Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Højmose
Hej derude...

Som så mange andre, har jeg ikke den store forstand på fladskærme, funktionerne og hvad der er godt... Håber meget på at i garvede ræve derude kan hjælpe lidt... Jeg synes det er en jungle og kan slet ikke finde rundt i alle de forskellige ting som de forskellige fjernsyn kan....

Jeg flytter snart i hus og vil i den anledning forkæle mig selv med en fladskærm.. Jeg har pt. et 32' samsung, men det skal være meget større....

Jeg spiller meget PS3 og ser derudover en del fodbold.. Ellers normalt brug...

Har ladet mig fortælle af en kollega at det skal være et LED fjernsyn og gerne >=42.. Dog helst 46 da jeg sidder omkring de 3-4 meter fra skærmen...
Har fravalgt plasma, da stuen er meget lys og fjernsynet skal hænge tæt op af et stort vinduesparti...

Mit budget er <10000...
Jeg har overvejet at anskaffe mig et fjernsyn med pvr funktion, men ved ikke hvor godt det er, og om kvaliteten af det optagede vil være lige så godt som på en alm. harddisk optager?? Nogen der ved det?

Har i nogle forslag til hvad jeg burde anskaffe mig?

Håber i kan hjælpe.. og spørg endelig hvis i mangler lidt info.. :)

Højmose
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Din kollega er vist blevet forblændet af salgstaler og finer reklamer. LED er bestemt ikke et must i dagens Danmark. Det er bare en buzz-word.

Tag et kig på vores liste over TV, der anbefales:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

HVis du vil have PVR-funktionalitet, så er der ikke mange TV at vælge imellem. Panasonic G20 er nok det eneste indenfor dit budget. Det er dog også et udmærket TV generelt.
Af Højmose
Vil gerne undgå plasma også fordi jeg tit og ofte har computeren sat til skærmen...

Er der ikk noget med at det kan brænde pixels på plasma hvis den viser de samme farve i længere tid...?
Af tarok
Højmose skrev:Hej derude...

Som så mange andre, har jeg ikke den store forstand på fladskærme, funktionerne og hvad der er godt... Håber meget på at i garvede ræve derude kan hjælpe lidt... Jeg synes det er en jungle og kan slet ikke finde rundt i alle de forskellige ting som de forskellige fjernsyn kan....

Jeg flytter snart i hus og vil i den anledning forkæle mig selv med en fladskærm.. Jeg har pt. et 32' samsung, men det skal være meget større....

Jeg spiller meget PS3 og ser derudover en del fodbold.. Ellers normalt brug...

Har ladet mig fortælle af en kollega at det skal være et LED fjernsyn og gerne >=42.. Dog helst 46 da jeg sidder omkring de 3-4 meter fra skærmen...
Har fravalgt plasma, da stuen er meget lys og fjernsynet skal hænge tæt op af et stort vinduesparti...

Mit budget er <10000...
Jeg har overvejet at anskaffe mig et fjernsyn med pvr funktion, men ved ikke hvor godt det er, og om kvaliteten af det optagede vil være lige så godt som på en alm. harddisk optager?? Nogen der ved det?

Har i nogle forslag til hvad jeg burde anskaffe mig?

Håber i kan hjælpe.. og spørg endelig hvis i mangler lidt info.. :)

Højmose
Allerbedst få tv' ene på prøve eller tag ud og se de tv, du er interesseret i. Stol mere på dine øjne end på alle de ord der skrives. Blot min erfaring..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Højmose skrev:Vil gerne undgå plasma også fordi jeg tit og ofte har computeren sat til skærmen...

Er der ikk noget med at det kan brænde pixels på plasma hvis den viser de samme farve i længere tid...?
Jo, hvis tingene står stille. Hvis du blot ser film fra PC'en så er det ikke et problem. Tingene bliver først kritiske hvis du vil sidde og arbejde fra din PC eller efter længere tids surfing.
Af Højmose
Præcis...
derfor ingen plasma til mig....

Andre forslag til et perfekt tv til mig??

Drop gerne pvr funktionen! ;)