Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken af de tre vil I anbefale?

855 har problemer med støj i nogle af modellerne, men giver ellers meget for pengene (ca. 10-11k kr.)

C675 er Samsungs eneste plasma uden 3d i deres 2010 lineup, men den har vist ikke Real Black filter, så den er vel dårligere end 855?

C7705 kan fås til ca. 15k kr. - mere end 5k over mit budget, og gider egentlig ikke bruge 3d.

Kan selvfølgelig også vente på V20, men den kommer vel alligevel til at koste omkring 15k, og så vil jeg hellere have designet fra Samsung.

Desuden skal det være inden VM.
Af Lykkegard
Jeg kigger lige med her. Jeg står faktisk i samme situation :)
Af Dillerbabs
Det er lidt svært at anbefale et af de tre når det kun er det ene der er på markedet pt.
Jeg har set en 855 og den har virkelig en fin billedkvalitet og flot design. Den jeg så larmede også helt vildt, altså det omtalte plasma-buzz.
C7705 er på papiret mit drømme-tv og jeg ville til hver en tid vælge det fremfor de andre. 3d er fremtiden, og det er træls at investere mange penge i et TV nu og så fortryde om et år eller to fordi det mangler 3d.
Af Jeden
Jeg var én af dem der havde en 855'er med støj. Jeg har fået det byttet da det efter min mening larmede ALT for meget. Jeg vil ikke kalde det plasma buzz da det lyder som en seriøs fejl i den indre teknik. Men hvis man kan skaffe en 855 uden støj er det et rigtig flot billed og et fedt design.
Af jesperr
i skal ha en 855 model fra 2010. det har jeg og den larmer overhovedet ikke.jeg fik min 2010 model pga ombytning og jeg har aldrig været mere glad for et fjernsyn som jeg er for det her. :)
Af lars RD
Jeg har Samsung PS 50B650, som jeg er fantastisk glad for.

I modsætning til den tidligere topmodel PS 50B850/855, så er der ingen blæser, og derved ingen potientiel støj herfra. Jeg kan ikke høre, at der skulle være anden støj, men pga. brug af bl.a. rørforstærkere er jeg måske lidt mindre støjfølsom end gennemsnittet.

Jeg har i øvrigt læst, at 650 og 850 skulle have samme gode billedkvalitet, blot skulle den billigere 650 paradoxalt nok levere en anelse bedre sort gengivelse. Hvis man er ligeglad med, at 650 er nogle cm dybere, end 850, så kan man få en rigtig god fladskærm billigt. Jeg tror i øvrigt, at det lidt dybere "kabinet" medvirker til at lyden kan accepteres til normalt brug.

Jeg har d.d. tjekket prisern på PS B650, og den kan stadig fås tre steder lige under 9.000 kr., mens PS B655 (den med fabriksgaranti i EU) koster ca. 10.000 kr. B850 kan vist fortsat fås enkelte steder for ca. 10.000 kr.

En sammenstilling af 850 og 650 findes på følgende hjemmeside;
http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/ ... g=txt;page

Jeg forstår, at dit budget er ca. 10.000 kr., og at du vil have Samsung designet.

Hvis jeg skulle købe ny fladskærm, så ville jeg lige vente 14 dage, og se om der kommer tests af Samsung C675, (selv om der muligvis ikke er betydende forskel mellem C675 og B850/B650) inden jeg evt. besluttede mig for at købe enten Samsung B850, eller evt. B650.

Lars
----
Samsung PS B650
PS-3
tdc-box - HD
Multimedie-PC (endnu ikke 1080p)
Wiener Lautschspraecher, Lyra
Neuforce 9a, samt rørforstærkere