Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KlausHansen
Har igår onsdag i Hifiklubben Helsingør (den bedste Hifiklub i københavn og nordsjælland!!!) købt 46" 8705. Bor du i nærheden så kør til Helsingør for her er servicen i top.
Super flot tv. Metal kanten ser bare eksklusiv ud, og plast kanten er så tyk/dyb at det ligner glas og giver en fin detalje. Den "lyse" kant gør noget possitivt ved indtrykket. Tv'et virker mindre men billedet større. Sikken et synsbedrag.
Havde før B855, 50" og den var lidt større på begge måder men 46" er helt ok.
Ang sort så er det perfekt. Sort er altså helt sort. Og man kan se forskelle i de forskellige sorte, - gråskala - dog ikke helt super, men jeg har IKKE sat den rigtigt op endnu.Så måske kan det blive bedre. Mangler info fra DENNE lille kære side....Som jeg har sat den op lige nu så er billedet ok "blødt" og meget behageligt. Synes hurtige bevægelser er lidt svære at få styr på. Uden at film bliver for hjemmevideo agtigt at se på. Dog ikke noget større problem... B855 havde også lidt problemer, så på dette område synes jeg at LCD kontra Plasma står 0-0. Den ro der i billedet kan Plasma dog ikke skabe, som om plasma blinker lidt, især Panasonic har det problem, og også B855 havde lidt af det, men C8705 står bare fast/blinke frit. Dejligt. Ingen træthed i øjnene.
Genskin, ja det er der. Hvor meget, Hmmm. Ser man en mørk scene og der står en lampe ved siden af dig, så ses den i skærmen og genere. Lidt mindre end Plasma skærmen. Og nok det samme som de fleste skærme. Ved ikke hvorfor jeg ikke har set det på vores gamle Sharp skærm, måske fordi den er mindre og lampen ikke er så høj så den har kunnet nå op i skærmen....? Solen har ikke skinnet mens vi har haft den, så ????
Alm. digitale kanaler ser dog ikke super godt ud. I forhold til HD-kanalerne er der en pæn vej op for de alm. kanaler. Dette tv piller virkelig standard kanalerne fra hinanden. Man kan se mange optage fejl. Som uskarpe billeder og fedtede linser.... Den udsendelse på DR1 med huse i sverige de skal gætte priser på var helt gal.. dårligt optaget og fedtet linse i øverste venstre hjørne.
Prøvede også de analoge kanaler.... Det går ok. Men igen, der skal et Plasma til for at bløde op på dem....Plasma er alligevel aldrig rigtigt klart.....

Så overvejer du??? Jeg kan kun anbefale det. MEN venter på indstillinger der rammer bedre på alle parametre, end jeg kan finde ud af at sætte dem til.
Af Straadten
O'Brian skrev:
Straadten skrev:Har lige modtaget mit 46" C8705 og er absolut ikke blevet skuffet. Designet er fremtræder meget eksklusivt med børstet aluminiumskant :)
Hej ! Har lie bestilt et magen til. Hvad med genskin...?
Enig med Retardo :) Havde egentligt først besluttet mig for et Sony NX800,som har superflot design, men sony-skærmen virker spejlblank 8) Har min C8705 hængende overfor stort vinduesparti, hvorfor jeg har været bekymret overfor genskin. Set en del TV i løbet af dagstimerne uden nævneværdigt genskin (det har dog også været overskyet hele dagen O-O )
Af kmadata
@LarsDK
Du snakkede om at du ville lave en lille guide til os angående sortering af de digitale kanaler. Hvis du har den, vil jeg sætte stor pris på at se den.
Jeg har kæmpet med denne del uden at finde løsningen endnu. :s

Hvis der er andre der ved hvordan, må i meget gerne dele jeres viden. Jeg vil sætte STOR pris på det :D
Af lennon
Klaus Hansen_ jeg synes jo at de bedste LED/LCD trods den gode sortgengivelse mangler noget dybde/ægthed i sortgengivelsen i forhold til plasma ? Og at den nævnte "fasthed" i LCD billedet nemt kan virke lidt sterilt vs plasma. Men du konverterer uden forbehold ? ?

Under alle omstændigheder fornemmer jeg at 3D performes synligt bedre på plasma, men det må vi jo vente lidt med.
Af KlausHansen
lennon skrev:Klaus Hansen_ jeg synes jo at de bedste LED/LCD trods den gode sortgengivelse mangler noget dybde/ægthed i sortgengivelsen i forhold til plasma ? Og at den nævnte "fasthed" i LCD billedet nemt kan virke lidt sterilt vs plasma. Men du konverterer uden forbehold ? ?

