Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken type TV har du?

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville godt høre fra flere at de, der har svaret CRT. Er det nye brugere der stadig søger efter råd i en anden tråd, eller faste brugere der stadig ikke har fundet noget de kan lide?
Af tarok
Jeg har et Beovision MX7000 - 16 år gammelt. Jeg har det princip, at jeg først skifter, når det gamle apparat giver op. Til gengæld køber jeg "kram", når jeg køber nyt. Mit MX7000 har stadigvæk et fantastisk flot og klart billede. I lang tid har jeg heller ikke være imponeret over standarden på fladskærme, men synes nu efterhånden at niveaet er blevet rimeligt godt. Så det gamle må egentligt godt "gå" inden VM i fodbold. :)
Af xenius
Har selv et CRT. Philips PW9551 32" som er HD ready (ja, i læste rigtigt..).

Det var deres sidste tv de producerede, inden de nedlagde CRT produktionen. Det har "kun" 2 år på bagen.

Nu får jeg sikkert tæsk, men har endnu ikke set et tv der står så godt på HD så vel som SD.. Den er ligeglad med format, viser alt, 1080i, 720p. Det står knivskarpt. Og som det er med CRT, er sort, sort.

Jeg har dog et problem, nu hvor jeg har haft en HD sat modtager nogle måneder: Det er for småt til HD, så har valgt at skifte ud.

Valget står p.t. mellem en LG PK950 50" (hvis bare ikke Panasonic G20, lignede noget fra det forrige århundrede..) og en Sony EX700 52", så lad os se hvad det bliver til :)
Af rikki
Jeg har et 32 Metz Artos (CRT) som jeg har haft siden 2000.Det har jeg været super glad for.Her for nyligt efter lang tids research fik jeg købt et Le40b755xxe som der desvære ikke levede op til forventningerne.Nu er jeg nok mere hug på Txp42g20e eller måske Txp42v20e.
PS.Er der nogen herinde som der ved hvad sort niveauet er på en 32 Metz Artos?
Af eject
Hej
Har først idag tilmeldt mig som bruger, efter at have fulgt med her på siden i flere år.
Jeg er en dem der har svaret CRT. Jeg har et Beovision MX 7000, købt brugt, og jeg kender ikke den præcise alder. Beo'en har det ikke så godt mere, så jeg er en af dem der søger råd. Men om Beo'en bliver skiftet nu eller når den dør, er der ikke taget endelig beslutning om.
Af TorbenKBH
Hej Alle

Har først tilmeldt mig som bruger igår, så undskyld hvis jeg er lidt nervøs...

Jeg har i mange år stædigt formået at holde fast i "mit livs kærlighed", et Sony KV29C3E.
Et 100Hz CRT som leverer et så fantastisk godt billede, at jeg troede det ville udsætte min overgang til en fladskærm i det uendelige.
Desværre tror jeg, at det nu omsider har tabt kampen til et medlem af den nyeste generation af plasmaskærme fra Panasonic: TX-P42G20.
Ikke fordi billedet på min Sony er væsentlig ringere, men fordi en fladskærm nu engang er lidt sjovere og giver lidt flere muligheder.
Man er vel kun et menneske...

Mvh Torben
Af bimbobo
Plasma
Af OMC
Jeg har et Sony KV32FX65E 100hz fra 2001 og det har et fantastisk flot billede. Blot som en anden skriver, man er kun et menneske, og da der nu er penge i overskud, har jeg bestilt et Panasonic Plasma VT20, som jeg forventer kan tilfredsstille mine TV behov et stykke tid ud i fremtiden.
Af Morten812
Plasma fra i morgen... mit gamle Sony CRT må vige pladsen for panasonic 50V20
Af mkirkelund
yakken skrev:Jeg ville godt høre fra flere at de, der har svaret CRT. Er det nye brugere der stadig søger efter råd i en anden tråd, eller faste brugere der stadig ikke har fundet noget de kan lide?
Jeg sidder stadigt med mit 28" Prosonic CRT, på trods af jeg har vejledt mange til fladskærmskøb.

Men jeg leder efter det "rigtige", og samtidigt har jeg ramt en masse flytninger det seneste år.

Men skal snart have et nyt TV. Plasma TV på mindst 58". :D
Af Rechnagel
Mit gamle CRT Sony 29" er havnet i svigerforældrenes sommerhus.

Derfor har jeg også lige bestilt PS50C7705 efter at jeg har returneret B855 på grund af støj.

Glæder mig vildt til den nye skærm (B
Af klinge
Har stadigt min gamle Sony Triniton CRT 4:3 28".

Har ventet længe på at flatscreen blev "godt nok".

Havde en forventning om at det var i år jeg skulle ud at spendere og havde Samsung 8705 LCD/LED i kikkerten, men den skuffer lidt fælt i jeres test :-( Så nu er jeg på herrens mark igen. Crosstalk og inhomogent lys er ikke godt.

Kan nu kun afvente jeres test af Sony HX900 og håbe at der stadigt er en kandidat.

Er lidt bange for plasma pga. retention/burn-in, da jeg ser alt TV igennem mit Mediecenter og nogen gange står mit tv og "idler" i menuerne lidt længe. Desuden er jeg ikke helt tosset med strømforbruget. Alt det sagt så er Panasonic VT20 jo et fint TV.

Hmm måske det bliver endnu et år på vente bænken... Damn damn.

-Morten
Brugeravatar
Af MigSelv
Plasma
Det har været hovedskærm i 5 år.
PT. TX-P50VT20E