

Hilsen Johnny J
Af Jesper Juul
Hej

Fik selv talt med Panasonic i dag:

Jeg skal se om jeg kan huske det hele: På siden, af ihvertfald mit fjernsyn S10, skal man holde minus tasten inde og derefter trykke på menu knappen på fjernbetjeningen. Så skulle fjernsynet gerne skrive Setup complete eller noget lign. Sluk fjernsynet på knappen på selve fjernsynet, vent 4-5 sekunder, og tænd det igen, vælg dansk menu sprog og land danmark. Så begynder den at søge på dvb-t og analog tunere, afslut dette og gå ind i menuen -> indstillinger og DVB-t menuen, nederst skulle der gerne stå noget med tilføj dvb-c tuner. Så kan jeg ikke huske om den selv begynder at søge eller ej, men det gør den vist. Og nu kan jeg sgu ikke huske om man skal vælge gendan fabriksindstillinger eller ej, man skal ihvertfald tilbage til DVB-C indstillinger inde i menuen, og derinde trykke på autosøgning en enkelt gang og derinde manuelt vælge netværksid for ens område og når det er gjort begynder den at finde kanaler.

Beklager jeg ikke kan huske det med fabriksindstillinger men prøv først at gøre det og se om det ikke virker.
Af Hithadhoo
Hej

Jeg fulgte din vejledning således: På siden skal man holde minus tasten inde (-/v) og derefter trykke på "menu"-knappen på fjernbetjeningen. Så står der "Setup complete" eller noget lign. på skærmen. Sluk fjernsynet på knappen på selve fjernsynet, vent 4-5 sekunder, og tænd igen. Vælg dansk menu sprog og land Danmark. Så begynder den at søge på DVB-T og analog tunere. Afslut dette og gå ind i menuen -> indstillinger -> DVB-T. Nederst står der "Tilføj DVB-C tuner". Derefter begynder søgning af DVB-C kanaler (ca. 10 minutter), derfter søgning efter DVB-T kanaler og analoge kanaler (ca. 6 min.). Og så skal man bare redigere sine kanallister.

Du fortjener en kasse øl for det.
Af Jesper Juul
Lyder godt at det lykkedes, det var ihvertfald for mit vedkommende ret frustrerende det ikke virkede i 4 dage. Mht. øller er der vist mange herinde der fortjener det mere end mig, men det er da rart at man også kan bidrage med noget den anden vej.
Af ACN
Hej på jer,
Deligt at se at det er lykkedes for jer. Jeg er nu selv igang med mit reset projekt - har simpelthen ikke kunnet nå det forinden. Er ikke helt færdig endnu, men fuld af optimism da jeg kan se at det har virket for jer andre!
Af Hithadhoo
Efter at have fået DVB-C kanalerne tilbage, fungerer min Guide ikke ! - Jeg får bare en simpel oversigt over kanalerne.

Fungerer det hos jer ?

Jeg har et TX-P42G15E.