Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lynggaard3008
Skal man have en digital modtager tilsluttet sit tv, for at få det pæneste skærmbillede? Min veninde har lige fået en Panasonic fladskærm (TX-P37X10Y) men billedet ser ikke overbevisende ud. Så jeg tænker at det gamle antennekabel skal skiftes, men kom så til at tænke over, om signalet lissom stadig modtages analogt, eller noget i den stil? Og om man selv skal koble en boks til, for at modtage det digitalt? Hun har en mellempakke fra Yousee.
Af BrianH
Lynggaard3008 skrev:Skal man have en digital modtager tilsluttet sit tv, for at få det pæneste skærmbillede? Min veninde har lige fået en Panasonic fladskærm (TX-P37X10Y) men billedet ser ikke overbevisende ud. Så jeg tænker at det gamle antennekabel skal skiftes, men kom så til at tænke over, om signalet lissom stadig modtages analogt, eller noget i den stil? Og om man selv skal koble en boks til, for at modtage det digitalt? Hun har en mellempakke fra Yousee.
Hun skal ikke have en boks, men hvis hun lige har fået tv'et, så er digitaltuneren sikkert ikke aktiveret endnu.

Panasonic er ikke for kloge, så de har lavet et tv med kabeltv-tuner der ikke virker i Danmark før den er aktiveret. Jeg kan ikke huske hvordan man gør, men det er noget med at søge på DVB-T, klikke på nogle knapper og så fungerer det :)

Der kommer nok nogen der ved det, ellers er det noget med at man kan nulstille tv'et og så vælge Sverige som land...
Af meretejo
BrianH skrev:
Lynggaard3008 skrev:Skal man have en digital modtager tilsluttet sit tv, for at få det pæneste skærmbillede? Min veninde har lige fået en Panasonic fladskærm (TX-P37X10Y) men billedet ser ikke overbevisende ud. Så jeg tænker at det gamle antennekabel skal skiftes, men kom så til at tænke over, om signalet lissom stadig modtages analogt, eller noget i den stil? Og om man selv skal koble en boks til, for at modtage det digitalt? Hun har en mellempakke fra Yousee.
Hun skal ikke have en boks, men hvis hun lige har fået tv'et, så er digitaltuneren sikkert ikke aktiveret endnu.

Panasonic er ikke for kloge, så de har lavet et tv med kabeltv-tuner der ikke virker i Danmark før den er aktiveret. Jeg kan ikke huske hvordan man gør, men det er noget med at søge på DVB-T, klikke på nogle knapper og så fungerer det :)

Der kommer nok nogen der ved det, ellers er det noget med at man kan nulstille tv'et og så vælge Sverige som land...
----------------------------------------------------------------

Er du sikker på, at din veninde har markeret det digitale signal under installeringen og opgivet sit Netværks-ID?
Hvis ikke hun har gjort det, modtager hun kun analoge kanaler. ;)

mvh
meretejo
Af BrianH
meretejo skrev:
Er du sikker på, at din veninde har markeret det digitale signal under installeringen og opgivet sit Netværks-ID?

mvh
meretejo

Det Panasonic har kun gennem omveje (eller ved at vælge sverige) DVB-C tuner, så har man ikke bevidst sørget for at aktivere tuneren til kabel-tv, er det kun DVB-T til tagantenne man får, hvis man "markerer det digitale signal"
Af meretejo
BrianH skrev:
meretejo skrev:

mvh
meretejo

Det Panasonic har kun gennem omveje (eller ved at vælge sverige) DVB-C tuner, så har man ikke bevidst sørget for at aktivere tuneren til kabel-tv, er det kun DVB-T til tagantenne man får, hvis man "markerer det digitale signal"
Den type Panasonic TV din veninde har, ser da ud til at være født med MPEG4 og DVB-T og C.
Hvis I så vil have vist kanalerne digitalt, drejer sig vel hovedsagelig om vælge det digital signal under installeringen ikke?

