Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hiddenhippo
Hejsa.

Jeg har længe gået og tænkt på at købe et fladskærms tv, og nu skal det altså være. Jeg har dog ikke råd til toppen af poppen, så alt der hedder LED og LCD 200 hz osv. er nok desværre udelukket.

Jeg har bestemt mig for at bruge max 5500 kr. - det ville dog være rart med mindre :D

Det er her I kommer ind i billedet. Jeg har ikke vandvittigt meget forstand på fladskærme, da der er så mange småting der har en del at sige, sort/hvid kontrast, reflektioner, brændte pixel på plasma tv osv.

De krav jeg har er:
Skal være full HD
Skal have HDMI udgange til computer, Playstation osv.
Skal være god kvalitet, både til film og sport
Skal minimum være 42"

Jeg håber derfor der er nogle herinde der har forstand på fladskærme og kan hjælpe lidt.

På forhånd, tak
Af noxity
Det kan du ikke få :)

Det tætteste vil være Panasonic G20 til 6000kr i køtilbud ved en specifik Elgiganten butik. Det tilbud haster.

Hvis du vil have en stor skærm til billige penge så er plasma det bedste bud. Her er G20 den billigste med Full HD. Hvis du stadig vil have et billede der er i top.
Af hiddenhippo
Altså, jeg ved jeg kan få et stort tv til 5500, spørgsmålet er bare hvordan kvaliteten er i de tv.

F.eks så jeg Fleggaard havde et 50" plasma til 5000. Kan selvfølgelig være det er noget lort.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes også det er lige vel mange krav at stille til så billigt et TV. G20 er nok det bedste bud, men prisen er noget højere end de 5500 hvis du ikke vil sove i køen foran El-Giganten.

Hvad skal du bruge fuld HD til på så lille en skærm? Hvis du vil bruge tilslutningen til en PC til at surfe mv. så vil jeg ikke anbefale G20. Til dit budget kan jeg ikke komme med et bud på et LCD-TV, der kan leve op til alle dine øvrige krav.
Af noxity
hiddenhippo skrev:Altså, jeg ved jeg kan få et stort tv til 5500, spørgsmålet er bare hvordan kvaliteten er i de tv.

F.eks så jeg Fleggaard havde et 50" plasma til 5000. Kan selvfølgelig være det er noget lort.
"klap klap"
Du referer til et TV som ikke har Full HD.
Af trykkertor
Jeg støtter virkelig dem andre her der foreslår G20.
Hellere spare op 1.500,- mere og købe 42" G20.
Så får du saft suse et godt fjernsyn der kan det aller meste.
Af hiddenhippo
Havde ikke set specs på det tv fra Flegaard, regnede bare med det var full hd da det var 50"

Har lidt svært ved at tro man ikke kan få et ordenligt 42" tv til 5500, men hvis det er herinde alle tv-eksperterne sidder, så må jeg vel tro på jer.

Jeg fandt dog det her til 6200, hvilket virker ret billigt når man tænker på det er 200hz

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... artnersite
Af noxity
hiddenhippo skrev:Havde ikke set specs på det tv fra Flegaard, regnede bare med det var full hd da det var 50"

Har lidt svært ved at tro man ikke kan få et ordenligt 42" tv til 5500, men hvis det er herinde alle tv-eksperterne sidder, så må jeg vel tro på jer.

Jeg fandt dog det her til 6200, hvilket virker ret billigt når man tænker på det er 200hz

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... artnersite
200hz er ikke kvalitetsstempel. Ligesom 100hz ikke er det. Systemerne preformer meget forskelligt.
Af pipper
Det ser ikke ud til at du vil have det G20 som andre herinde anbefaler dig?

Men det tv (SL8000) du selv har fundet er også et rigtig godt tv.
Jeg ville dog personligt vælge SL8500 istedet.

mvh
Af hiddenhippo
Jeg vil meget gerne have det G20 tv, dog har jeg ikke lyst til at bruge 7500 på det.

Kan du forklare mig forskellen mellem SL8000 og SL8500? Der er ikke så stor forskel i prisen.
Af thomsen6
sl8000 er plexiglas front, sl8500 er glas front.
Jeg vil anbefale sl8000 da der er færre reflektioner.
Af thinkor
bliver nødt til at støtte op om g20, har selv lige købt et :) G20 simply wins!
Af Thor-thor
Evt. kunne du overveje Panasonic S20 hvis du vil have fullhd, den står til ca. 5,5k

Du kunne jo også overveje at droppe fullhd. Medmindre du sidder meget tæt på eller skal bruge den som computerskærm (til tekst) vil du ikke mærke den store forskel alligevel.
Så kan en Pana 42X20 købes til ca. 4,5k og det er formentlig den bedste skærm i prisklassen.