Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af C-TEI
Vil også rigtig gerne vide angående responstider og clouding.

I den anden tråd hvor man kan købe samme model i 46'' er virkelig lokkende synes jeg. Men da jeg var nede i hifi klubben i går, kunne man ikke få oplyst sort niveauet, dog heller ikke se dybden pga. det var lyst udenfor. Men jeg synes selv at jeg bemærkede at det ikke er det mest sorte de nye Samsung Tv kan vise. Det kan man bl.a. også læse i den nyeste Tv test på front siden af serie 6 modellen.
Af shadow0zero
Hej

Tillykke med købet.

Når du nu er så venlig at opfordre til spørgsmål, så har jeg jo lige 2 stk af slagsen.

1. Er der glas på fronten af 8 serien ? Jeg har en lille søn der ynder at trykke på min computers lcd skærm nemlig :-) og det kan LED jo slet ikke tåle...

2. Samsung og snakker om 240 hz nogen steder og andre steder 200 hz.

240 hz http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... pe=subtype

200 hz http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... fullspec=F

Hvilken en er korrekt ?
Af mhca
Tillykke med TV'et.

1. Så vidt jeg ved, er der ingen mulighed for 200x200 Vesa beslag. Mange sider skriver dog, at det er muligt, Samsung selv skriver 400x400.
Kan du se om der er i manualen eller andet sted er beskrevet muligheden for 200x200 VESA beslag efter afmontering af foden?

2. Vedr. PVR:
Kan man redigere i optagelser? Fx gå ind og klippe reklamer ud, eller gå ind og klippe de sidste 30 min fra?

3. Er der frontglas? Hvordan oplever du reflektioner?

4. Har du prøvet at benytte den analoge stereo-udgang via minijack? Fungerer det fint og lyder fint? (Det er ikke hovedtelefonudgangen, jeg mener).

5. Hvordan opleves Premium fjernbetjening efter længere tid? Er den rar at bruge, eller er den irriterende i længden?

6. Oplever du glorie effekt (om fx en enkelt stjerne e.l.) pga. baggrundsbelysningen?

Jeg synes at C7705 og C8705 virker interessante. Tvivler dog på, at rigtig LED backlight er grund nok til at vælge C8705 fremfor C7705, når det angår TV til mine forældre.

God fornøjelse med TV'et.

Mvh. Martin
Af Flemming Larsen
Efter den bruganvisning jeg har downloadet, så er det et vesa 400x400 der skal bruges. Eller også kan man bruge det ophæng med en kevlar snor.
Af noxity
shadow0zero skrev: 2. Samsung og snakker om 240 hz nogen steder og andre steder 200 hz.
Det er ret simpelt.
Det signal TVet får ind her i Danmark er et 50hz signal, derved fremkommer de 100hz og de 200hz.

Signalet i f.eks USA er et 60hz signal, så her bliver det 120hz og 240hz systemer.
Af noxity
mhca skrev: Jeg synes at C7705 og C8705 virker interessante. Tvivler dog på, at rigtig LED backlight er grund nok til at vælge C8705 fremfor C7705, når det angår TV til mine forældre.
C8705 har Edge LED med local dimming. Det er ikke et LED backlit / LED direct TV.

Den eneste forskel i LED type fra 7705 til 8705 er local dimming funktionen.
Af mhca
Flemming Larsen skrev:Efter den bruganvisning jeg har downloadet, så er det et vesa 400x400 der skal bruges. Eller også kan man bruge det ophæng med en kevlar snor.
Ja, det er også mit klare indtryk. Bare underligt at så mange sider har fået en information til 40" modellerne, at der kan anvendes 200x200.
Men tak fordi du kiggede efter i den online manual.
noxity skrev:C8705 har Edge LED med local dimming. Det er ikke et LED backlit / LED direct TV.

Den eneste forskel i LED type fra 7705 til 8705 er local dimming funktionen.
Oh, havde jeg faktisk ikke bidt mærke i. Havde kun bemærket, at den ene havde local dimming. Undrede mig også at tykkelsen var identisk.
Så er forskellen på de to modeller nok endnu mindre i mine øjne, og til mine forældre mener jeg ikke, at der er behov for C8705 fremfor C7705.
Medmindre de to adskiller sig på andre punkter?

Mvh. Martin
Af Ellegaard74
mhca skrev:
Oh, havde jeg faktisk ikke bidt mærke i. Havde kun bemærket, at den ene havde local dimming. Undrede mig også at tykkelsen var identisk.
Så er forskellen på de to modeller nok endnu mindre i mine øjne, og til mine forældre mener jeg ikke, at der er behov for C8705 fremfor C7705.
Medmindre de to adskiller sig på andre punkter?

Mvh. Martin
Vist ikke meget andet end designet, 8705 er jo med børstet stålkant... og lidt anderledes bagpå.....
Af Straadten
Har lige modtaget mit 46" C8705 og er absolut ikke blevet skuffet. Designet er fremtræder meget eksklusivt med børstet aluminiumskant :)
Af O'Brian
Straadten skrev:Har lige modtaget mit 46" C8705 og er absolut ikke blevet skuffet. Designet er fremtræder meget eksklusivt med børstet aluminiumskant :)
Hej ! Har lie bestilt et magen til. Hvad med genskin...?
Af shadow0zero
noxity skrev:
shadow0zero skrev: 2. Samsung og snakker om 240 hz nogen steder og andre steder 200 hz.
Det er ret simpelt.
Det signal TVet får ind her i Danmark er et 50hz signal, derved fremkommer de 100hz og de 200hz.

Signalet i f.eks USA er et 60hz signal, så her bliver det 120hz og 240hz systemer.
Tak :-) jeg gik og tænkte på om det var noget med 24 fps som blev ganget med 5 = 120 og så i 3d ganget med 2 = 240 eller i den duer...
Brugeravatar
Af C-TEI
Nogle der kan fortælle om hvor meget genskin der er?
Hvor meget clouding der er?
Af retardo
Har set nok alle nye modeller der er kommet ud fra de forskellige producenter. Genskin kan ikke fåes mindre på nogen modeller, medmindre man købes f.eks. en Philips der har helt mat LCD overflade.

Genskin er ikke et issue, og jeg har meget lys stue, samt lamper hængene.

Skærmen er indtil videre, intet mindre end lækker. Designet findes ikke bedre, sort niveauet er SORT - ligeledes i dagslslys hvor Plasma normalt bliver gråt, og lyden er til at leve med. Jeg er super tilfreds!
Brugeravatar
Af C-TEI
retardo skrev:Har set nok alle nye modeller der er kommet ud fra de forskellige producenter. Genskin kan ikke fåes mindre på nogen modeller, medmindre man købes f.eks. en Philips der har helt mat LCD overflade.

Genskin er ikke et issue, og jeg har meget lys stue, samt lamper hængene.

Skærmen er indtil videre, intet mindre end lækker. Designet findes ikke bedre, sort niveauet er SORT - ligeledes i dagslslys hvor Plasma normalt bliver gråt, og lyden er til at leve med. Jeg er super tilfreds!
Jeg har oprettet en tråd angående bruger feedback.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8