08 maj 2010, 01:22
Som overskriften siger, går mit spørgsmål om kompatibilitet ift. Samsungs DVB-S2 tuner og Viasat parabolsignal.
Grunden til min bekymring er at jeg har anbefalet svigerforældrene at købe dette TV, da det har DVB-S tuner, så de derfor er fri for at bruge deres ældgamle (og med scart-tilslutning) viasat parabolboks. Jeg er dog stødt ind i nogle bekymringer ang. dette.
Et par eksempler på modstridende oplysninger:
Fra hifiklubben:
Jeg er selvfølgelig klar over at jeg selv skal købe et Viaccess CAM-modul at sætte i TV´et for overhovedet at have en chance, men pga. ovenstående eksempler er jeg i tvivl.
Er der en venlig sjæl herinde som har erfaringer på området, eller måske endda har set et udstillingseksemplar i en butik, men et klistermærke hvor der står viasat? (Det er jo før set at producenterne skilter med kompatibilitet med klistermærker direkte på TV´erne
Grunden til min bekymring er at jeg har anbefalet svigerforældrene at købe dette TV, da det har DVB-S tuner, så de derfor er fri for at bruge deres ældgamle (og med scart-tilslutning) viasat parabolboks. Jeg er dog stødt ind i nogle bekymringer ang. dette.
Et par eksempler på modstridende oplysninger:
Fra hifiklubben:
...og du får indbyggede digitale DVB-T, DVB-C og DVB-S tunere til både normal- og HDTV via antenne, kabel-tv og satellit (Canal Digital).Fra fladskærmsshoppen.dk
Dette Tv leveres af Samsung Nordic:Følgende er et uddrag fra brugsvejledningen til TV´et:
-Godkendt af alle Tv udbydere i danmark. ( Bla. YouSee og Boxer )
-DVB-C Tuner med både MPEG2 og MPEG4 HD tuner, findes kun i Samsung TV fra Norden(XXE).
Antenne (Luft / Kabel / Satellit / Canal Digital Sat)Skriver de "Canal Digital Sat" fordi det er det eneste kompatible system (conax), eller har Canal Digital haft nogle marketing-kroner med i spillet? Men må vel gå ud fra at der så ved at vælge "Satellit" kan manuelt indstilles Viasat kanaler.
Inden dit tv kan gemme de tilgængelige kanaler, skal du angive den type signalkilde, der er sluttet til tv’et (f.eks. systemerne Luft, Kabel eller Satellit eller Canal Digital Sat).
Jeg er selvfølgelig klar over at jeg selv skal købe et Viaccess CAM-modul at sætte i TV´et for overhovedet at have en chance, men pga. ovenstående eksempler er jeg i tvivl.
Er der en venlig sjæl herinde som har erfaringer på området, eller måske endda har set et udstillingseksemplar i en butik, men et klistermærke hvor der står viasat? (Det er jo før set at producenterne skilter med kompatibilitet med klistermærker direkte på TV´erne