Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

At dømme efter f. eks avforum.com kan der være problemer med hvilke(n) USB-harddisk(e) Panasonic G20 vil "acceptere".
Er der nogen, der kender en liste el. lign. over hvilke USB-harddiske som er egenede?
Det vil jo være lidt træls at komme hjem med en harddisk, som ikke virker.

avforum.com skriver:
"...Unfortunately, the TX-P42G20 appears to be a little choosy in what USB hard drives it will accept, and refused to play ball with the USB disks I built myself out of old hard drives and external hard drive shells. However, store-bought drives worked nicely..."
http://www.avforums.com/reviews/Panason ... eview.html
Af pana man
Har købt Iomega 320 GB til min (uden strømforsyniing) den kører den ihvertfald godt med.
Mvh. Pana man
Senest rettet af pana man 16 maj 2010, 01:43, rettet i alt 1 gang.
Af amarone
Research`ede selv lidt mere.
Opdagede at Medion`s lille USB harddisk til 499 kr. for 500 Gb - den som de har haft i Aldi i den forgangne uge - skulle være helt OK til G20`eren. Så jeg er netop kommet hjem fra en længere cykeltur, hvor jeg har aflagt besøg hos 4 forskellige Aldi`er. Ingen havde den dog mere ;;)
Nå, men cyklturen på de 15-20 km. var da vel go` for mig, går jeg ud fra O_O
Bare ærgeligt, at de altid får så lidt ind af alt det sjove og så heller aldrig kan få mere hjem af det.
- Men mon ikke den kommer igen, det tror jeg
;)
Af ErikUkendt
Nu har jeg de sidste 2 gange hvor Aldi havde tilbud på deres 500GB harddisk, forsøgt 2 steder, at få fingrene i en sådanne. Selv om jeg forsøgte på udsalgsdagene lidt over middag var de væk. Jeg har nu opgivet og købt en Packard Bell på 1 TB,til 549kr, med ekstern strømforsyning, ved TDC's fysiske butik. Den virker, men er ikke helt lydløs, dog mindre støj end min Pioneer harddisk optager. Jeg tror jeg vil gemme Packard Bellen lidt væk bag det andet elektronik jeg har af hensyn til lyden. Den tænder og slukker sammen med G20eren.
Af amarone
- Okay ErikUkendt. Det lyder da ellers spændende/opløftende.
Jeg troede, at det SKULLE være en "ren USB-harddisk". Det kommer helt bag på mig, at en "almindelige" ekstern harddisk også virker (kunne da forestille mig, at det også kommer lidt bag på andre end mig? O_O)
Af xcardman
ulempen ved 3.5 disk er at de som regel larmer mere og kræver ekstra strømforsyning.
men en billigere løsning, hvis 1gb eller over er et krav
Af TGSC
Man kunne oprette en Wiki-side med et skema over diske der er bekræftede til G20 (og andre) - så kan alle rette i den og debattere evt. uenigheder.

Hvad er iøvrigt pladsforbruget pr. time ved optagelse?

Kan man optage fra DVB-C mens man ser DVB-T (eller omvendt) ?
Af TGSC
Jeg faldt lige over denne:
http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 8&zoneid=6
8 minutter pr. GigaByte ved HD, og hele 30 min/GB ved SD ifølge Grundig.
Så det skulle give 80 timer SD på en 160GB disk, og 500GB giver 66 timer HD.

Hvad med samtidig afspilning af eet program og optagelse af et andet ?
Af amarone
Skrev til Panasonic for at høre, om de havde en liste over hvilke harddiske der er egenede til G20 (el.lign.)
I kan jo læse svaret her (ved ikke om jeg for alvor er blevet klogere :s):

"För att hårddisken skall fungera krävs det att den har separat strömförsörjning. Din hårddisk, som är USB-driven, kommer alltså inte att fungera med TV:n. Anledningen till detta är att USB-porten på TV:n inte ger ut någon egen spänning, utan enbart skickar och tar emot data.

På den här länken kan du se vilka diskar som har testats med TV:n och fungerat, men de flesta skall fungera":

http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/

Med venlige hilsener / Best Regards
Panasonic Support
Af Michael0610
Købte en 1000 giga i Aldi til 550 og den virker perfekt, har optaget ca 3 timer på den og nu er der "kun" 99% tilbage at optage på :D
Af trykkertor
amarone skrev:Skrev til Panasonic for at høre, om de havde en liste over hvilke harddiske der er egenede til G20 (el.lign.)
I kan jo læse svaret her (ved ikke om jeg for alvor er blevet klogere :s):

"För att hårddisken skall fungera krävs det att den har separat strömförsörjning. Din hårddisk, som är USB-driven, kommer alltså inte att fungera med TV:n. Anledningen till detta är att USB-porten på TV:n inte ger ut någon egen spänning, utan enbart skickar och tar emot data.

På den här länken kan du se vilka diskar som har testats med TV:n och fungerat, men de flesta skall fungera":

http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/

Med venlige hilsener / Best Regards
Panasonic Support
Vel, det de skriver er at USB-porten på fjernsynet ikke afleverer strøm.
Der findes mange USB-harddiske der tager strøm fra USB-porten, for at fungere. Men siden fjernsynet ikke leverer strøm men blot kun læser data i porten, behøver du en harddisk der har eget stik til strøm.
Og det har de aller flæste 3.5" eksterne harddiske.
Lige som den Aldi-disken der her bliver skrevet om.

Så ikke køb en USB-harddisk der kun har usb-kabel og ikke strømkabel. For Panasonic-fjernsynet vil ikke kunne drive sådan en harddisk.
Af amarone
Det er noget lidt "sjovt noget" det her.
Jeg havde godt nok fået det klare indtryk, at det kun var USB-harddiske (uden ekstra strømforsyning) der virkede på G20`eren.
Og jeg har altså læst i en af trådene, at en Medion USB-harddisk tilsyneladende funggerer på G20`eren :s
Det der står her i anmeldelsen fra Flatpanels, har nok også været medvirkende til at give mig det indtryk, at det kun er USB-harddiske der ville kunne bruges:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1267447545
Men jeg må jo nok hellere nu revidere min opfattelse O_O
Tak for diverse input - og for hjælpen med at lede en vildfaren på rette vej :)
Af trykkertor
Men jeg er ikke sikker.
Jeg tolket bare det svenske svaret du fik.
Og mig bekendt findes der mange personer i supportafdelinger der ikke aner hvad de skriver om eller svarer på.
De følger blot en tekst de har slået op.
Af snowflake
Det er lidt spøjst.

Det er ihvertfald tåbeligt af Panasonic hvis der ikke er strøm på deres usb-porte, da det virkelig giver begrænsninger. Spørgsmålet er om det passer?

Jeg har prøvet at tilslutte en ekstern 2.5" Western Digital som allerede sad i kabinet. Der kom ingen lys i power-lampen, men fjernsynet kunne godt se harddisken og formattere den, men da jeg ville optage, skrev den "Check connections".

Jeg har så lige prøvet med en Western Digital 640GB 2.5" i mit eget kabinet, og sørme om der ikke kommer lys i power lampen. Jeg har så ikke prøvet at formattere og optage, da jeg lige skal have tjekket hvad jeg har liggende inden.