Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er ny inden for dette, men tog en beslutning og købte et EX500.

Fint fjernsyn, billede fint og røg på vægen igår, men opdager nu, at en del kanaler, som tv 3 puls, der står : den valgte tjeneste er krypteret eller kan ikke dekodes !?

Der er formel 1 nu, og så da kanalen igår på mit gamle tv, hvad gør jeg ? ;)
århusflad skrev:Jeg er ny inden for dette, men tog en beslutning og købte et EX500.

Fint fjernsyn, billede fint og røg på vægen igår, men opdager nu, at en del kanaler, som tv 3 puls, der står : den valgte tjeneste er krypteret eller kan ikke dekodes !?

Det er dit antennekabel der er problemet, køb dig et dobbelt skærmet og dit problem er løst. De nye tv med DVB-C er meget kritiske med signalet, så det kræver langt bedre kabler, end med analog tv.
Af århusflad
Spurgte faktisk ham i sony center om jeg burde skifte antenne kabel også når jeg nu købte sådan en fladskærm.

Men nej sagde han, du bruger bare det du har ! Hmm nu skal han næsten have lov at give mig et ! :( for nu ryger formel 1 O-O
Af kskruger
århusflad skrev:Spurgte faktisk ham i sony center om jeg burde skifte antenne kabel også når jeg nu købte sådan en fladskærm.

Men nej sagde han, du bruger bare det du har ! Hmm nu skal han næsten have lov at give mig et ! :( for nu ryger formel 1 O-O
Har du ikke et andet, du kan prøve med?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Hmm - nu ved vi jo slet ikke om spørgsmålsstilleren tidligere modtog signalet digitalt. Jeg har f.eks. YouSee, og der er 3 Puls ikke en del af den (digitale) pakke jeg har.

Det behøver med andre ord ikke være kablet. Det kan lige så godt være at han ikke har digitalt abonnement på kanalen.
Af århusflad
Der er en del kanaler jeg kan se, og enkelte der står på denne måde.

Håber det er kablet der løser det, for må da kunne se 3 puls også med et nyt tv, og det vælger vel selv om det kan tage signalet i digital eller analog som jeg har forstået det ik ? :(
kskruger skrev:
århusflad skrev:Jeg er ny inden for dette, men tog en beslutning og købte et EX500.

Det er dit antennekabel der er problemet, køb dig et dobbelt skærmet og dit problem er løst. De nye tv med DVB-C er meget kritiske med signalet, så det kræver langt bedre kabler, end med analog tv.
Hvis der står, at det er krypteret, er det vel ikke kablets skyld?
Men det er rigtigt, at DVB-C er kritiske med signalet - specielt på tillægskanalerne på den store pakke frem for mellempakken (Yousee). Disse kanaler ligger på en for kablet mere følsom frekvens.
Jeg havde et 5 meter standard kabel. Gik fra mellempakke til stor pakke og der var støj på alle de nye kanaler som om de var krypteret. Så prøvede jeg at skifte kablet til samme standardkabel jeg havde liggende men nu et på 2.5 meter i stedet for 5 meter. Voila: alle problemerne løst.
Af århusflad
Der er 6 m til tv fra udtag i vægen, synes ikke mit kabel er så gammelt, men standart kabel og nok 8 m langt. Det er cirka 6 år gammelt vil jeg tro.

Kan man købe fornuftigt kabel i Silvan eller sådan, der er jo søndags åbent :-)

I øvrigt, mange tak for jeres hurtige og fine indput, det er en stor hjælp når man bare sidder der med sort skærm og tænker, hvor er mit formel 1...
michaelbs skrev:
kskruger skrev:

Hvis der står, at det er krypteret, er det vel ikke kablets skyld?
Men det er rigtigt, at DVB-C er kritiske med signalet - specielt på tillægskanalerne på den store pakke frem for mellempakken (Yousee). Disse kanaler ligger på en for kablet mere følsom frekvens.
Jeg havde et 5 meter standard kabel. Gik fra mellempakke til stor pakke og der var støj på alle de nye kanaler som om de var krypteret. Så prøvede jeg at skifte kablet til samme standardkabel jeg havde liggende men nu et på 2.5 meter i stedet for 5 meter. Voila: alle problemerne løst.
Jo, når kabel ikke er i orden, så kan du blandt andet få den fejl, at kanalen er krypteret. Så kan du f.eks. slukke tv'et og tænde igen og så kan den ses igen. Hvorefter den sikkert vil forsvinde igen. Du har jo selv oplevet, at dit kabel gav problemer ved 5m og ikke ved 2,5m. Så derfor er det meget vigtigt, at ha kabler af god kvalitet.

Læs her hvad YouSee skriver om kabler:
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/S ... vaere.aspx
Senest rettet af kskruger 09 maj 2010, 09:33, rettet i alt 1 gang.
Af noxity
Århusflad:
Prøv at se om alle dine kanaler ligger dobbelt. Yousee har to udgaver af deres kanaler, en krypteret og en ukrypteret. Den krypterede bruger de så mellempakke kunder kan tilkøbe fuldpakke kanaler.
Af århusflad
men stofa har vist ikke dem liggende dobbelt !

Tv 2 sport mangler også ! BBC... men mange kanaler er der, og står fint, men tyder på jeg må prøve det med det gode kabel.

Er det i en tv forretning eller er dem i Silvan og sådan også ok ?
Af noxity
Hvis du går i Silvan, hvor de nok ikke samler på kvalitetskabler, så gå efter et tykt kabel. Der vil afskærmningen typisk være bedre.

Hvis du får sent 3puls analogt, kan du jo også bare nøjes med et analogt signal, og så bestille et ordentligt kabel på nettet. :)
prøvede det råd med at se om kanalerne ligger dobbelt...

Så efter at have trykket næste kanal .. mindst 100 gange, så pludselig kommer tv 2 sport, eurosport, og ja, kanal 3 puls !

Så nu er der formel 1 på skærmen, placeringen er så kanal 834 !

Hvorfor ligger tv-et dem på så mystiske numre, den hopper jo selv frem, men fra 540, til 620 osv...

Er det så løst eller er det fordi jeg nu har fundet den analog og vil vinde noget stadig med et bedre kabel ?

Så skal I ikke få flere spørgsmål fra mig :-) men mange tak for jeres hurtige og fine indput, det havde jeg aldrig selv lige fundet frem til...
århusflad skrev:prøvede det råd med at se om kanalerne ligger dobbelt...

Så efter at have trykket næste kanal .. mindst 100 gange, så pludselig kommer tv 2 sport, eurosport, og ja, kanal 3 puls !

Så nu er der formel 1 på skærmen, placeringen er så kanal 834 !

Hvorfor ligger tv-et dem på så mystiske numre, den hopper jo selv frem, men fra 540, til 620 osv...
Stofa har en del åbne kanaler liggende dobbelt. Det drejer sig om de kanaler der både forefindes i basis- og stor pakke.
Derudover er der nogle kanaler der ligger i en krypteret udgave og en ikke-krypteret udgave. Dette er - efter sigende - af hensyn til de brugere der har basispakke og zaptor med tilvalgskanaler.

Jeg kan i øvrigt anbefale recordere.dk's forum vedr. stofa.