Ved du ikke, om din veninde under istallationen har opgivet det
NETVÆRKS-ID, der hører til det område, hvor hun bor?
Det bliver man bedt om at skrive i et lille felt, når man installerer og vælger "digitalt".

Jeg fik selv kun analoge kanaler, da jeg første gang installerede kanalerne på min nye fladskærm, fordi jeg ikke opgav NETVÆRKS-ID, da jeg ikke kendte det.
Her i dette program fik jeg så oplyst af yakken, at man skal være sikker på at vælge det digitale signal for at modtage kanalerne digitalt!
Jeg fandt så ud af at finde det NETVÆRKS-ID til mit område, og så kunne jeg hente 35 digitale kanler og 5 analoge. Det gjorde skærmbilledet rigtig meget bedre.
Det er det eneste jeg kan foreslå.

mbh
meretejo :)
Af BrianH
meretejo skrev: Den type Panasonic TV din veninde har, ser da ud til at være født med MPEG4 og DVB-T og C.
Hvis I så vil have vist kanalerne digitalt, drejer sig vel hovedsagelig om vælge det digital signal under installeringen ikke?

Det bliver man bedt om at skrive i et lille felt, når man installerer og vælger "digitalt".

Jeg fik selv kun analoge kanaler, da jeg første gang installerede kanalerne på min nye fladskærm, fordi jeg ikke opgav NETVÆRKS-ID, da jeg ikke kendte det.
Her i dette program fik jeg så oplyst af yakken, at man skal være sikker på at vælge det digitale signal for at modtage kanalerne digitalt!
Jeg fandt så ud af at finde det NETVÆRKS-ID til mit område, og så kunne jeg hente 35 digitale kanler og 5 analoge. Det gjorde skærmbilledet rigtig meget bedre.

mbh

Jeg har ingen veninde med et panasonic, så lad være med at citere mig...
Dit tv er ikke det samme som et panasonic, så det du gjorde kan ikke bruges. Det er almindeligt kendt at DVB-C tuneren ikke virker som standard i danmark
Af meretejo
BrianH skrev:
meretejo skrev: Den type Panasonic TV din veninde har, ser da ud til at være født med MPEG4 og DVB-T og C.

mbh

Jeg har ingen veninde med et panasonic, så lad være med at citere mig...
Dit tv er ikke det samme som et panasonic, så det du gjorde kan ikke bruges. Det er almindeligt kendt at DVB-C tuneren ikke virker som standard i danmark

Åh, undskyld BrianH!
Jeg kom fejlagtigt til at klikke på ikonet "citat" under dit svar til Lynggaard, så det var absolut ikke med vilje. ::l
Tillad mig ved denne lejlighed at citere dette fra dig:
Det er almindeligt kendt at DVB-C tuneren ikke virker som standard i danmark
Hvad så når vi har kabelTV og har købt et TV med DVB-C tuner?
Virker det så heller ikke?
Når man åbner listen med digitale og analoge kanaler på vores TV, vises der både digitale og analoge kanaler.
Mvh
meretejo
Af BrianH
DVB-C tuneren i Panasonic X10Y virker ikke i Danmark før den er aktiveret, det skrev jeg allerede i første indlæg.

Hvad man skal gøre på dit Philips er ikke interessant for spørgeren der har problemer med et panasonic.
Af meretejo
[quote="BrianH"]DVB-C tuneren i Panasonic X10Y virker ikke i Danmark før den er aktiveret, det skrev jeg allerede i første indlæg.

Hvad man skal gøre på dit Philips er ikke interessant for spørgeren der har problemer med et panasonic.[/quote]

BrianH:
OK, jeg forstår, hvad du mener. Jeg vidste slet ikke, at der var så stor forskel fra ét mærke til et andet, men at måden man installerer på, er den samme for alle nye TVapparater med MPEG4 og DVB-T og C tuner -
Jeg skal nok for fremtiden lade være med komme med ubrugelige kommentarer men overlade det til eksperterne og beklager nok engang!
mvh
meretejo