Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej FP,

Jeg har de seneste par uger læst, læst oooog læst om plasma og led og er endelig kommet frem til at jeg skal ha' mig et 50" Samsung 6-serie plasma fra 2010...

Her er så mit spørgsmål.. På PixMania har jeg fundet dette:

PS50C6500
http://www.pixmania.com/dk/dk/5300875/a ... c6500.html

men andre steder (Elgiganten/fladskærmsshoppen) finder jeg et ligende tv med navnet PS50C675.

Jeg er i tvivl - er dette det samme TV? Jeg kan ikke finde nok informationer om det på de angivne sider til at kunne se deciderede forskelle, så jeg kan ikke rigtig komme til en konklusion.

Håber i kan hjælpe.

På forhånd tak.
Af noxity
Der er flere ting du skal kigge efter i modelnavnet.

PS-50-C-6-Z-W-Y

PS: Plasma (LE -> LCD + UE -> LED)
50: antal tommer
C: C-serien (2010 model)
6: 6 serien
Z: model i 6 serien. Typisk en teknisk forskel
W: Designvariation. Typisk farven
Y: 5-> nordisk model 0-> Europæisk model

I dit tilfælde har du en model som består af.

Forskellen på om der er 3 eller 4 tal efter C, er jeg rimelig sikker på har noget at gøre med tykkelsen.

3-tal: alm. tykkelse ca. 7-9 cm
4-tal: tynd ca. 3-4 cm

Ved en 3-tals model, så bliver Z og W slået sammen, og så kan det tal altså både betyde en teknisk men også design forskel.

Når du er oppe i den størrelse vil jeg gå efter en model som ender på 5. Altså en nordisk model. Så har du nemlig Samsung Prestige service, hvor de selv kommer ud og henter TVet hvis det nu skulle gå i stykker. Det er et helvede at sende et 50" plasma afsted forsvarligt (og dyrt).

Derudover synes jeg også du skal droppe pixmania og finde en butik som er lokaliseret i Danmark, og ikke i udlandet. Besparelsen er ikke bøvlet værd hvis der nu skulle være eller blive noget galt med TVet.

Om det skal være C675 eller C6505, det kan jeg ikke hjælpe dig med. Der bliver du nødt til selv at finde et sted hvor du kan sammenligne funktioner på de to. Men uden at vide vil jeg tro at den eneste forskel er tykkelsen, men der kan også være feature forskelle, såsom USB-playback af film.
Af poteen
noxity skrev:Der er flere ting du skal kigge efter i modelnavnet.

PS-50-C-6-Z-W-Y

Forskellen på om der er 3 eller 4 tal efter C, er jeg rimelig sikker på har noget at gøre med tykkelsen.

Ved en 3-tals model, så bliver Z og W slået sammen, og så kan det tal altså både betyde en teknisk men også design forskel.

Når du er oppe i den størrelse vil jeg gå efter en model som ender på 5. Altså en nordisk model. Så har du nemlig Samsung Prestige service, hvor de selv kommer ud og henter TVet hvis det nu skulle gå i stykker. Det er et helvede at sende et 50" plasma afsted forsvarligt (og dyrt).

Derudover synes jeg også du skal droppe pixmania og finde en butik som er lokaliseret i Danmark, og ikke i udlandet. Besparelsen er ikke bøvlet værd hvis der nu skulle være eller blive noget galt med TVet.

Om det skal være C675 eller C6505, det kan jeg ikke hjælpe dig med. Der bliver du nødt til selv at finde et sted hvor du kan sammenligne funktioner på de to. Men uden at vide vil jeg tro at den eneste forskel er tykkelsen, men der kan også være feature forskelle, såsom USB-playback af film.
Hvorfor fanden er jeg ikke faldet over sådan en forklaring nogen steder før nu! :)

Det hjalp utrolig meget med forståelsen. Tak!!

Med hensyn til Pixmania, så har jeg faktisk haft bestilt noget der et par gange. Min kammerat bestilte også et fjernsyn der for et par år siden, og vi har faktisk kun haft gode erfaringer..

Dog kan jeg godt forstå jeres argumenter med hensyn til Prestige servicen, og det i sig selv er nok til at jeg lige har tænkt mig at lede efter det i Danmark først, hvilket jeg normalt også ville, men jeg var bare overrasket over at PS50C6500 kun kostede lidt under 10k hvor PS50C6505 ikke kan findes herhjemme til under 13k.

Jeg ville rigtig gerne have det i de ca. 3-4 cm, for ellers kunne jeg jo bare hoppe på den anden model (C675) til nogenlunde samme prise som PS50C6500'eren.
Af FDP
Det er dog under 13K, selvom en 5'er ikke er meget :-)
Af poteen
Hmm.. Hvis det kun er et par cm jeg mister ender jeg nok med det her:

http://www.fladskærmsshoppen.dk/product.asp?product=1130

Nogen der har nogen indvendinger eller thumbs up inden jeg trykker køb? :-)
Af noxity
Uden at være 100% sikker så er den eneste forskel mellem C675 og C6505, Internet-TV funktionen og tykkelsen.
Af poteen
Argh.. Internet funktionen også.. Den ville jeg gerne ha' haft med :/

Damnit..

Back to the drawing-board.
Af MF-DK
noxity skrev:Der er flere ting du skal kigge efter i modelnavnet.

PS-50-C-6-Z-W-Y

Meget informativt indlæg! Tak.
Sad i går og samlede og masse modelnumre over Samsungs LED modeller og kunne finde næppe hoved og hale, men dette hjalp nu en del på det. ;)
Stadig er der med de 3 sidste cifre som man ikke ved helt hvad egentlig har at sige konkret. Udvalget af LED er noget mere omfattende, især ved 6 serien har jeg selv bekendtskab her til intet mindre end 7 undergrupper, dog uden at vide helt hvad designmæssig eller teknisk de variere i. :s
Samsungs hjemmeside hjælper ikke særlig meget her. Kun ganske få af dem er til at finde og sammenligningsfunktionen virker for mig slet ikke. ;;)
Det er både forvirrende og for dårligt. Vi skal da have noget mere styr på de numre ja vi skal.
Af poteen
Well, pludselig ud af ingenting blev der opdateret priser på PS50C7705, så jeg har bestilt det til 14k.

Tak for hjælpen. Now the waiting starts :P