Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af johannes95
Hey alle herinde..
Jeg har været på udkig efter et nyt tv i et stykke tid, men jeg er ikke sikker på hvilke spec jeg skal kigge efter. jeg har et maks budget på 4000, og jeg vil gerne have et 32''. jeg har indtil videre fundet 3 tv som jeg umiddelbart syntes ser fine ud
LG - 32LH4000 som er på tilbud til 2999 i elgigantens køtilbud på fredag. http://www.twenga.co.uk[...]
Sony 32" LCD-TVKDL32BX400AEP til 3500¨på elgiganten dk. http://www.elgiganten.dk[...]
phillips 32PFL5604H til 3100 hos wupti http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... artnersite
Det ville være fantastik hvis der var nogle der gad kigge på de 2 tv, eller give nogle råd om noget andet jeg skal købe, eller hvor jeg skal købe det.

venlig hilsen Johannes
Af johannes95
Syntes bare ikke opløsningen er så god på det.. så kommer min ps3 jo ikke til at se så godt ud :(
Af Shooter DK
drop nu det opløsnings tuderi. ikke ondt ment men i den størrelse skærm vil du ikke kunne skelne på fullhd og den lidt mindre på x20 med mindre du kun sidder 1/2 meter fra skærmen men så er det nok ikke skærmens skyld men mere at du skal investere i et par briller ;)
Af johannes95
jeg har ikke så meget forstand på det, jeg kigger jo bare på spec osv.. men hvis i er enige om at det er det bedste køb, så er det nok det jeg skal have

bare for nysgerigheddens skyld : hvorfor betyder opløsningen ikke så meget? er det fordi det er 100 hz eller ?
Af BrianH
johannes95 skrev:jeg har ikke så meget forstand på det, jeg kigger jo bare på spec osv.. men hvis i er enige om at det er det bedste køb, så er det nok det jeg skal have

bare for nysgerigheddens skyld : hvorfor betyder opløsningen ikke så meget? er det fordi det er 100 hz eller ?

Indtil videre er det kun mig der er enig med mig selv i, at det er det bedste køb, så vent lige et par dage med at trykke på køb-knappen :)
Af johannes95
BrianH skrev:
johannes95 skrev:jeg har ikke så meget forstand på det, jeg kigger jo bare på spec osv.. men hvis i er enige om at det er det bedste køb, så er det nok det jeg skal have

Indtil videre er det kun mig der er enig med mig selv i, at det er det bedste køb, så vent lige et par dage med at trykke på køb-knappen :)
selvf, jeg skal jo have det bedste jeg kan få, hvad er grunden til at i foretrækker panasonics fremfor samsung tv'et
Af noxity
johannes95 skrev:bare for nysgerigheddens skyld : hvorfor betyder opløsningen ikke så meget? er det fordi det er 100 hz eller ?
Du kunne lige så godt have spurgt om øksen er firkantet fordi den er gul.

Det giver absolut ingen mening :)

Opløsningen betyder ikke så meget fordi du alligevel ikke er i stand til at skelne de enkelte pixels fra hinanden, med mindre du er meget tæt på.
Hvis du er over 1.5m væk fra en 37" Full HD, så kan du ikke skelne pixels.
Hvis du er over 2.0m væk fra en 37" HD ready, så kan du ikke skelne pixels.

Så alt over 2m, så kan du alligevel ikke se forskel. Derudover så er næsten alle PS3 spil 720P. Kun få titler er 1080P.

Du går altså på ingen måde glip af noget, så længe du sidder 2m væk.

Håber det giver mening.
Af Shooter DK
ja det er forsåeligt nok men problemet ved at kigge på specs er at producenterne ikke bruger en fælles standard.
Af steadi
Hvad skal tv'et primært bruges til?

Det lyder lidt som om, at det skal bruges primært til konsol-gaming. Hvis det er tilfældet ville plasma måske ikke være det smarteste at vælge rent retention/burn-in mæssigt.
Af johannes95
steadi skrev:Hvad skal tv'et primært bruges til?

Det lyder lidt som om, at det skal bruges primært til konsol-gaming. Hvis det er tilfældet ville plasma måske ikke være det smarteste at vælge rent retention/burn-in mæssigt.
jeg har en ps3, så det skal bruges til at spille på. men jeg har også planer om at se tv på det i en god kvalitet. jeg ved ikke om jeg skal købe 37'' panasonic plasma eller 37'' samsung lcd..