Under alle omstændigheder fornemmer jeg at 3D performes synligt bedre på plasma, men det må vi jo vente lidt med.
Hej Lennon. Manglende ægthed i sort øhh nej, synes jeg ikke. Manglende dybde, ja måske. Min skærm er ikke sat rigtigt op endnu. Så kan ikke endeligt sige noget om dette. Men sort er helt sort. Nogen gange som om det er malet på, med den indstilling skærmen har lige nu, og det giver jo lidt manglende dybde. Hvis der er dybde i den sorte??? Man kan vel sige at den sorte ikke er forurenet....
At det bliver sterilt synes jeg ikke er rigtigt. Blinkeriet er noget Plasma tilføjer pga teknikken..... Ligesom en LP tilføjer mere eller mindre knas til lyden.....Jeg synes det manglende blink giver en ro i billedet. ;-)

Og ang. 3D tror jeg du har ret. Udfra det jeg har hørt. Men vi skal ikke bruge skærmen til 3D. Det er bare ikke godt nok endnu. Hvis det overhoved bliver det ..... Har ikke set det på en tv skærm..... men i biffen, Imperial. Stille scener var helt fint på "Avatar". Så snart der var lidt bevægelse faldt det til jorden. Eller ødelagde mere end det gavnede. Det virkede bare ikke med bevægelser. Alt blev trukket ud og rystet at se på.
Og det største problem, som jeg ser det, er at 3D minder én om at man sidder i biffen. Hver gang effekten når til kanten stopper det jo selvfølgelig meget brat... og fjerner derved opmærksomheden fra filmen. Vi lejede den i bogart i Helsingør på Blu-Ray. Ejeren sagde at mange sagde ligepræcist det samme, at normalt bliver man ligesom opslugt af filmen man ser, men ved 3D bliver man hele tiden afbrudt. Og den film er da meget god, fandt vi ud af efter at have set den på "alm." 2D......Så når skærmen i Biffen er for "lille" så bliver de fleste TV alt alt for små.... Vores 46" gør og tror kun dem med 65" kan bruge det bare nogenlunde....Ellers skal der en projekter der nærmest tager hele dit synsfelt til.
Go dag Klaus
Af casiraghi
kmadata skrev:@LarsDK
Du snakkede om at du ville lave en lille guide til os angående sortering af de digitale kanaler. Hvis du har den, vil jeg sætte stor pris på at se den.
Jeg har kæmpet med denne del uden at finde løsningen endnu. :s

Hvis der er andre der ved hvordan, må i meget gerne dele jeres viden. Jeg vil sætte STOR pris på det :D
vælg menu - kanal -og aktiver så "rediger kanalnummer"
herefter kan du så i menu - kanal -kanaladministration trykke på værktøjer/tools og flytte rundt som man lyster :) lidt besværligt men det virker ;)
Af kmadata
casiraghi Det virker. :D Men jeg er glad for, at det kun plejer, at være en gang om året der er kanal rokade. :p

TAK. :)
Brugeravatar
Af C-TEI
hvad er jeres vudering af fjernsynet indtil videre.
Nogle steder den mangler lidt finesse? O-O
Af O'Brian
C-TEI skrev:hvad er jeres vudering af fjernsynet indtil videre.
Syntes godt nok det kniber med feedback fra de nye ejere... :)

Måske de bare nyder deres nye tv.... O_O
Af retardo
Har lig nogen spørgsmål angående andre der har en C8705 model:

Sætter folk deres TV og DVD i HDMI stik 1 og 2, eller 3 og 4?

Har nogen af jer fundet ud af om man kan slukke standby lyset, så det ikke lyser rødt?
Af mhca
retardo skrev:Har lig nogen spørgsmål angående andre der har en C8705 model:

Har nogen af jer fundet ud af om man kan slukke standby lyset, så det ikke lyser rødt?
Det ville overraske mig, hvis det var muligt at slukke standbylyset.
Det er jo netop en indikator, der skal minde én om, at apparatet står i standby og ikke er helt slukket.

Men cool nok, hvis Samsung har givet muligheden for at slukke det.
Brugeravatar
Af C-TEI
O'Brian skrev:
C-TEI skrev:hvad er jeres vudering af fjernsynet indtil videre.
Syntes godt nok det kniber med feedback fra de nye ejere... :)

Måske de bare nyder deres nye tv.... O_O
Ja lad os håbe det. Eller også er de blive betalt til ikke at sige noget negativt om dem måske.... O-O :)
Af casiraghi
retardo skrev:Har lig nogen spørgsmål angående andre der har en C8705 model:

Tror ikke det gør den store forskel... eneste du skal være opmærksom på er at HDMI 2 er den eneste der understøtter ARC, så her skal en eventuel receiver nok sættes på :)
Af Flemming Larsen
retardo skrev:
Jeg har desværre ikke fået mit. Men jeg kan huske på mit samsung 7070 godt kunne slukke for det. Heldigvis, for det var skarpt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8