Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal bruge et 37" LCD. 32" bliver for småt, 40" er der ikke plads til. Det vil primært blive brugt til DVD (der bliver indkøbt en denon m. HDMI...) men TV vil der også blive set på det. Signal via kabel-tv, så indbygget DVB-C vil være et plus hvis det findes.

Der skal selvfølgelig være godt billede - og det skal være HD-Ready. HDMI er også et krav, helst to stykker. Generelt gerne en masse indgange! :)

Og så skal det være pænt at se på, gerne med skjulte, eller aftagelige højttalere.

Og her kommer så det sjove: Absolut ufravigelig max-grænse for økonomien siger 15.000,-

Kom med en masse bud som jeg kan forelægge finansministeren og indretningsarkitekten! (aka fruen)

Jeg var ellers helt sikker på at jeg skulle have Acers AT3705-MGW, men to ting kom i vejen: Det lader til at det kun viser 1080i, ikke P, og så synes konen heller ikke det var så pænt at hun ville have det i stuen. (KVINDER!)
Spook skrev:Jeg skal bruge et 37" LCD. 32" bliver for småt, 40" er der ikke plads til. Det vil primært blive brugt til DVD (der bliver indkøbt en denon m. HDMI...) men TV vil der også blive set på det. Signal via kabel-tv, så indbygget DVB-C vil være et plus hvis det findes.

Der skal selvfølgelig være godt billede - og det skal være HD-Ready. HDMI er også et krav, helst to stykker. Generelt gerne en masse indgange! :)

Og så skal det være pænt at se på, gerne med skjulte, eller aftagelige højttalere.

Og her kommer så det sjove: Absolut ufravigelig max-grænse for økonomien siger 15.000,-

Kom med en masse bud som jeg kan forelægge finansministeren og indretningsarkitekten! (aka fruen)

Jeg var ellers helt sikker på at jeg skulle have Acers AT3705-MGW, men to ting kom i vejen: Det lader til at det kun viser 1080i, ikke P, og så synes konen heller ikke det var så pænt at hun ville have det i stuen. (KVINDER!)
Er du sikker på at de 1080i ikke kun er via MGW og at det godt kan vise 1080p via "almindelige" signalkilder?
Af Verndroid
Spook skrev:Læste noget med at native opløsning på displayet ikke kunne tage det. :((
Ok. Jeg kan så quote følgende:
I've got a Neuneo HVD 208 dvd player that upscales up to 1080p. The Acer AT3705 takes this signal from HDMI input and displays "1080p" in the display info field. I must say the Neuneo isn't doing a great job at upscaling this much (720p & 1080i look far better) but anyway -- this brings us a clear answer : the Acer is 1080p -compatible.
Sakset fra denne tråd: DTV Forum Australia
Af Verndroid
Spook skrev:Jeg fandt også lige denne her:
http://www.dealtime.co.uk/xPF-Acer_AT3705_MGW

Det æder ALT. 8)

Så må jeg fandme forklare konen en ting eller to om hvordan et tv skal se ud!

Lavede lige et hurtigt chop af hvordan det ser ud uden speakers og fod:
Billede
hehe. Ja det bliver unægteligt noget kønnere, når højtalerne bliver pillet af.
Af Gr3y
Udemærket skærm lader det til.
Og så understøtter den endda 1080p.
Dog er Response Time på 12ms (lidt højt? tænker på slør...).
Af Spook
Er ved at arbejde mig igennem den vanvittigt lange australske forum-tråd der blev linket til længere oppe, og den generelle reaktion fra dem der har købt det, eller set det live er "wow!". Alle er helt tossede med billedet der skulle være knivskarpt, og HD demovideoer i 1920x1080 ser hjernedødt gode ud. Dog lader det til at at 1080P kun er via HDMI-indgangen. DVI og analog D-Sub (yes, det har begge...) æder kun 1080i, men det er til gengældt KNIVSKARPT, og 100% flimmerfrit. Dog er der ca. 5% overscan, så der skal fifles for at en HTPC bliver lækker. Er nået til side 6, og nu vil jeg læse videre... (der er nogle-og-tyve!)
Af Spook
Fra side 14 i den meget lange tråd:
This TV is really really good. I can’t recommend it highly enough. The picture that it outputs when you connect it to a decent source is breathtaking. The price is very reasonable, and the unit looks quite sexy once you remove the gay grey speakers. I highly doubt that anyone would regret their purchase. But please guys, bargain when buying this TV. You can pickup a really good deal if you just ask
Af Gr3y
Rimeligt cool at man kan upgradere firmwaren i skærmen.

Hmm, bliver mere og mere interesseret i denne skærm.
Gad vide om de har den på udstilling nogen steder, så man lige kan prøve den af...
Af Dagenslys
Hej

Jeg vil lige høre om hvis man fjernede højtaleren fra skærmen, om de så stadig kunne virke. F.eks. at man satte højtalerne på bordet under fjernsynet, hvis fjernsynet måske hang på væggen?

Ved i hvor bredt tver er uden højtalerne?

Det var lige mine små spørgsmål